Suzuki GS750 '77 Caféracer

Die extra moto ziet er best goed uit voor zn prijs! Nette carbs ook enzo.

Ik ben benieuwd hoe het motorblok er vanbinnen uitziet. Meestal kun je al een oordeel vellen over hoe het blok behandeld is geweest op basis van een paar vijzen.
Zoals bij mijn donorblok :/
10ehl3n.jpg


Hopelijk kun je gaan sjeezen als het voorjaar begint :P Al zit er natuurlijk nog een lekker maandje examens tussen -O-
 
Blok zal onlangs al eens onder handen genomen geweest zijn lijkt me, meeste bouten zijn ook vervangen door imbussen. Hopelijk kom ik verder geen verassingen tegen. Heb namelijk geen zin om een derde blok te kopen |(
 
Zeer kleine update hier, heb eindelijk mn onderdeeltjes binnen van cmsnl:

IMG-20110123-00038.jpg

IMG-20110123-00039.jpg


Examens zijn donderdag gedaan, dan gaan we verder met het project :Y
Cilinders en cilinderkop zijn momenteel ook weg om te stralen bij Hans (HAPO) :}
 
Het was inderdaad niet echt goedkoop maar ben best tevreden :Y
Ik vind het zonde om alles netjes (proberen) te doen en dan half afgedraaide moeren en onfrisse zijemblemen te moeten gebruiken.

O ja, misschien is alles niet even duidelijk (voor de mensen die het willen weten)
Eerste foto: Bout kroonplaat - Dopmoeren achterveren - Moer achteras - Moer vooras - Kussentjes tank - Zijemblemen

Tweede foto boven: Kussentjes zijkapjes
Tweede foto onderaan: Ontluchtingsnippels voor de remmen
 
Laatst bewerkt:
Weer een update dan maar, een week later dan gepland (door de griep...) Foto's zijn zoals traditie -slecht(er)- ditmaal zelfs met gsm gemaakt omdat de batterijen van het digitale fotogeval leeg waren (inspectie met de 'duracell power check' (je moet duwen op de batterij en dan verschijnt er een balkje) leerde me dat ze nog op 80% waren maar daar beslist de camera anders over) |(

Vandaag maar eens begonnen met de remmen op orde te krijgen, onlangs had ik het draaiduwdingetje en stootstangetje van de rempomp laten chromeren, die nu eindelijk binnen zijn. En dat ziet er zo uit:

IMG-20110208-00058.jpg


En de stang, reeds gemonteerd op de rempomp:

IMG-20110208-00057.jpg


Na montage ziet alles er zo uit (slechtste foto ooit):

IMG-20110208-00059.jpg


Daarna ook maar begonnen aan de voorremklauwen, eerst het 'ding' laten lakken:

IMG-20110207-00043.jpg


En de klauw zelf mooi gepoetst (zijn broer zit er op deze foto inmiddels op):

IMG-20110207-00041.jpg


Dan na 3 montages en demontages er eindelijk in geslaagd ze geassembleerd te krijgen (alles wou niet zo precies meer passen, remblokjes/glijpennen pasten niet meer door het te lakken... maar is uiteindelijk gelukt):

IMG-20110207-00044.jpg

IMG-20110207-00045.jpg


Fototje met de beide remklauwen gemonteerd:

IMG-20110207-00051.jpg


Het viel me ook op hoe dicht de remklauwen zitten van de spaakwielen (ja ik moet de velgen dringend eens poetsen):

IMG-20110207-00046.jpg


En in zijn geheel staat de motor er momenteel zo bij, even een tank gemonteerd om te kijken hoe alles er een beetje uitziet (voorwiel wou niet recht blijven staan, dus heb de 4-2 die ik van chriskid (dank u trouwens) heb overgenomen maar even gebruikt:

IMG-20110208-00064.jpg



Zo dat is het voor vandaag, morgen gaan we verder met de carters, die moet ik nog netjes krijgen. :W

O ja, ben die ene man zijn fiets nog tegengekomen op het autosalon, doel is dat de Suzuki minstens even snel wordt. Dat komt wel in orde, ik kom maar 50cc te kort, wat motorisch tunen en we zijn er :+ :
IMG-20110115-00031.jpg
 
Laatst bewerkt:
You are welcome... en ik sluit me voor de conclusie aan bij Robin.

full
 
Laatst bewerkt:
Turbo'tje doet wonderen.

Word heel mooi allemaal zeg!

Zou wel leuk zijn natuurlijk een turbo, moest ik er verstand van hebben... Misschien in een later project :Y

Bedankt voor het compliment, zijn trouwens de remklauwen die ik van je overgenomen heb, maar dat wist je waarschijnlijk nog ;)

You are welcome... en ik sluit me voor de conclusie aan bij Robin.

[afbeelding]

Bedankt :) Ik betrap mezelf er net op dat ik nog altijd eens moet reageren in jouw topic, ik volg het wel trouwens. Zal ik eerstkomend eens gaan doen
 
Laatst bewerkt:
Mooi! ik wou dat ik al zover was ;-) ik moet denk ik ook elk onderdeeltje gaan reviseren zo'n beetje

Ik zou die lamporen trouwens omdraaien zodat de koplamp lager komt te zitten, daar krijg je een wat meer racy look van
 
Laatst bewerkt:
Mooi! ik wou dat ik al zover was ;-) ik moet denk ik ook elk onderdeeltje gaan reviseren zo'n beetje

Ik zou die lamporen trouwens omdraaien zodat de koplamp lager komt te zitten, daar krijg je een wat meer racy look van

Ja daar heb je gelijk in, heb zelf ook nog geen enkel onderdeel tegen gekomen dat er gelijk weer op kon...

Lampoortjes omdraaien? Zal niet veel uitmaken hoor, ik kan de oortjes natuurlijk gewoon wat verschuiven zodat de koplamp lager komt te staan, nog ietsje lager zou inderdaad wel mooi zijn *D
 
Bedankt :) Ik betrap mezelf er net op dat ik nog altijd eens moet reageren in jouw topic, ik volg het wel trouwens. Zal ik eerstkomend eens gaan doen


Maakt niet uit Dieter, ik vindt het al leuk dat je mee leest, het gaat om het plezier in het gepruts in al die garages (of wat er voor door gaat...)

Het is toch een beetje voyeurisme dat meekijken in een project, hoewel als je een topic opent ben je dan ook een potl*#$*venter...?

Denk ik nog even verder over na....

full
 
Laatst bewerkt:
Begint aardig vorm te krijgen Dieter!
De lamp lager vind ik ook mooier :) Moet bij de mijne dat ding ook omlaag trekken maar moet nog ff kijken hoe ik dat ga doen :9
 
Dieter, ziet er al goed uit! Ga zo door, dan komt het wel goed.
Heb je die doos zien staan in mn topic? Begin is gemaakt, nog ff geduld aub.

:W
 
Laatst bewerkt:
Dieter, ziet er al goed uit! Ga zo door, dan komt het wel goed.
Heb je die doos zien staan in mn topic? Begin is gemaakt, nog ff geduld aub.

:W

Bedankt Hans :)
Doos? Welke doos? Of is die doos met Superga op van mij? Geduld heb ik hoor, je hoeft je niet te haasten :Y
Je bochten zien er al goed uit trouwens, komt helemaal in orde zo te zien :9~
 
Zou wel leuk zijn natuurlijk een turbo, moest ik er verstand van hebben... Misschien in een later project :Y

Bedankt voor het compliment, zijn trouwens de remklauwen die ik van je overgenomen heb, maar dat wist je waarschijnlijk nog ;)Bedankt :) Ik betrap mezelf er net op dat ik nog altijd eens moet reageren in jouw topic, ik volg het wel trouwens. Zal ik eerstkomend eens gaan doen

Alles op z'n tijd, ik had mijn eigen remklauwen niet eens herkend!
 
Goh, wat een slechte foto's allemaal :+ Wat verwacht jij wel van een camera? Wil je de eerste zijn die 200 megapixel 3D foto's wil posten misschien? :P

Je project wordt echt blingbling! De schakelset is ook erg :9~ , je zult er vast een stuk minder k*twerk aan hebben als ik met mijn thai-brol.
Hoe zit het met het motorblok?

En heb je een soort deadline eigenlijk? Juli, of toch al september? ;) :?
 
Goh, wat een slechte foto's allemaal :+ Wat verwacht jij wel van een camera? Wil je de eerste zijn die 200 megapixel 3D foto's wil posten misschien? :P

Je project wordt echt blingbling! De schakelset is ook erg :9~ , je zult er vast een stuk minder k*twerk aan hebben als ik met mijn thai-brol.
Hoe zit het met het motorblok?

En heb je een soort deadline eigenlijk? Juli, of toch al september? ;) :?

Mja, er zitten toch enkele heel wat mindere foto's tussen (zijn allemaal met m'n gsm genomen btw)

En schakelset? hoe bedoel je? Het enige wat je kan zien op m'n foto's is mijn oude rempedaal ;) Er moet nog een ander schakelsetje op komen hoor. Of bedoel je het setje dat je kan zien in de openingspost?

Motorblok ben ik (en Hapo) mee bezig, alle delen worden nu gepoetst (Hapo straalt de cilinders en cilinderkop).

Een vaste deadline is er niet, maar ik wil toch wel ergens mei-juni klaar zijn, zodat we in de zomer aan een nieuw project kunnen beginnen :Y
 
Een upeetje van mijn kant, cilinders zoals ontvangen:








En na de behandeling;






Moet ik de kop ook zo doen, of zeg je neuhh laat maar...

:W
 
Laatst bewerkt:
Wauw Hans, ziet er erg goed uit! Ik ben zeer tevreden.
Als je wil, zou ik het heel erg apprecieren moest je de kop ook doen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan