kawasaki zxr 750 project 1

pruttelaap

Die hard MF'er
21 sep 2010
434
0
westside
hoi,

zal me ff voorstellen, matt uit zoetermeer.

heb voor erug weinug een zxr 750 uit 1992 kunnen kopen, gewoon een leuk oud ding en rijdt ook prima. Wil deze een beetje gaan verbouwen. Een beetje inspiratie alhier opdoen is natuurlijk nooit weg, en heb al heel veel moois gezien hier, dus heb me ook maar aangemeld...

dit is/was hem...

Afb0076.jpg

Afb0071.jpg

Afb0070.jpg

Afb0077.jpg


inmiddels ligt hij al behoorlijk uit elkaar, voorkant is eraf, voorvork ligt uit elkaar, frame is in vergaande staat van polijsten en ik ben nu bezig met een superbike kitje van LSL (kroonplaat, stuurtje) nieuwe balhoofdlagers, voorvork keeringen en ook het voorwiel ben ik nu aan het polijsten....

plannen---->

1.frame polijsten
2.voorvork reviseren
3.voorwiel polijsten en spuiten
4.remklauwen voor reviseren
5.streetfighter koplamp
6.dig teller set
7.onderkuip (bugvanger ofzo) op maat maken
8.achterzijde verhogen
9.achter wiel polijsten
10. enz.........

maar....voornamelijk de voorkant wil ik nu eerst even afmaken, voordat ik verder ga met de rest en het daarmee een eindeloos project gaat worden............

Ik zal van de week nog een paar foto's maken hoe de zxr er nu bij staat

laterssss
 
Laatst bewerkt:
Succes met de verbouwing!Mooie goedkope basis zo'n ding.
Alle plastictroep er af! *O*

Gr.Gerard :W
 
thanx,

ik heb vanavond nog ff snel een paar foto's gemaakt met mn mobiel

Afb0121.jpg

Afb0120.jpg

Afb0119.jpg

Afb0118.jpg

Afb0117.jpg

Afb0116.jpg

Afb0113.jpg

Afb0112.jpg

Afb0114.jpg



frame is al redelijk mooi, moet alleen nog verder fijn gepolijst worden, ik zit alleen met de overgang naar het onderste gedeelte.......

dit is een andere legering (harder ook). ik twijfel of ik dit gedeelte in kleur ga spuiten, of dat ik probeer om het ook te polijsten...ik heb al een gedeelte geprobeert, maar ik denk dat het zeker niet mooier gaat worden......iemand enig idee?
Afb0122-1.jpg


Met het voorwiel ben ik inmiddels ook mee begonnen...polijsten...ik wilde eerst eigenlijk de band laten zitten, maar ik denk dat ik hem er toch maar afhaal, is uiteindelijk veel makkelijker ivm afplakken enzo....

tja en dan de stuurschakelaars.... Die zijn echt helemaal niet naar mn zin dus ik ga nog eens kijken voor een paar mooiere die wel mooi passen en beter bij het stuur uitkomen .......


laterssss
 
is ook veel ruwer of niet
met struktuur?

ik zit daar ook mee ,wat ik daar mee wil of kan

ben benieuwd wat de rest eventueel er over te zeggen hebben
 
ziet er al goed uit, heb ook een J model gehad en een maat van me rijdt ermee op het circuit, gaat nog best aardig!
ook leuke andere motor heb je daar staan!
 
Dat onderste stuk vlakschuren met een lamellen schijf en polijsten.
Dan ziet het er net zo uit als het lange stuk.
 
is ook veel ruwer of niet
met struktuur?

Ja veel ruwer idd, lijkt wel gietstaal ofzo

ik ga nog even verder proberen en anders ga ik het in kawagroen meespuiten, of er moeten nog andere opties zij ...wie wat weet mag het zeggen


ziet er al goed uit, heb ook een J model gehad en een maat van me rijdt ermee op het circuit, gaat nog best aardig!
ook leuke andere motor heb je daar staan!

Ja loopt zeker netjes hoor, alleen de remmen vindt ik niet echt grandioos....en tja dan de duc rijdt ook prima hoor, alleen starten is soms een crime :N en alles trilt los...laatst het achterzitje met behoorlijke snelheid verloren, slotje was losgetrild onder het zadel... maar ach hoort er allemaal bij ................. zeggen ze
 
zo.....zo'n beetje heel het weekend aan het polijsten geweest, wat een teringwerk zeg, en je word er ook lekker zwart van.....maar het resultaat wordt wel mooi moet ik zeggen

voorwiel

Afb0131.jpg

Afb0127.jpg

Afb0128.jpg


achtervering

Afb0136.jpg

Afb0137.jpg


volgend weekend ga ik aan het achterwiel beginnen, ik heb ook de achterbrug er af gehaald, want dan kan ik beter het gietaluminium van het frame polijsten...en ook gelijk de brug onder handen nemen...

en sorry, maar aangezien dit mn eerste project is heb ik nog vraagje over het subframe en tail...ik wil er wel een ander moderner achterkantje er op, van een z 1000 ofzo.... ik kan relais en bedrading enz, wel verlengen/inkorten....alleen waar laat men de accu meestal?..., op de plaats van het orginele luchtfilter? of gewoon laten zitten waar die zit? en is het beter (makkelijker) om gelijk met een ander subframe te beginnen of om de orginele aan te passen?


latersss
 
Leuk projectje.

mocht je nog dingen nodig hebben kijk anders ook eens op het forum van www.zxr750.nl

verder heb je een naar mijn idee de beste demper voor de ZXR

die sebring geeft een super geluid. heb er ook al 2 van gehad.
 
mooi projectje!

over je subframe, ben je handig met aluminium?
anders zou ik gewoon een nieuwe maken, mijn subframe is aangepast en samengevoegd met die van een r1. Dat was een behoorlijke klus, en om het weer net zo sterk te krijgen helemaal

ik zou persoonlijk een andere maken!
z1000 kont is trouwens gaaf ideetje!

succes met polijsten!:D
 
ik heb ook een z1000 kont op mijn zxr750L...
ik heb het complete subframe passend gemaakt en dus een accu voor een z1000 erin zitten.. is iets kleiner dan zxr.

en bedrading verlengen/verkorten valt mee.. heb alleen de massa moeten verlengen naar de accu...
 
Hoe heb je die harde beschermlaag van het frame gekregen?
Ik heb ooit ergens gelezen dat ze dat deden met gootsteen ontstopper ofzo iets?
 
zo...... daar ben ik weer

lamme arm, boormachine kapot en mn vrouw dacht dat er een neger had ingebroken toen ik binnen kwam :+

maar........... het grootste gedeelte van het polijstwerk is nu gedaan


achterbrug
Afb0146.jpg

Afb0162.jpg

Afb0163.jpg


achterwiel
Afb0132.jpg

Afb0152.jpg

Afb0158.jpg


@hugo en Cohennofiets-->Ik heb een compleet achterkantje van een zx6r kunnen scoren, dus met subframe en achterlicht.

Afb0153.jpg

Afb0155.jpg



Ik heb snel even gekeken wat het mooiste uitkomt, en zo op het oog denk ik dat ik het subframe van de zx6r ga gebruiken (minste werk).....de bovenste subframe aansluitingen passen mooi op het frame, voor de 2 onderste zal ik of 2 nieuwe ogen moeten lassen of met verstelbare aluminium platen op de bestaande ogen verder gaan, wat als voordeel heeft dat ik de hoogte van de tail kan verstellen, zodat die mooi in lijn kan komen met de uitlaat ...ik ben er nog niet over uit, komt wel..

@Ajs-->thnx voor de site, altijd handig en idd... de sebring klinkt erug lekker

@hawk gt--- ja die laag is idd hard, het beste is natuurlijk gewoon (laten) stralen maar aangezien het een "El Cheapo" projectje moet worden heb een aantal dingen geprobeerd....eerst verfafbijt..dat werkt niet, toen geprobeerd met de fohn...werkt ook niet....en tja, het frame in het ligbad leggen met gootsteen ontstopper.....denk niet dat mn vrouwtje dat goed vindt :P

maar oke.....bij de gamma heb ik toen een grijs nylon borsteltje gekocht, werk perfect, niet te al te hard en het ging er goed mee af

Afb0167.jpg


nylon borsteltje--->op de foto helemaal links, en inmiddels helemaal op,

daarna de groene polijst schijf, dan de rode polijstschijf......

en daarna 3x met polijstpasta
Afb0166.jpg


van grof naar fijn.....

dus bij elkaar 6 handelingen............. :Y

as weekend ga ik verder met het frame polijsten, en ga ik proberen of ik de voorvork in elkaar kan krijgen

latersss
matt
 
subframe even met tyraps vastgezet.....eerst zo

Afb0196.jpg

met schietlood
Afb0200-1.jpg

Afb0194.jpg

subframe komt dan met de bevestigings ogen mooi uit op het frame, maar ik vind dat ie teveel uitsteekt naar achteren, vindt ik persoonlijk niet mooi..dus

dan het subframe op de voorste ogen vast gezet, ziet er beter uit vindt ik

Afb0202.jpg

Afb0203-1.jpg

Afb0204.jpg

Afb0201-1.jpg


scheelt ca 8 cm en het uiterste puntje van de tail blijft dan voor het achterwiel, alleen moet ik dan waarschijnlijk wel het zadel aanpassen (inkorten) dus ik ga nu eerst op zoek naar een zadel en bekijken of ik dan nog wel goed kan zitten

laterssss
 
Laatst bewerkt:
hier weer een paar fototjes voor alle volgers van mijn project
biggrin.gif


ben bezig geweest om het subframe aan te passen
CIMG0276.jpg

CIMG0277.jpg

CIMG0280.jpg


deze breng ik van de week even weg om te laten lassen.......
 
uitlaat gespoten

CIMG0294.jpg

CIMG0308.jpg


remklauwen

CIMG0299.jpg


en zo er staat ie nu bij
CIMG0315.jpg

CIMG0307.jpg

CIMG0320.jpg


ben er alleen nog niet over uit of ik de radiateur wel zo geslaagd vindt met dat groen aan de zijkant.....

Waar ik wel uit ben zijn de remleidingen, die moeten gewoon geheel van RVS worden...als iemand nog een tip heeft waar ik die kan halen hou ik me aan bevolen....

laters
Matt
 
bolman in den haag, gewoon op de rol.
moet jezelf die banjo's er op schroeven, hebben ze in allerlei soorten en maten.
 
Ik vind dat groen juist erg goed staan, het is en blijft een kawa *D
Dat rode vindi k persoonlijk nooit mooi op een kawa, groen hoort erbij.

Wat voor kroonplaat heb je erop liggen eigenlijk ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan