Post hier je Dynojet-uitdraai

Waar heb je dat laten doen? Die grafieken zijn echt niet om aan te zien. Dit kan je zo echt niet aan een klant meegeven vind ik. :NToerental pikken ze meestal op met een sensor op een draad naar de bobine(s), versnelling maakt dan niet uit. Lage versnelling zorgt wel voor minder nauwkeurige meting doordat de meettijd korter is en de verliezen over per tijdseenheid dus groter zijn, maar dat lijkt me hier niet aan de hand. Dit is gewoon echt prutswerk.
Toeren pak je meestal uit het achterwiel dus is versnelling afhankelijk. Met afstellen kijk je naar de toeren volgens de PC of RB.
Van de bobine pakken is makkelijk bij een naked oid maar er zijn genoeg motoren waar je hier amper bij kan.
 
Toeren pak je meestal uit het achterwiel dus is versnelling afhankelijk. Met afstellen kijk je naar de toeren volgens de PC of RB.
Van de bobine pakken is makkelijk bij een naked oid maar er zijn genoeg motoren waar je hier amper bij kan.
Bij de meeste motoren is het zadel eraf of tank even optillen en het juiste draadje zoeken. Paar minuten werk als je weet waar je mee bezig bent.
 
Waar heb je dat laten doen? Die grafieken zijn echt niet om aan te zien. Dit kan je zo echt niet aan een klant meegeven vind ik. :NToerental pikken ze meestal op met een sensor op een draad naar de bobine(s), versnelling maakt dan niet uit. Lage versnelling zorgt wel voor minder nauwkeurige meting doordat de meettijd korter is en de verliezen over per tijdseenheid dus groter zijn, maar dat lijkt me hier niet aan de hand. Dit is gewoon echt prutswerk.

:^
 
vLeaZ.jpg

Filmpje:

Mijn grafiek van een R6 uit 2000.
Standaard op de uitlaat na, zit een Laser Gp Extreme op.
Decibel killers zitten er gewoon nog in.

Iemand nog tips of opmerkingen?
De dyno meneer, zei dat je hem nog kon afstellen maar niet noodzakelijk nodig is.
Hij staat nu iets te rijk.
 
Vorig jaar nog een run gemaakt met mijn 2de Turbo set
De eerste was de versnellingsbak overleden na 80D km
Deze set heeft een grotere turbo en is water gekoeld heeft minder compressie van 9.5 naar 8.5 gegaan
Dit omdat je moeilijker 98 oct kan tanken bij de pomp en ik heel Europa er mee door rij het wel prettig vind dat het heel blijft
Ik ben hem nog aan het inrijden en wilde niet te veel drukken
Dit is 1 bar

ZZR11001bar.jpg


Ik rij meestal met 0,6 bar want dat rijd gewoon prettiger
Schat zon 170Aw/Pk
Ben nu een schakelaar er op aan het maken dat ik over kan schakelen naar vol vermogen


Er komt nog een andere radiateur op omdat als ik lang 300+ rij hij tegen het rode gebied loopt

:]
 
Vanmiddag met de R1 bij Paul geweest omdat ik bang was dat hij wat te arm stond.. maar dat viel reuze mee.

De uitdraai:

dyno.jpg
 
Vorig jaar nog een run gemaakt met mijn 2de Turbo set
De eerste was de versnellingsbak overleden na 80D km
Deze set heeft een grotere turbo en is water gekoeld heeft minder compressie van 9.5 naar 8.5 gegaan
Dit omdat je moeilijker 98 oct kan tanken bij de pomp en ik heel Europa er mee door rij het wel prettig vind dat het heel blijft
Ik ben hem nog aan het inrijden en wilde niet te veel drukken
Dit is 1 bar

[afbeelding]

Ik rij meestal met 0,6 bar want dat rijd gewoon prettiger
Schat zon 170Aw/Pk
Ben nu een schakelaar er op aan het maken dat ik over kan schakelen naar vol vermogen


Er komt nog een andere radiateur op omdat als ik lang 300+ rij hij tegen het rode gebied loopt

:]


waar rij jij lange stukken aan meer dan 300km/u... ?
 
Meestal als ik terug kom van een toertje en we pakken de autobahn van Oberhausen naar Arnheim dan kan je je wel ff uitleven
In Nederland rijden probeer ik zo veel mogelijk te vermijden
Maar als je ff wil knallen dan tijdens een belangrijke voetbal wedstrijd :Y
Dan is er geen pop op de weg
:Y
 
[afbeelding]
Filmpje:

Mijn grafiek van een R6 uit 2000.
Standaard op de uitlaat na, zit een Laser Gp Extreme op.
Decibel killers zitten er gewoon nog in.

Iemand nog tips of opmerkingen?
De dyno meneer, zei dat je hem nog kon afstellen maar niet noodzakelijk nodig is.
Hij staat nu iets te rijk.

zeg eens tegen die dyno-man van je dat ie ze breedband lambda sonde vervangt, want dit slaat echt kant nog wal :N sonde doet het maar half :X

ook is de "band" waarin de A/F ratio staat VEELS te breed, je kijkt hoogstens van 9 tot 15, daarbuiten loopt je motor gewoon klote, op deze manier zie je er geen pukkel aan, en kan je ie alles wijsmaken wat ie maar wil
 
zo hoort in mijn ogen een knappe grafiek eruit te zien, met bijbehorende uitleg, en de bandbreedte goed afgestemd op de waarden die je WILT weten

resultaten zijn na andere sproeiers+BMC filter, op het achterwiel gemeten
zeer netjes voor een oude VFR uit 1996 :Y vooral het koppel komt er mooi uit :9

full


je kan hier nu ook goed zien, wat een KLEIN verschil in A/F ratio kan betekenen voor de motorloop, daarom moet je goed het verschil kunnen aflezen EN INTERPRETEREN :Y

niet iedereen met een dynobank in de werkplaats kan een goede run maken :N zie hier een hoop onduidelijk prutswerk voorbij komen eerlijk gezegd :')
 
Laatst bewerkt:
xrv 750 uit 1998 met k&n luchtfilter dynojet naalden en een leovince sbk uitlaat.
img002.jpg

daarna 2 maten groter gegaan kwa sproeier en mark op zijn woord geloofd dat hij nu op zijn best staat :Y
 
zo hoort in mijn ogen een knappe grafiek eruit te zien, met bijbehorende uitleg, en de bandbreedte goed afgestemd op de waarden die je WILT weten

resultaten zijn na andere sproeiers+BMC filter, op het achterwiel gemeten
zeer netjes voor een oude VFR uit 1996 :Y vooral het koppel komt er mooi uit :9

[afbeelding]

je kan hier nu ook goed zien, wat een KLEIN verschil in A/F ratio kan betekenen voor de motorloop, daarom moet je goed het verschil kunnen aflezen EN INTERPRETEREN :Y

niet iedereen met een dynobank in de werkplaats kan een goede run maken :N zie hier een hoop onduidelijk prutswerk voorbij komen eerlijk gezegd :')

Dat kán beter.......


full
 
Van mn GS1000.
K&N filters, andere (niet echt geweldige) uitlaat, kop geflowed en 2 inlaat nokkenassen (i.p.v. 1 in en 1 uit)
Op de dip na niet echt slecht dacht ik zelf, op gevoel carburateurs wat afgesteld.

dyno997.jpg


Nu zit er een 1085cc bigbore kit op, Mikuni RS34 carburateurs en high performance nokkenassen.
Binnenkort zelf een uitlaat fabriceren en dan weer de dyno op.
 
Dat kán beter.......


[afbeelding]

klopt, kan het ook ;) ik heb ook alleen de sproeiers gewisseld, geen Dynojet-naalden kit erin ;) komt namelijk binnenkort een heel ander uitlaat systeem op, en dan ga ik pas nauwkeurig afstellen :9

als ik naar deze grafiek+motorloop kijk, lijkt dit me trouwens een ontketende 800Fi :9 maar ik kan het mis hebben uiteraard

titel zegt idd 750-94, die loopt goed zeg :9~ is er nog veel aan gebeurd behalve uitlaat+filter+afstellen?
 
Laatst bewerkt:
Ook maar hier eens een post doen. :+

Mijn Hypermotard 1100 S heeft vanaf levering een Termignoni 2 in 1 Full Exhaust System en had daarmee 88 PK en 111 Nm (aan het achterwiel). De motor is in 2009 bij de Biggelaar geweest voor tuning (koppen flowen en race nokkenassen + ECU) en had daarna 106 PK en 115 NM (aan het achterwiel). Daarna is in 2010 het luchtfilter vervangen door een WASP kit.

Mijn Hypermotard 1100 S heeft op onderstaande grafiek (2010):

- Termignoni 2 in 1 Full Exhaust System
- Geflowde koppen
- DP Race Nokkenassen
- DP Race ECU (Reflashed for Wasp Kit),
- Wasp Stacks + filters

Uitdraai:
hyperrun05.JPG


Filmpje:
http://youtu.be/kF-taaU8wAM

Resultaat is dus 110 PK en 117 Nm aan het achterwiel.

Pure luchtgekoelde desmodromische 2 kleps L-twin fun. :Y
Ik ben er nog altijd heel erg happy mee. *O*

Na het vervangen van het luchtfilter is de ECU aangepast. De benzine luchtverhouding was niet overal even correct meer. Ook is de rev limiter met 200 rpm naar boven verschoven omdat de motor bovenin nog goed door bleef gaan.

Sinds de run/grafiek is het vliegwiel (standaard 2kg) vervangen door een afgedraaid model. (800 gram) en zijn de bougies vervangen door NGK Iridium bougies. Die laatste twee updates (en eigenlijk ook de Wasp kit) zijn niet zozeer vermogens winst maar komen de rijbaarheid van de Duc, zeker bij lage toeren, ten goede.

Met alle bovenstaande mods rijd ik gemiddeld 1 op 15.
 
Zaterdag met de GSX-R 600 (2006) bij HdeB in Sleen geweest voor (in eerste instantie) een testrun op de dyno (Tovami). Na de eerste run bleek dat hij "straatarm" stond afgesteld (quote Henk). Komt doordat er wel een andere uitlaat op zit (Bos), maar geen remap is uitgevoerd. Meteen dus doorgegaan met afstellen, met een rijkere afstelling als gevolg en zelfs wat extra vermogen en koppel! :P

Zie hier de uitdraai:



Hij pakt echt veel lekkerder op nu.

Kan HdeB trouwens van harte aanbevelen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan