Post hier je Dynojet-uitdraai

Waarom houd die rode lijn zo vroeg op??? hoort die niet net zover als de blauwe door te gaan??? Ik mis een versnelling kan dit kloppen (begint in z'n twee)???Snap d'r weinig van..... :? Verder lijkt het mij een hele mooie lijn. Geen dips enzo....

Hoi Martin-S, bij de oude Dynojet dynamometer werd het topvermogen gemeten in de 4e versnelling (rode lijn).
De roll-on test (blauwe lijnen), om te meten hoe goed de motor oppakt na het schakelen, wordt gemeten vanaf de 2e versnelling omdat de 1e versnelling toch onbetrouwbare resultaten geeft i.v.m. wheelspin. Het meest ideaal is dat de 'gaten' tussen de versnellingen zo smal mogelijk zijn en de toppen zo horizontaal mogelijk!

Vaak zie je dat de roll-on metingen iets hogere pieken geeft dan de 4e versnelling vermogensmeting, in jouw geval is dus de rode lijn de juiste. Kijk maar eens naar de meting van Redgixx, door wielspin en pieken in de aandrijflijn (speling in de ketting die kortstondig slaat) is de maximale roll-on waarde ca 2,5 pk meer dan het werkelijk gemeten vermogen wat op net boven de 145 SAE pk's uitkomt.

De Dynojet dynamometer 250, de nieuwe geremde testbank van Dynojet, meet alles in de 4e versnelling zoals je hieronder ziet.
Standaard 2000 Blade [rood](127 SAE pk), standaard met PCIII [blauw], met PCIII en full Akrapovic EVO [groen] en als laatste met PCIIIr en Akrapovic EVO [paars](142,5 SAE pk).

full
 
Ik scan de mijne morgen ff in en zet hem dan hier neer.

Hij had 106 pk op top maar gemiddeld rond de 103 pk.
Dit met een laser hotcam.

De orignele demper kon ik niet mee nemen.
Weet dus niet hoeveel pk die had met die demper.
Hij stond goed afgesteld.
Hoefde niks aan te gebeuren.
 
De uitdraai zag er niet al te best uit. :r Heb 'm nog proberen te scannen, maar helaas. Heb 'm dus ff overgetrokken.
uitdraai.jpg
 
Wel een oude uitdraai (2001)van een Yamaha FZ700 Import(is normaal een FZ750), en er zit nu een "Thunder" demper onder. *D *D *D *D
3615.jpg

volgend jaar laat ik er nog een maken met de nieuwe demper.
Gr Ad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben er nou nog niet uit hoor lads.
deze week post ik mijn grafiekje nog ff maar ik wilde vast wat weten:

op de grafiek komt hij tot 95 din pk, origineel hoort hij er 98 te hebben.
wat is nu achterwiel en wat is krukas pk.
als er niets aan me machien gedaan was zou ik zeggen ok hij is met de jaren wat in gaan leveren. Maar er zit hetvolgende op en in: lichtere krukassen / k&n luchtfilter / dyno-jet carbkit / bos (geloof open).
dus ik zou wel verwachten dat hij geen 3 pktjes achteruit gegaan is.
hij is ook veel sneller dan mijn vorige cbr.

technici buigt u zich hier eens ff over.
 
ben er nou nog niet uit hoor lads.
deze week post ik mijn grafiekje nog ff maar ik wilde vast wat weten:

op de grafiek komt hij tot 95 din pk, origineel hoort hij er 98 te hebben.
wat is nu achterwiel en wat is krukas pk.
als er niets aan me machien gedaan was zou ik zeggen ok hij is met de jaren wat in gaan leveren. Maar er zit hetvolgende op en in: lichtere krukassen / k&n luchtfilter / dyno-jet carbkit / bos (geloof open).
dus ik zou wel verwachten dat hij geen 3 pktjes achteruit gegaan is.
hij is ook veel sneller dan mijn vorige cbr.

technici buigt u zich hier eens ff over.
Die 98 zijn krukas pk's, op de testbank worden achterwiel pk's gemeten. 95 pk vind ik wel netjes.

(btw. Ik denk niet dat je door een lichtere krukas meer vermogen krijgt)
 
ben er nou nog niet uit hoor lads.
deze week post ik mijn grafiekje nog ff maar ik wilde vast wat weten:

op de grafiek komt hij tot 95 din pk, origineel hoort hij er 98 te hebben.
wat is nu achterwiel en wat is krukas pk.
als er niets aan me machien gedaan was zou ik zeggen ok hij is met de jaren wat in gaan leveren. Maar er zit hetvolgende op en in: lichtere krukassen / k&n luchtfilter / dyno-jet carbkit / bos (geloof open).
dus ik zou wel verwachten dat hij geen 3 pktjes achteruit gegaan is.
hij is ook veel sneller dan mijn vorige cbr.

technici buigt u zich hier eens ff over.

Ik weet niet op welke testbank hij heeft gestaan maar een Dynojet Dynamometer 150 of 250 geven SAE achterwiel pk's aan welke gecorrigeerd worden weergegeven naar een bepaalde standaard van b.v. 1013 mbar en 20 graden celcius (en zeeniveau?). Omdat je later misschien wel weer een meting wilt laten doen onder andere weersomstandigheden is deze correctiefactor ingebouwd om betrouwbare vergelijkingen te kunnen maken. Tussen de verschillende testbanken zit echter logischerwijs een paar % tolerantie, jou motor kan 95 geven op de ene maar ook 93 tot 97 op een andere bank!

95 SAE pk is ongeveer 106,4 pk's aan de krukas als ik van 12% verliezen uit ga. Overigens weet ik niet of bij die 12% is uitgegaan van een omrekening naar DIN krukas pk's of dat je dan nog steeds op SAE pk's zit, er komt dan namelijk nog enkele % bij om het te vergelijken t.o.v. de meest optimistische meting, die van DIN pk's aan de krukas zoals in de folders tot 2000 aangegeven. De Amerikaanse SAE pk standaard is ongeveer vergelijkbaar met de nieuwe Europese norm, de 95/1/EC. Ter vergelijking, 152 DIN komt overeen met 148 pk volgens 95/1/EC (meting Honda Fireblade van 2000).

Mocht je een CBR600F hebben die 105 DIN pk wordt opgegeven dan kun je op de bank ongeveer een krappe 94 pk verwachten waarbij moet worden aangemerkt dan een motorfiets WETTELIJK + 5 tot - 5 % MAG leveren. Je komt dan aan krap 90 tot krap 99 pk.
De oude Fireblade's van 1992 tot 2000 zaten altijd aan de héél ruime kant, het 2000 en 2001 model VET aan de lage kant!

Conclusie, wil je een eerlijke vergelijking om te kijken wat de modificatie hebben opgeleverd dan meet je ALTIJD éérst standaard en daarna gemodificeerd!!!

Duidelijk zo? Mogelijk heeft iemand nog extra info voor je.
 
wat mag eigenlijk het inbouwen + afstellen op een dynobank van een dynojet kitje + luchtfilter ongeveer gaan kosten ?
het gaat om een stage 1 kit in mijn RF600R.
 
wat mag eigenlijk het inbouwen + afstellen op een dynobank van een dynojet kitje + luchtfilter ongeveer gaan kosten ?
het gaat om een stage 1 kit in mijn RF600R.
De kosten hiervoor zijn: kit 145,00 Euro, filter 69,00
Euro en het monteren en afstellen op de testbank 136,50 Euro. Alle prijzen
zijn incl btw.

Ik weet niet zeker of het om een stage 1 kit gaat.

www.hilltech.nl
 
De kosten hiervoor zijn: kit 145,00 Euro, filter 69,00
Euro en het monteren en afstellen op de testbank 136,50 Euro. Alle prijzen
zijn incl btw.

Ik weet niet zeker of het om een stage 1 kit gaat.

www.hilltech.nl
Ja ik kwam dus ietsje lager uit ook bij hilltech zie het mailtje wat ik kreeg van dolf :
Harley,

Er is voor deze motor alleen een stage 1 kit verkrijgbaar deze kit kost
145,00 Euro incl. btw. Het geheel monteren en afstellen op de testbank kost
136,50 Euro incl, btw.
Een K&N luchtfilter kost voor deze motor 55,00 Euro incl. btw

Als de ringen voor de ristriktie zijn verwijderd zal de motor aanmerkelijk
beter gaan lopen, wat ook het verbruik ten goede komt.

Hopende je hiermede van dienst te zijn geweest verblijf ik met vriendelijke
groet,

Dolf van den Heuvel

Hilltech-Dynojet
Maar ik vroeg me dus af of dat duur of goedkoop was. En heeft iemand ervaringen met Hilltech ? Ik wil iets meer power ( is altijd leuk ) maar vooral een lager benzine verbruik.
 
En hier dan de mijne. Ik heb de volle 175pk maar even niet gebruikt, de meetapparatuur ging namelijk maar tot de 325km/h(ahahaha!!).

ruben_v_05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 15 november 2002 10:47 schreef Harley het volgende:Ja ik kwam dus ietsje lager uit ook bij hilltech zie het mailtje wat ik kreeg van dolf :Maar ik vroeg me dus af of dat duur of goedkoop was. En heeft iemand ervaringen met Hilltech ? Ik wil iets meer power ( is altijd leuk ) maar vooral een lager benzine verbruik.
Ik heb ervaring met Hilltech maar wel op school.
Hij geeft ook les.

Ik hoor alleen maar goede verhalen.
Mijn uitdraai is op school gemaakt door Dolf.
Hij heeft op al je vragen antwoord.
Hij is ook eerlijk en smeert je niks aan.
 
Dat weet ik wel maar om nu ff naar Scheveningen te rijden voor een printje
Daar heb ik ff geen zin in
Ik heb het gezien en dat is genoeg
Ik heb er meerdere uitdraaitjes van dieversen banken met diversen turbo drukken
Dus ik zit er niet op te wachten maar bedankt voor de je reactie *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan