Burgman AN 400 deel 2

Okay, met enige vertraging maar hier zijn ze dan.
Duurde ff, nieuwe hobby genaamd vriendin en je moet het poesje af en toe wat melk geven anders loopt ze weg :)

1252541002_6_Rd2S.jpeg

1252541186_6_L6EY.jpeg

1252541382_6_iWr-.jpeg


Ik rij nu op 40 psi (in tegenstelling wat ik eerder had gezegd), de ideale bandenspanning ligt tussen de 32 psi en 40 psi, dus daar moet ik nog even mee experimenteren.
Heb nu de indruk dat de band iets te hard is, bij lichte glooing in het wegdek (word ik toch wel een beetje een richting opgedwongen.
In de bochten merk je er vrijwel niets van en aan de "slijtage" is niet te zien dat hij op de zijkant van de band zou rijden.
Bandengeruis is volgens mij wel wat toegenomen.
 
Okay, met enige vertraging maar hier zijn ze dan.
Duurde ff, nieuwe hobby genaamd vriendin en je moet het poesje af en toe wat melk geven anders loopt ze weg :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik rij nu op 40 psi (in tegenstelling wat ik eerder had gezegd), de ideale bandenspanning ligt tussen de 32 psi en 40 psi, dus daar moet ik nog even mee experimenteren.
Heb nu de indruk dat de band iets te hard is, bij lichte glooing in het wegdek (word ik toch wel een beetje een richting opgedwongen.
In de bochten merk je er vrijwel niets van en aan de "slijtage" is niet te zien dat hij op de zijkant van de band zou rijden.
Bandengeruis is volgens mij wel wat toegenomen.
Ik zie het je vriendinnetje staat naast die van jou :P
Is zo erg toegenomen???

Ik ben geen schoonmaker maar ligt er nog zoveel pekel op de weg? dat de boel nog grijs ziet?
Nieuw bandje
full

uurtje later
full
 
Laatst bewerkt:
Oogt niet eens zo raar :} de randen komen mooi rond op mij over. Maar dat voel je zelf natuurlijk het beste....
 
En hoe is het met spoorvorming in de weg, voel je je achterkant ook heen en weer gaan nu?
 
Ik heb nog steeds wel last van spoorvorming maar ik heb het idee dat het aan mijn voorband ligt plus ik moet ook nog ff met andere bandenspanning experimenteren.
 
Okay, met enige vertraging maar hier zijn ze dan.
Duurde ff, nieuwe hobby genaamd vriendin en je moet het poesje af en toe wat melk geven anders loopt ze weg :)

Ik rij nu op 40 psi (in tegenstelling wat ik eerder had gezegd), de ideale bandenspanning ligt tussen de 32 psi en 40 psi, dus daar moet ik nog even mee experimenteren.
Heb nu de indruk dat de band iets te hard is, bij lichte glooing in het wegdek (word ik toch wel een beetje een richting opgedwongen.
In de bochten merk je er vrijwel niets van en aan de "slijtage" is niet te zien dat hij op de zijkant van de band zou rijden.
Bandengeruis is volgens mij wel wat toegenomen.

Ook wanneer je je hobby mee achterop heb zitten?

Probeer eens 33 psi en 2,3 bar bij solo-rijden.
 
oepss.. iets te lang doorgereden, sta nu met een geknapte distributiesnaar langs de A2.
 
oepss.. iets te lang doorgereden, sta nu met een geknapte distributiesnaar langs de A2.
Auw Lyonel Sterkte ermee,
Je lijkt nu op Frits, die in de buurt van Parijs hetzelfde meemaakte ik hoop dat je nu snel geholpen word door de anwb / garage.
 
Heb net de CVT-cover verwijderd en dit viel eruit, iemand enig idee wat dit is???

197532_1835090992954_1110815881_2163350_3647272_n.jpg

nadat ze gewassen zijn:
198470_1835091232960_1110815881_2163351_4614463_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb net de CVT-cover verwijderd en dit viel eruit, iemand enig idee wat dit is???

[afbeelding]
nadat ze gewassen zijn:
[afbeelding]
:? :? :? viel het vanuit de rechter of linkerkant?
Ik wilde zeggen rollen maar dat kan helemaal niet :N de ene is massief en de ander hol :?
Je ziet nergens iets wat afgebroken kan zijn???
Kan je een betere foto plaatsen van je carter/ CVT-cover dan zien 4 ogen meer.
 
Het lijken wel de rollers van mijn JCosta, ik krijg die @#$% binnenste CVT-cover er niet af.
Geeft klein beetje mee maar daarna niets aarrrgh....
 
Chop, hoe ben je eigenlijk aan die 33 psi gekomen, de redenatie erachter?
33 Psi komt overeen met ongeveer 2,3 bar; de doorgaans voorgeschreven bandenspanning bij een dergelijke scooter.

Wat betreft die riem.... Dat is gelukkig geen distributieriem, die zit er niet in.
De distributie is de aandrijving van de nokkenas, dat gebeurt bij jouw scooter met een ketting want die is bedrijfszekerder. Je wilt die ook niet laten breken want dan heb je een hoop schade aan de kleppen.

De riem achter het transmissiedeksel is de aandrijfriem, transmissieriem of CVT riem; kies maar een mooie naam...
 
Vrees het wel.
Ik heb mijn standaard variateur nog liggen, daar gooi ik de Dr. Pulley Slider dan maar in.
Het schoepenrad moet vervangen worden en de twee achterste platen waar de transmissieriem tussen ligt denk ik ook, of valt die schade wel mee?
Volgens mij is dat laatste ook niet zelf te doen dus gaat me inderdaad weer wat knaken kosten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan