Suzuki GS750 '77 Caféracer

Hmm, blanke lak dan maar? Of ook zwart coaten? of nog iets anders?
Ik vraag de stem van het publiek dan maar.
Wat denken de meelezers? *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel egenlijk wat anders dan een optisch probleem.
Gestraald giet alu heeft een open struktuur. Laat je dat zo, dan heb je dikke kans op corrosie en vlekken door oa olie en viezigheid. Moeilijk schoon te krijgen, door die struktuur.
 
Haha bedankt :)

Heb inderdaad al wat plannen moeten opbergen... Richting iets onderschat, maar we doen opnieuw ons best!
 
Schijn bedriegt als ik eerlijk mag zijn... Ik ben ondertussen al een heel eind bezig met de motor alleen. Ik hoop dat ik nu wat meer kan opschieten :)
 
Al een voorzichtige planning? Zo meteen haal ik je nog in :9 Als je hem af hebt moeten we maar eens bij elkaar komen :)
 
Even een fototje stelen (Renaat :W)
2njh8j8.jpg


Ik denk eraan om mijn cilinders en cilinderkop heatproof zwart te lakken. Zoals op de foto van Renaat, resultaat is zeer geslaagd vind ik. Wat denken jullie?
 
Waarom niet goudkleur, heeft niemand!
Nee hoor, zwart is prima. Wel zijdeglans, he.
Lukt het met het schoonmaken vh gestraalde?
 
Schoonmaken ben ik nog niet aan begonnen, nog geen tijd gehad door schoolwerk.
Begin ik volgend weekend aan!
 
Ondertussen zijn we alweer opgeschoten, cilinders en cilinderkop heb ik in hittebestendig zwart gezet. Ben zeer tevreden met het eindresultaat!

IMG-20110326-00143.jpg

IMG-20110326-00139.jpg


En heb ook mijn openingspost wat aangepast, ik vond het net zo beleefd om even een bedankje te doen :W
 
Zo Dieter, dat ziet er erg goed uit!
De bussen zitten er toch wel in, he?
Bedankt voor het bedankje in de openingspost, een hele eer.

:W
 
Ondertussen zijn we alweer opgeschoten, cilinders en cilinderkop heb ik in hittebestendig zwart gezet. Ben zeer tevreden met het eindresultaat!

[afbeelding]
[afbeelding]

En heb ook mijn openingspost wat aangepast, ik vond het net zo beleefd om even een bedankje te doen :W

ziet er erg goed uit, :}
geen problemen gehad met het spuiten tussen de ribben
en zijn er nog tips voor t spuitwerk?
 
Mooi Dieter! Over een weekje wil ik de mijne ook gaan doen :) Zoals Mondriaan al zei; nog tips?
 
Zo Dieter, dat ziet er erg goed uit!
De bussen zitten er toch wel in, he?
Bedankt voor het bedankje in de openingspost, een hele eer.

:W

Bedankt :)
Bussen zitten er nog niet in, maar deze verf is bestand tot 650°C, dus nog eens opwarmen voor de bussen tot 170°C is geen probleem lijkt me? Of sla ik de bal nu volledig mis? :$

ziet er erg goed uit, :}
geen problemen gehad met het spuiten tussen de ribben
en zijn er nog tips voor t spuitwerk?
Mooi Dieter! Over een weekje wil ik de mijne ook gaan doen :) Zoals Mondriaan al zei; nog tips?

Bedankt voor de reacties :Y
Tussen de ribben spuiten is niet moeilijk hoor, gewoon de bus op gelijke hoogte houden en meerdere fijne lagen geven. Ook niet vergeten om het stuk eens om te draaien, zodat je ook de onderkant van je ribben mooi mee hebt! Ik heb Motip hittebestendige lak (tot 650°C) gebruikt. Deze lak moet je wel afbakken in de oven, is opzich te doen in de keukenoven. Maar ik raad je aan om te zorgen dat de baas niet thuis is (moeder of het vrouwtje) Bij afbakken is er namelijk wat rookontwikkeling en dat ruikt niet zo heel erg fris. Achteraf is er wel niets meer van te merken! (Controleer wel eerst of de oven groot genoeg is, bij mij kon de cilinderkop er maar net in) En o ja, voor een 4 cilinder meen ik dat je 3/4 van een bus nodig hebt voor de cilinders/cilinderkop alleen. Ik heb dus nog een halve bus over (van de 2) dus zorg dat je genoeg koopt.

Tot zo ver het advies van de spuitexpert :+
 
Mooi zo! What's next? Onderblok vergaren? Je weet het hé, "This topic is worthless without pics!" ;)

Kan niet wachten om eens samen te :]

Deze hier heeft net een ritje naar de Franse grens gedaan *D
dcpthu.jpg


Ik denk dat het qua snelheid ook wel best meevalt om met mijn 400 en jouw 750 samen te rijden. 135 aan 6000 rpm, valt best mee toch? En btw, volgende week heb ik ook een 750, een driepitter :Y
 
Klopt :Y Volgende klus is onderblok samenstellen.
Heb jij nu je tank herspoten?
135 aan 6000rpm valt inderdaad goed mee, snel genoeg *D
Aha heb je dan toch de 750 in onderdelen gekocht? Proficiat man *O*
 
Dat opnieuw verhitten is het probleem niet, maar de kans op beschadigingen als de bussen er toch niet goed inwillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan