Suzuki GS750 '77 Caféracer

Het blok die half open ligt met de cilinders nog altijd muurvast |(
Ik hou je op de hoogte als er iets noemenswaardig gebeurt ;)
 
Na nog wat te klooien met de cilinders vandaag op een redelijk gecontroleerde manier (die steeds geen gewenste resultaten gaf) maar overgestapt op een meer directe aanpak. Heb wel schade veroorzaakt hierdoor maar er zat nu eenmaal niets anders meer op... Ik had het al geprobeerd door een plaat van 4mm dik op de draadeinden te leggen en dan via die plaat trekken aan het cilinderblok maar het gaf geen krimp. Ook al geprobeerd de cilinders warm te stoken en de draadeinden 2 weken in de WD40 om los te komen, ook geen resultaat.

Schade had ik al gemaakt, 2 stukjes vin zijn afgebroken door er op te kloppen met een stuk hout en een hamer. Op deze foto het onderstuk stuk vin, bovenste stuk was al weg toen ik hem kocht.
DSC01134.jpg

En ook hier een klein stuk.
DSC01136.jpg


Dus vandaag maar enkele schroevendraaiers genomen en mijn frustratie weggewerkt, en eindelijk kwamen ze los... Zoals je ziet met ook nog redelijk wat schade.
DSC01137.jpg

DSC01138.jpg


De cilinders zaten gewoon muurvast op de draadeinden, deze waren volledig aangekoekt met roest.
DSC01133.jpg


Ik denk nu aan 2 opties:
1: Ik zoek een 2de blok en hoop dat ik de cilinders daar wel gecontroleerd loskrijg, zo heb ik weer schadeloze cilinders en bovencarter en maak ik van 2 blokken terug 1 goede.
of
2: Ik laat de beschadigde stukken terug afvlakken maar ik weet niet zeker of dit wel een goed idee is?

Ook zit ik nog met een scheur in mn huidig ondercarter, het blok heeft waarschijnlijk ooit eens redelijk hard gevallen en de bout van het bevestigingspunt is doorgeschoten dit moet ook nog opgelast worden. Dus ik denk dat optie 1 het best is?
 
Optie 1 zou ik ook doen.
In Ell (Nederlands Limburg vlakbij de grens) zit een motorsloop die meen ik vrij veel Suzuki onderdelen heeft? Heb er eens rondgelopen en zag overal Suzuki.
MOOK - Motoronderdelen | Ell

Misschien heeft hij nog iets liggen mocht je niets kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Piet zal best alles hebben. Ik vind alleen 1 ding verschrikkelijk vervelend aan de website en dat is dat er geen prijzen bijstaan. Maar inderdaad, hij heeft alles!
 
Ik denk nu aan 2 opties:
1: Ik zoek een 2de blok en hoop dat ik de cilinders daar wel gecontroleerd loskrijg, zo heb ik weer schadeloze cilinders en bovencarter en maak ik van 2 blokken terug 1 goede.
of
2: Ik laat de beschadigde stukken terug afvlakken maar ik weet niet zeker of dit wel een goed idee is?

Ook zit ik nog met een scheur in mn huidig ondercarter, het blok heeft waarschijnlijk ooit eens redelijk hard gevallen en de bout van het bevestigingspunt is doorgeschoten dit moet ook nog opgelast worden. Dus ik denk dat optie 1 het best is?~[/quote]


je kan ook mijn motorfiets kopen voor 300€ met belgische papieren caferacerzitje, marzocchi
achterveren (als je de veren los verkoopt op ebay heb je al een flink bedrag terug van je aankoop) zonder zitje 250€ (je kan steeds vrijblijvend komen kijken)
 
Zo, die heeft goed vastgezeten.
Een ding: WD-40 is geen kruipolie, dat is IMAL! Maar hier heeft IMAL ook niet veel kunnen doen, vrees ik.
Cilinderrij scoren, want boringen zijn aangetast door roest. Kun je wel weer netjes krijgen hoor.
Koelribben kun je weer oplassen en fatsoeneren, maar een ander is makkelijker en niet duurder.
Erger zijn de butsen in bovenblok.
Je kunt doormiddel van een doorslag het aluminium weer terugtikken, op de juiste hoogte.
Niet in een keer goed proberen te slaan, maar opbouwend. Gelukkig zorgd de ovale O-ring voor de afdichting en is het ''opklopppen'' (wordt vaker gedaan in de metaal) hier visueel.
Het te veel omhoog geklopte materiaal wegschrapen/vijlen.
Dit is wel een leerzame oefening, een ander kopen is dan een goede optie.

Kleinere butsen kun je zondermeer opkloppen.
Scheur kun je goed dichtlassen, wel de breuk blank maken ivm ingetrokken olie.
Gietalu is bros en neemt terplaatse olie op.

Ik had laatst een cilinderblok gescoord op ebay.de voor een euro, kwam wel 22euro vzk bij. Maar dan nog niet duur.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik ineens wel heel veel opties :+ Bedankt voor de reacties.

Die motorsloop Piet is inderdaad een goeie optie maar toch wat ver (240km)... Kan ik in overweging nemen als er niets anders op zit.

@marioharleyson
Dat lijkt me een goede optie, ik zou graag eens komen kijken. Ik stuur je een PM daarvoor

@HAPO
De delen die ik beschadigd heb terug netjes maken is een optie maar ik vrees dat het wat te ver heen is om weer goed te krijgen. Ook zit ik nog met die nokkenasgeleider in mn huidig blok die ook gebroken is en niet meer te verkrijgen is bij cmsnl... Een donorblok zal de beste optie zijn.
 
Dieter als je toch naar een ander blok gaat kijken is het dan misschien een idee om in plaats van de 750 er een goed GS1000 of GSX750/GSX1100 blok in te stoppen?
 
Gs1000 blok zou ik nog kunnen doen want de ophangpunten zullen daarvan niet verschillen denk ik? GSX blok zie ik al minder zitten want mijn frame is nu al gepoederlakt |(
 
Verschillen allebei in ophangpunten met de 750 maar is niet veel gedoe hoor, de vaste steun onderaan kan je gewoon gebruiken, daarna 4 losse stalen plaatjes op maat maken voor de rest.
 
Hmm ik denk dat het toch een 750 blok zal worden :)
Net geweest gaan kijken bij marioharleyson en ik neem zijn motorfiets over :Y
Misschien in de toekomst alsk ik het 750 blok beu ben komt er wel een 1000 in met turbo :+

Vrijdag foto's met de nieuwe aanwinst!
 
Hmm ik denk dat het toch een 750 blok zal worden :)
Net geweest gaan kijken bij marioharleyson en ik neem zijn motorfiets over :Y
Misschien in de toekomst alsk ik het 750 blok beu ben komt er wel een 1000 in met turbo :+

Vrijdag foto's met de nieuwe aanwinst!
Proficiat met je aankoop! Geloof me, het is altijd leuk als je een reservemoto hebt :Y Hoeveel km's hebben beide moto's eigenlijk?

Ik heb onlangs de condensator van mijn XSje gesloopt, 2 minuten later zat er al een ander op van mn reservemoto op zolder :)
 
Kilometerstand van mijn eerste motor werkt niet meer en staat op ongeveer 72000
Kilometerstand van nieuwe motor staat op een 88000 tal km's

Ook nog enkele foto's:
DSC01144.jpg

DSC01145.jpg

DSC01140.jpg

DSC01143.jpg


DSC01139.jpg
 
hallo dieter,

blij te zien dat je goed bent thuis gekomen zo zonder verlichting.
succes met de moto.
en doe zo verder het is een zeer mooi project waar je mee bezig bent.

gr mario
 
Hallo Dieter.
Die marzocchi achterveren,als die op een gsx1100et passen.
Wil ik die wel kopen.
Groetjes zeno
 
Hey Mario,
We zijn veilig terug thuis geraakt, was inderdaad niet goed zonder verlichting maar de fiche's van aanhangwagen en auto kwamen niet overeen, we wisten niet dat er daar verschillende soorten in bestaan |(

@ Zeno,
King-roy had me vorige week al een PB'tje gestuurd voor die veren dus ik hou ze momenteel gereserveerd voor hem, indien hij ze toch niet zou willen geef ik je een seintje ;)
 
Het zijn Oog(bovenaan) Vork(onderaan) veren, lengte is 325mm
Als ze voor jou niet passen zijn ze dus terug beschikbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan