Post hier je Dynojet-uitdraai

bijna 130 nm? :X nog nooit eerder gezien bij een R1 :9

Ach... , als je wat moeite doet en de klant wilt gewoon dat het goed gedaan wordt, dan kun je soms ook goed resultaat boeken..


full
 
Tijdje terug mijn ZX6R ook op de bank gehad omdat hij stationair wat rijk stond. Motor is sinds een tijdje weer helemaal origineel, afgezien van het verwijderde clean air systeem.

Vind dat er prachtige waardes uitgekomen zijn :)

dynof.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Superblackbird CBR1100XX op de testbank bij PowerPoint gehad.
SAE staat er bovenin. Als ik eerdere berichten mag geloven is DIN ietsje meer nog?
Nouja in ieder geval viel het mij niet tegen.
Powerpoint kan ik iedereen aanraden trouwens, super aardige kerel, weet wat ie doet en rekent een prima prijs (100 euro voor een mapping en een run daarna).
120ta3p.jpg

xmohaa.jpg

Heb ook nog een filmpje gemaakt, maar dat gaat een beetje te ver voor hier denk ik?
 
De Superblackbird CBR1100XX op de testbank bij PowerPoint gehad.
SAE staat er bovenin. Als ik eerdere berichten mag geloven is DIN ietsje meer nog?
Nouja in ieder geval viel het mij niet tegen.
Powerpoint kan ik iedereen aanraden trouwens, super aardige kerel, weet wat ie doet en rekent een prima prijs (100 euro voor een mapping en een run daarna).
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ook nog een filmpje gemaakt, maar dat gaat een beetje te ver voor hier denk ik?
Nette mapping hoor! Heeft Michel netjes gedaan
 
full




Duitdraai van mijn Guzzi Griso 8V met ecu flash, PC V, Zard uitlaat, gemodificeerde airbox en BMC filter. Origineel is het 110 pk aan de krukas waar meestal 95 pk aan het achterwiel gemeten wordt.
 
Laatst bewerkt:
Toch bizar dat die 600'jes van tegenwoordig gewoon al bijna halen wat mijn 1100 van 11 jaar oud haalt. Ook gruwelijk dat het gewoon ff 15000 toeren draait en heel blijft :P

Jah, ze krijst het uit }) :P

Maar die paardekrachten neem ik wel met een korreltje zout hoor.
Meeste banken zijn nogal positief als het op vermogen aankomt.

En die 15000 rpm tik ik ook niet constant aan, dat zal de levensduur zeker niet verlengen maar het is wel fun om het zo af en toe te doen *O*
Ben wel dol op toeren-blokjes *D
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van deze?

Het is een yzf 750r;

spec's

1 fzr 1000 motor met wieseco 1040 zuigers.
2 yzf 750r kop
3 yzf SP versnellingsbak

Foto-LTRHKQYS-D.jpg


er zitten een paar dipjes in maar het koppel is bijna het zelfde over het hele toeren gebied.
hij is getest en afgesteld bij ruud frederiks, dit via rick van rm motortechniek. tevens heeft hij het blok opgebouwd.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden?
 
Laatst bewerkt:
nu je het zegt.

ik heb deze uitdraai net gekregen van rick.
hij zei dat de printer het niet goed deed en heeft deze van ruud frederiks gekregen via de mail.

haal morgen mijn bike op zal het wel eens vragen.
 
Ik vind 'm vrij netjes, de waarden komen overeen met eenzelfde motor die ik ooit af heb moeten stellen voor een klant die zelf een yzf kop op een standaard 1000 blok gezet had.
Alles is dus gelijk behalve de wiseco zuigers, die zaten er bij deze motor niet in.

full
 
Omdat hij het volgende stelt: "On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike..."

Terwijl ieder goedgekeurd Dyno Tuning center gebruik maakt van Eddy Current Dyno's...

Zie Power Commander Motorcycle Fuel Injection Tuning Module

en Dynojet Research Inc. Sales and Technical Support Inquiry Form


"Dynojet Approved Power Commander Tuning Centers: These centers are equipped with a Dynojet Eddy Current Dynamometer ..."

Dat soort achterhaalde info (die van factorypro) zwerft nog steeds rond op het WWW aangezien informatie wel verouderd en ingehaald wordt door de tijd maar dus nooit verdwijnt... En zo nu en dan struikelt er iemand weer eens over.... maar als je dat leest, besef dan wel goed dat dit enkel bedoeld is om zijn eigen product te promoten...

Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dan ook als zodanig.
 
Laatst bewerkt:
Omdat hij het volgende stelt: "On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike..."

Terwijl ieder goedgekeurd Dyno Tuning center gebruik maakt van Eddy Current Dyno's...

Zie Power Commander Motorcycle Fuel Injection Tuning Module

en Dynojet Research Inc. Sales and Technical Support Inquiry Form


"Dynojet Approved Power Commander Tuning Centers: These centers are equipped with a Dynojet Eddy Current Dynamometer ..."

Dat soort achterhaalde info (die van factorypro) zwerft nog steeds rond op het WWW aangezien informatie wel verouderd en ingehaald wordt door de tijd maar dus nooit verdwijnt... En zo nu en dan struikelt er iemand weer eens over.... maar als je dat leest, besef dan wel goed dat dit enkel bedoeld is om zijn eigen product te promoten...

Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dus ook als zodanig.

duidelijk :Y
 
de dyno uitdraai van m'n Yamaha Thundercat
60D Km K&N ,open uitlaat en rvs bochtjes
(en de ketting stond veuls te strak) |(
 
Laatst bewerkt:
Omdat hij het volgende stelt: "On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike..."

Terwijl ieder goedgekeurd Dyno Tuning center gebruik maakt van Eddy Current Dyno's...

Zie Power Commander Motorcycle Fuel Injection Tuning Module

en Dynojet Research Inc. Sales and Technical Support Inquiry Form


"Dynojet Approved Power Commander Tuning Centers: These centers are equipped with a Dynojet Eddy Current Dynamometer ..."

Dat soort achterhaalde info (die van factorypro) zwerft nog steeds rond op het WWW aangezien informatie wel verouderd en ingehaald wordt door de tijd maar dus nooit verdwijnt... En zo nu en dan struikelt er iemand weer eens over.... maar als je dat leest, besef dan wel goed dat dit enkel bedoeld is om zijn eigen product te promoten...

Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dan ook als zodanig.

Sommige Dyno's kloppen echt niet. Zo zou mijn bijna standaard hypermotard met alleen een katvervanger en slip-ons 92pk en 118nm koppel maken.

Wellicht dat het PK gebeuren klopt, maar 118nm koppel uit een bijna standaard hyper nevernooitniet :N . Fabrieksopgave is 103nm aan de kruk, en mensen met 110 of 115 zeggen dat hun voorwiel met heel weinig inspanning in z'n 3 de lucht in komt. Bij mij is dit geenzins het geval.

Maarja, staat wel zo leuk :+

Let even niet op de AF/ratio, die kon niet gemeten worden omdat de staaf er steeds uitsprong :+
sNFA1.jpg


Hier wel deellast AF/R, heb zelf het deel tot 4000RPM afgesteld met behulp van een gastester, was daarvoor heel erg arm ( 1,15~1,2 lambda als ik het me goed herinner vanwege emissie-eisen) en met gastester rond de 0.93 lambda gezet wat uit zou moeten komen op een 13,76:1 verhouding, ongeveer 13.8:1 dus.

xLnDS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sommige Dyno's kloppen echt niet. Zo zou mijn bijna standaard hypermotard met alleen een katvervanger en slip-ons 92pk en 118nm koppel maken.

Wellicht dat het PK gebeuren klopt, maar 118nm koppel uit een bijna standaard hyper nevernooitniet :N . Fabrieksopgave is 103nm aan de kruk, en mensen met 110 of 115 zeggen dat hun voorwiel met heel weinig inspanning in z'n 3 de lucht in komt. Bij mij is dit geenzins het geval.

Maarja, staat wel zo leuk :+

Let even niet op de AF/ratio, die kon niet gemeten worden omdat de staaf er steeds uitsprong :+
[afbeelding]

Hier wel deellast AF/R, heb zelf het deel tot 4000RPM afgesteld met behulp van een gastester, was daarvoor heel erg arm ( 1,15~1,2 lambda als ik het me goed herinner vanwege emissie-eisen) en met gastester rond de 0.93 lambda gezet wat uit zou moeten komen op een 13,76:1 verhouding, ongeveer 13.8:1 dus.

[afbeelding]


Die is dan ook niet op een DynoJet bank gemaakt, maar op een Dynostar...

Zie Dynostar - On Pole Position..! een kleine lokale speler in de periferie van de markt...

Die PK kromme ziet er sowieso raar uit... lijkt wel gespiegeld...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan