Suzuki GS750 '77 Caféracer

Tuurlijk ga ik het eerst eens proberen!
Maar ik hou die zaak in mn achterhoofd voor de fijnafstemming :Y

Moesten er mensen zijn die nog nuttige tips hebben voor de carbs hoor ik het graag!
 
Volgens mij was de volgorde kleppen (heb je met het blok al gedaan neem ik aan), ontsteking, mengsel, synchroniseren.

Heb zelf een glazen bougie gekocht via iej-beej. Hierbij kun je de kleur van de verbranding zien. Zo kun je het mengsel nauwkeurig afstellen. Kostte me iets van 35 euro incl. verzendkosten dacht ik?

Correct me if I'm wrong :) Heb het ook nog nooit geprobeerd :P
 
Laatst bewerkt:
Eerst synchen, dan mengsel. Glazen bougie heb ik ook, een Colortune, hartstikke handig om je stationairmengsel mee af te stellen.
 
Nog een kleine update, ben de laatste dagen vooral bezig weest met het elektrische. Dit is nu allemaal klaar, moet wel nog netjes gemaakt worden in een boom. Ook heb ik de motor nog eens laten draaien omdat ik deze week de carb's volledig schoon gemaakt heb. Afstelling volgt later.

Heb ook deze gevonden, originele GS750 uitlaten! Voorbochten houd ik zelf, einddempers zal ik verkopen. Moet ze wel nog ontvangen, normaal gezien is dit morgen:
uitlaten002.jpg

uitlaten001.jpg


Motor staat er nu zo bij: (Robin, ik heb het contactslot toch een andere plaats gegeven)
IMG-20110613-00242.jpg


K&N's
IMG-20110613-00240.jpg


Kabels hangen zoals je kan zien overal, moet nog netjes gemaakt worden:
IMG-20110613-00246.jpg


2 Schakelaar bijgeplaatst in de koplamp, deze zijn ter vervanging van de linkerstuurschakelaar. De ene plaatst spanning op het lichtcircuit, met de andere laat je de derde fase van de dynamo meewerken op de gelijkrichter (diodebrug):
IMG-20110613-00241.jpg


En hier komt het stukje huisvlijt van Hans terecht, je ziet de 4 controlelampjes, links zit de gearindicator:
IMG-20110613-00247.jpg


Tot slot het zitje, die is nu mooi dicht onderaan. Moet nog alles opschuren en bijplamuren, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat! En het is echt super sterk!
IMG-20110613-00243.jpg

IMG-20110613-00245.jpg




En tot slot een filmpje: *O* *O* *O*
http://www.youtube.com/watch?v=7nGbLrtAlak
 
Wordt mooi Dieter, dikke filters staan m goed. Hapo dingetje past ook mooi bij het geheel, zulke dingen maken m af net als die koplamp :9~ .

beetje veel spaghetti nog tussen blok en frame maar is geen probleem met jouw manier van werken :}

ksst, K.. mug opzoute hiero ... (kijken of dit mannetje m plat kan slaan)
_O-
full
 
Laatst bewerkt:
Laatste kabels van het elektrisch circuit zijn klaar, nu nog alles netjes leggen en binden. Dat klusje is ook alweer af!
Heb de kabelboom volledig opnieuw gedaan eigenlijk, kabels en kleuren van de 2 oude kabelbomen herbruikt om de logica achteraf nog te kunnen vinden.

Filmpje van het tankdashboardje:
http://www.youtube.com/watch?v=HHGIuDbjq2U

Uitlaten zijn ook binnen, zijn echt netjes hoor! Na wat poetswerk (daarom ligt die oude broek op de grond, om ze niet te beschadigen :+) waren ze als nieuw!
Maar later komen toch m'n andere einddempers erop, vind die mooier, maar moet dan natuurlijk twee maal een 2in1 verloopstuk fabriceren...

IMG-20110616-00249.jpg

IMG-20110616-00248.jpg


En breed genoeg is het zeker :X
(Let maar niet op de rommel)

Koplamp is wel gesprongen... Bij nader inzien zat er een 6volt lamp in |(
Nieuw lampje wel al gevonden, 12v deze keer *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja mooi! Wat doe je met het achterlicht ? een mooi tijdsbeeld zou een historisch achterlichtje geven denk ik? Op zo'n chromeen steutje of iets dergelijks
 
Bovenaan pagina 15 staan er foto's van het achterlichtje! Ik weet wel nog niet zeker of ik daadwerkelijk die zal gebruiken...
 
Wel mooi, maar lijkt beetje breed aan de onderkant nu de plaat er niet opzit.

Dit is ook wel mooi gedaan. Past ook wel bij de jouwe denk ik?

full
 
Hmm inderdaad, waarschijnlijk ga ik nog op zoek naar een ander achterlichtje. Maar hoe zal ik dan mijn plaat bevestigen?
 
Ergens las ik dat je niet tevreden bent over je dempers.
Ik had een idee om van die aluminium conussen te gebruiken, zitten vaak in die korte caferacers dempers.
Je bestaande dempers doorslijpen op het punt waar ie inwendig 93 mm is (volgens opgave) en daar zo'n conus is de bevestigen.

Gaat bij mijn uitlaten niet meer op vanwege te veel roest en gaten etc -O-

Misschien kun je er wat mee?
full


Zijn los te koop bij peters classic bikes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan