voorpartij van Honda CB 1300 te koop

ronwindt

MF veteraan
31 mrt 2010
6.702
1
Bad Nieuweschans
hierbij bied ik mijn orginele voorvork incl kroonplaat en t-stuk van mijn CB 1300 te koop aan .
tevens gaan de klauwen en het voorwiel compleet weg .

dit alles is in goede staat , geen lekke keringen of iets dergelijks .

het gaat weg wegens ombouw naar upsd vork
 
Ron , hoe lang is de vork (hart as - bovenkant plaat) en wat wil je voor de hele bups hebben?
Groet , Fred.
 
Ron , hoe lang is de vork (hart as - bovenkant plaat) en wat wil je voor de hele bups hebben?
Groet , Fred.
de vork is vanaf hart as tot bovenkant 775mm , de boven kant poot is 43mm .
voor de voorvork wil ik 200 euro hebben
het voorwiel incl de schijven 150 euro
de twee klauwen 100 euro
 
Ron , gaat niet door. ;(
Hij heeft inmiddels 'n USD gekocht.
Iig bedankt en groet , Fred.
jammer Fred, toch netjes dat je het even meld.
groetjes Ron .

en schop
full
 
hoi!.. wat voor voorvork zet je in je bike?.. mn pa heeft een cb1000 (oude model) en die zit altijd te klagen dat hij geen andere poten kan vinden voor die lange stokken die er in zitten.. (zijn voorvork is op)

zal hem dit topic ff doorsturen, mischien vind hij dit intressant!
 
Laatst bewerkt:
hoi!.. wat voor voorvork zet je in je bike?.. mn pa heeft een cb1000 (oude model) en die zit altijd te klagen dat hij geen andere poten kan vinden voor die lange stokken die er in zitten.. (zijn voorvork is op)

zal hem dit topic ff doorsturen, mischien vind hij dit intressant!
de bedoeling is om er en mooie upsd vork met radiale klauwen in te zetten .
de vork is 100 %
 
Hoi Ron.
moest van #4 even kijken

77 cm lang is een beetje aan de korte kant voor mn Big, zit nu 83 cm in, hij staat weliswaar 2 cm lager, maar nog eens 4 cm zakken, dat zou wel eens mn framebuizen kunnen kosten/
mn banden zien er ongeveer net zo uit als de jouwe :)

wat heb je gekocht dan, en van welke lengte?

ik kwam er laatst achter dat een vork van een Multistrada ook 83 cm is.maar er word geen zak aangeboden, uitgezonderd beunstra, maar die vraagt dan ook weer de hoofdprijs 7.5h€ :N :N
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ron.
moest van #4 even kijken

77 cm lang is een beetje aan de korte kant voor mn Big, zit nu 83 cm in, hij staat weliswaar 2 cm lager, maar nog eens 4 cm zakken, dat zou wel eens mn framebuizen kunnen kosten/
mn banden zien er ongeveer net zo uit als de jouwe :)

wat heb je gekocht dan, en van welke lengte?

ik kwam er laatst achter dat een vork van een Multistrada ook 83 cm is.maar er word geen zak aangeboden, uitgezonderd beunstra, maar die vraagt dan ook weer de hoofdprijs 7.5h€ :N :N
Hoi hoi.
het ligt er ook een beetje aan hoever hij inzakt wanneer je op de fiets zit natuurlijk , dan zegt de lengte van de poten niet alles .
bij boonstra had ik geinformeerd naar een cbr vork , die wouden alleen al voor de vork 550 euro hebben :N
 
de vork is vanaf hart as tot bovenkant 775mm , de boven kant poot is 43mm .
voor de voorvork wil ik 200 euro hebben
het voorwiel incl de schijven 150 euro
de twee klauwen 100 euro

Wat mij betreft verkocht voor €.400,- compleet, remklauwen vind ik minder interessant maar ik wil het voor dit bedrag wel allemaal overnemen. Ik stuur je een PM! Ben wel benieuwd wat voor USD je neemt als je dit allemaal wilt vervangen! Ook een ander achterwiel dan? :?
 
Hoi Ron.
moest van #4 even kijken

77 cm lang is een beetje aan de korte kant voor mn Big, zit nu 83 cm in, hij staat weliswaar 2 cm lager, maar nog eens 4 cm zakken, dat zou wel eens mn framebuizen kunnen kosten/
mn banden zien er ongeveer net zo uit als de jouwe :)

wat heb je gekocht dan, en van welke lengte?

ik kwam er laatst achter dat een vork van een Multistrada ook 83 cm is.maar er word geen zak aangeboden, uitgezonderd beunstra, maar die vraagt dan ook weer de hoofdprijs 7.5h€ :N :N

Hallo Bouko, wat is er mis met je CB1000 vork? Alles is toch op te lossen met frisse veertjes (WP, HyperPro), keerringetjes en olie? :? Of is het chroom ook slecht aan het worden? Nieuwe binnenpoten lossen dit ook op. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bouko, wat is er mis met je CB1000 vork? Alles is toch op te lossen met frisse veertjes (WP, HyperPro), keerringetjes en olie? :? Of is het chroom ook slecht aan het worden? Nieuwe binnenpoten lossen dit ook op. :Y


hoi Maarten

leuk je weer eens te spreken, das al even geleden


mijn vork is nu 100.000 km oud en met nieuwe glijbussen , keerringen en stofkappen blijft hij lekken.
nu met nieuwe onderdelen blijft de onder poot ruim t.o.v. de bovenbuis, ja zoveel dat de keerring(van Honda) hem niet dicht houd.
Ik heb de bovenbuis met een micrometer helemaal nagemeten en kom niet op echte afwijkingen, hij is wat dunner maar niet meer dan 0,10 mm
Maar de onderbuizen zijn volgens mij kats versleten, toen ik de Big kocht kwam er een dikke drab uit, die veel leek op vloeibaar aluminium.
oorzaak volgens de dealer, vork is geen onderhouds item bij Honda

Nu rij ik al een paar maanden met een voelertje van 0,25 (samen 0,5MM) onder de onderste glijbus, dat maakt dat er veel minder speling op zit en dat hij niet meer lekt.
 
Laatst bewerkt:
hoi Maarten

leuk je weer eens te spreken, das al even geleden


mijn vork is nu 100.000 km oud en met nieuwe glijbussen , keerringen en stofkappen blijft hij lekken.
nu met nieuwe onderdelen blijft de onder poot ruim t.o.v. de bovenbuis, ja zoveel dat de keerring(van Honda) hem niet dicht houd.
Ik heb de bovenbuis met een micrometer helemaal nagemeten en kom niet op echte afwijkingen, hij is wat dunner maar niet meer dan 0,10 mm
Maar de onderbuizen zijn volgens mij kats versleten, toen ik de Big kocht kwam er een dikke drab uit, die veel leek op vloeibaar aluminium.
oorzaak volgens de dealer, vork is geen onderhouds item bij Honda

Nu rij ik al een paar maanden met een voelertje van 0,25 (samen 0,5MM) onder de onderste glijbus, dat maakt dat er veel minder speling op zit en dat hij niet meer lekt.

Hallo Bouko, we bestaan nog steeds! :] Dus met wat trucen heb je de vork oliedicht maar als ik het goed heb zou je wel twee andere voorpoten willen hebben? Ik zal eens rondvragen binnen de club............. :Y
 
Yo Bouko,

tot op heden alleen maar twee voorpoten gevonden zonder de binnenpoten (waren licht geknikt), heb je iets aan die andere onderdelen? Liggen in Haarlem............. :Y
 
Gaan we al zaken doen? :?
het komt er zeker aan mister president , maar ik doe het gewoon niet eerder de deur uit voordat ik er een vervanger voor heb , geduld is een schone zaak ,toch ?
ik heb nu iemand die mij een complete voorpartij van een R1 aanbied incl de remklauwen t-stuk kroonplaat enz.
alleen het voorwiel is er niet bij , ik weet niet of een voorwiel van de cb ook in een R1 vork te krijgen is :?
ook weet ik niet of ik de t-stuk van de cb nodig zal zijn in verband met de as die door het balhoofd loopt .

groet Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan