Post hier je Dynojet-uitdraai

Die is dan ook niet op een DynoJet bank gemaakt, maar op een Dynostar...

Zie Dynostar - On Pole Position..! een kleine lokale speler in de periferie van de markt...

Die PK kromme ziet er sowieso raar uit... lijkt wel gespiegeld...

Ik heb in een ver verleden eens een test gelezen in Performance Bikes,die waren
met dezelfde motor op diverse merken testbanken geweest door het hele land heen,de verschillen die daar uitkwamen waren groot,de conclussie daaruit was dat je een bank moet gebruiken om te kijken hoe de prestatie,s van de motor verbeterd
kunnen worden,zomaar een uitdraai is leuk voor de eigenaar als er veel pk,s op staan,maar zegt verder eigenlijk weinig.
 
De bovenste van links is mijn koppelkromme, niet pk kromme ;)

Het is een dikke twin dus die geeft een hoop van z'n koppel onderin al af.


Ah, zie het nu ook, dan ziet die koppelkromme er raar uit, heeft die echt zijn max op circa 3500 rpm en daarna afbouwend?

Ik heb een XT1200Z tweecilinder en die koppelkromme ziet er toch heel anders uit...
 
Ik heb in een ver verleden eens een test gelezen in Performance Bikes,die waren
met dezelfde motor op diverse merken testbanken geweest door het hele land heen,de verschillen die daar uitkwamen waren groot,de conclussie daaruit was dat je een bank moet gebruiken om te kijken hoe de prestatie,s van de motor verbeterd
kunnen worden,zomaar een uitdraai is leuk voor de eigenaar als er veel pk,s op staan,maar zegt verder eigenlijk weinig.

Klopt, vandaar mijn laatste zin in Blue_eyes in "Post hier je Dynojet-uitdraai"

"Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dan ook als zodanig."
 
Nu eens wat anders dan injectiefietsen en topvermogens van 100+ pk's. Dit zijn de uitdraaien van mijn CB450 K0 uit 1966, volledig standaard met 3500 miles op de klok.

full


en :

full


en dit is de motor :

full


Het (bijna) max koppel wordt al geleverd bij 2700 rpm
Het mengsel heeft een enorme dip, maar dit is te wijten aan het feit dat de carburateurs van een CB450 K0 nog in de experimenteerfase waren en nog niet over een acceleratiepomp beschikten. Het waren de eerste constant vacuüm carbs ooit op standaard productie motoren geleverd. De fiets heeft nog gewoon contactpuntjes en de originele bobines en condensator. Het feit dat de curve op top vermogen onderbroken is is te wijten aan het inzakken van de hoogspanning, waardoor deze niet boven de drempelwaarde uit komt die nodig is om te detecteren. Ook kan het zijn dat de puntjes geen nette vonk meer gaven bij die toerentallen. De condensatoren en puntjes heb ik na deze run vervangen, maar nog niet op de bank gestaan met deze aanpassingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Oma!

Mijn V-Max is van 19 januari tot 2 maart bij Paul Ritzen geweest voor "wat afstelwerk".

Het betreft een standaard V-Max 1200, bouwjaar 2006, met K&N inlegfilter

Hier alvast de eerste run, voordat Paul ermee begon:

full



En hier een run nadat Paul eindelijk tevreden was....:

full


Resultaat: 14,5Pk winst en 10Nm koppel erbij.....

Het ding rijdt als een raket nu.... *O*
 
Laatst bewerkt:
Hier alvast de eerste run, voordat Paul ermee begon:

Redelijk "normale" waardes voor een standaard fiets idd.


En hier een run nadat Paul eindelijk tevreden was....:


Resultaat: 14,5Pk winst en 10Nm koppel erbij.....

Het ding rijdt als een raket nu.... *O*


Tja........., Péé is niet snel tevreden, gaat voor de 100% score indien mogelijk. Resultaat is er meestal ook wel naar. :Y
 
hangt van het merk af, injectie of carb etc etc

maar over het algemeen rond de 13, sommige motoren presteren rijker iets beter, andere doen het beter als ze wat armer lopen.
 
Ok vroeg het mij even af. Mijn 600RR met injectie zit tussen de 13-14 :) Twijfelde of dat goed was na het zien van de uitdraai hierboven.
 
Laatst bewerkt:
hangt van het merk af, injectie of carb etc etc



:?



A stoichiometric mixture is the working point that modern engine management systems employing fuel injection attempt to achieve in light load cruise situations. For gasoline fuel, the stoichiometric air–fuel mixture is approximately 13:1 but E.P.A. regulations raised the ratio to 14:1 to allow the use of catalytic converters i.e. for every one gram of fuel, 14.7 grams of air are required (the fuel oxydation reaction is: 25/2 O2 + C8H18 -> 8 CO2 + 9 H2O). Any mixture less than 14.7 to 1 is considered to be a rich mixture; any more than 14.7 to 1 is a lean mixture – given perfect (ideal) "test" fuel (gasoline consisting of solely n-heptane and iso-octane). In reality, most fuels consist of a combination of heptane, octane, a handful of other alkanes, plus additives including detergents, and possibly oxygenators such as MTBE (methyl tert-butyl ether) or ethanol/methanol. These compounds all alter the stoichiometric ratio, with most of the additives pushing the ratio downward (oxygenators bring extra oxygen to the combustion event in liquid form that is released at time of combustions; for MTBE-laden fuel, a stoichiometric ratio can be as low as 14.1:1). Vehicles using an oxygen sensor(s) or other feedback-loop to control fuel to air ratios (usually by controlling fuel volume) will usually compensate automatically for this change in the fuel's stoichiometric rate by measuring the exhaust gas composition, while vehicles without such controls (such as most motorcycles until recently, and cars predating the mid-1980s) may have difficulties running certain boutique blends of fuels (esp. winter fuels used in some areas) and may need to be rejetted (or otherwise have the fueling ratios altered) to compensate for special boutique fuel mixes. Vehicles using oxygen sensors enable the air-fuel ratio to be monitored by means of an air–fuel ratio meter.


Meeste vermogen blijkt meestal ergens rond de 12.8:1 - 13.2:1 te huizen bij de meeste fietsen die ik heb/had met oon nog goede gasreactie. Zowel carbs als injectie trouwens. Katalysator is "leuk voor het milieu" NIET voor vermogensontwikkeling. B|
 
Laatst bewerkt:
Thundercat uit 2001, zonder modifacties of wat dan ook (behalve dan bos demper)
full

krukaswaarden zijn fabriekaf 100 pk en 66 Nm, na 50.000+ km levert de motor nog zat van dat vermogen om weer een lekker seizoen tegemoet te gaan :]
 
:?Meeste vermogen blijkt meestal ergens rond de 12.8:1 - 13.2:1 te huizen bij de meeste fietsen die ik heb/had met oon nog goede gasreactie. Zowel carbs als injectie trouwens. Katalysator is "leuk voor het milieu" NIET voor vermogensontwikkeling. B|

Hmmz. Misschien maar weer eens naar laten kijken als de motor een grote beurt heeft gehad. Weer wat geleerd :)
 
Meeste vermogen blijkt meestal ergens rond de 12.8:1 - 13.2:1 te huizen bij de meeste fietsen die ik heb/had met oon nog goede gasreactie. Zowel carbs als injectie trouwens. Katalysator is "leuk voor het milieu" NIET voor vermogensontwikkeling. B|

Goed hoor, zet maar eens een Honda VTR SP strak op die 12.8:1 lijn, gaat echt niet werken :N
Ka je nu al vertellen dat die dan voor geen meter loopt.
elke fiets heeft zijn eigen karakter.
 
Goed hoor, zet maar eens een Honda VTR SP strak op die 12.8:1 lijn, gaat echt niet werken :N
Ka je nu al vertellen dat die dan voor geen meter loopt.
elke fiets heeft zijn eigen karakter.


Nooit een VTR gehad, weet het dus niet. :P
Mogelijk dat Paul ooit zo'n ding op de bank heeft gehad?

M'n huidige karakterfiets kijkt helaas niet op een slokje meer of minder. B|
 
zo was het orgineel in 2010

full


eind 2011 custom map laten maken op arrow voorbochten en stock-uitlaat, airbox en inlaat gemodificeerd + K&N filter + pairsyteem geblockt

oktober 2012

perst ie er nog genoeg uit ;)

full


volgende winter eind 2012 weer genoeg plannen maar dat zie we dan wel weer :Y
 
Move over, Oma...

2008 Kawa ZX10-R , volledig open systeem, custom bochten set van Mile Pajic, einddemper van Akrapovic, K&N Filter, Ivan's Servo Eliminator, PC V en ....Motorex olie ! ;)
Afgesteld door Ruud Fredriks.
full
 
Laatst bewerkt:
Gister mn RG500 bij Frank Mos op de bank gehad. Hij draait te arm en daar heb ik altijd al last van gehad. Beetje kut dus.
Lage rode uitdraai was in september...hogere blauwe gister dus.
Toch mooie winst te pakken :P
Voor de niet wetende....rg500 is een 4 cilinder 500 cc 2 takt :)

rg500-2_zps47042bc6.jpg
~[/url]

 
Laatst bewerkt:
overdrijvend bankje.
maar zoals altijd, is alleen het verschil tussen 2 runs na afstellen belangrijk.

testbanken tussen elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan