Post hier je Dynojet-uitdraai

42754


grote versie

Dit is een uitdraai van mijn aprilia RS250

Ben er best tevreden mee
 
Vooruit dan maar... op verzoek de uitdraai van mijn speeltje.. ga hem as. zondag bij goed weer voor het eerst echt uitlaten. ff een Mille het bos inrijden :9

full
 
Die allgear runs zijn niet zo interessant vind ik.
Beste en meest realistische weergave is een 5th gear of 6th gear van laag in toeren tot maximaal.

Allgear valt vaak hoger uit dan een 5th gear run, dus niet echt interessant vind ik.
 
Die allgear runs zijn niet zo interessant vind ik.
Beste en meest realistische weergave is een 5th gear of 6th gear van laag in toeren tot maximaal.

Allgear valt vaak hoger uit dan een 5th gear run, dus niet echt interessant vind ik.

Ja en :?
 
ok uitleg.
Als je een allgear run doet dan heb je pieken erin zitten van het aangrijpen van de koppeling en op dat moment word er een piek gegeven op de testbank omdat de massa in je blok ineens het vermogen afgeeft op de rol.

Zo had ik zonder lachgas 121 pk in de 5th gear run.
151 pk met de all gear run omdat er enorme pieken waren door het schakelen.(massatraagheid van de krukas/drijfstangen/zuigers waar vermogen in zit)
Foute meting dus en niet echt bepaald het echte vermogen wat afgegeven word.
 
Ik heb ook weer een nieuwe :9
2002 Mille met LeoVince dual sbk system, verder standaard!!

(Afbeelding)

Zo te zien komt de 4th gear run (gebruikelijk voor de vermogensmeting op een Dyno bank) op iets meer dan 120 DIN pk op de rol. De all gear run geeft meestal een wat grillige 'kies' waarbij de piekjes vrijwel altijd boven de 4th gear run uitkomen.

Zoals bekend is de norm sinds een jaar of vijf de 95/EC/1 norm die vrijwel gelijk is aan de Amerikaanse SAE norm. De STD, uncorrected en DIN normen zijn achterhaald en middeleeuws, dat geldt vooral voor de eerste twee waarbij het verschil zelfs 5% kan zijn...
Helaas denken maar al te veel Dyno boeren ons te moeten besodemieteren door deze omrekenfactor in te stellen :( :r !

DIN t.o.v. SAE valt nog mee, je leest verschillende waarden waarvan deze calculator nog het mildst is met +1,5% t.o.v. de SAE waarde. Kijk hier http://www.stealth316.com/2-converters.htm en je kunt diverse parameters met elkaar vergelijken.

Makkie2, het meest eerlijke topvermogen van je Mille is dus 118,5 SAE pk op de rol hetgeen overeen komt met 132,7 pk aan de krukas (men hanteert meestal 12% verschil tussen achterwiel en krukas). Netjes toch, voor een 2-cilinder!?
 
Zo te zien komt de 4th gear run (gebruikelijk voor de vermogensmeting op een Dyno bank) op iets meer dan 120 DIN pk op de rol. De all gear run geeft meestal een wat grillige 'kies' waarbij de piekjes vrijwel altijd boven de 4th gear run uitkomen.

Zoals bekend is de norm sinds een jaar of vijf de 95/EC/1 norm die vrijwel gelijk is aan de Amerikaanse SAE norm. De STD, uncorrected en DIN normen zijn achterhaald en middeleeuws, dat geldt vooral voor de eerste twee waarbij het verschil zelfs 5% kan zijn...
Helaas denken maar al te veel Dyno boeren ons te moeten besodemieteren door deze omrekenfactor in te stellen :( :r !

DIN t.o.v. SAE valt nog mee, je leest verschillende waarden waarvan deze calculator nog het mildst is met +1,5% t.o.v. de SAE waarde. Kijk hier http://www.stealth316.com/2-converters.htm en je kunt diverse parameters met elkaar vergelijken.

Makkie2, het meest eerlijke topvermogen van je Mille is dus 118,5 SAE pk op de rol hetgeen overeen komt met 132,7 pk aan de krukas (men hanteert meestal 12% verschil tussen achterwiel en krukas). Netjes toch, voor een 2-cilinder!?

Toen mijn mille van de bank kwam zei die vent ook dat hij niets meer an me kon verdienen :9
Is toch leuk om te horen als je alleen een dual systeem eronder hebt gezet en geen eprom of airbox aanpassing hebt gedaan !!!
Oftewel het was een leuke dag *D
We hadden een dyno dag met de aprilia club en de meeste hadden toch de bekende dip omstreeks de 5000 rpm. Mijn dubbele uitlaat haalt die dus zo goed als weg.
 
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:38 schreef Niels het volgende:ok uitleg.
Als je een allgear run doet dan heb je pieken erin zitten van het aangrijpen van de koppeling en op dat moment word er een piek gegeven op de testbank omdat de massa in je blok ineens het vermogen afgeeft op de rol.

Foute meting dus en niet echt bepaald het echte vermogen wat afgegeven word.

Dit soort pieken dus :o

full
 
Niels, pak even een liniaaltje en je hebt 163 pk bij ongeveer 215 km per uur.
Lijkt me niet zo moeilijk te interpreteren dit grafiekje toch... zelfs ik kan dit ;)


Niels weet echt wel dat deze puur als geintje/goed voorbeeld van wat hij bedoelde gepost is! :P
Staat niet voor niks een ;) bij :z
Zelfde brommer levert bij een 5-gearrun "slechts" 159 paardjes hoor O-)
 
Niels weet echt wel dat deze puur als geintje/goed voorbeeld van wat hij bedoelde gepost is! :P
Staat niet voor niks een ;) bij :z
Zelfde brommer levert bij een 5-gearrun "slechts" 159 paardjes hoor O-)
Martin was er ook op dezelfde dag als ik er was en Paul heeft toen uitgelegd hoe het kwam dat er pieken zaten en bij mij.

Paul voor de gein bij mij ook heel hoog laten pieken zonder NOS.

Wat zal dat geweest zijn met NOS }) denk wel een 200+ :P
 
jammer he onslow dat je met je 137 achterwiel pks niet een aprillia mille R van 2003 voorbij komt loopt dus smerig hard zon mille alleen de tellers kloppen bijna 305 op jou teller was op de mille 273 km ;) :z :9
 
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:43 schreef big bore Henkie het volgende:
(Afbeelding)

Grrrr, omgerekend naar DIN op de krukas! We praten hier het liefst over 'eerlijke' SAE of 95/EC/1 aan het achterwiel, dan kom je op 78,5 SAE pk op de rol met je Duc en dat klinkt al heel anders :( ...
 
Kheb hier geen scanner maar ik heb een uitdraai van Ruud Fredriks nadat mijn 12je een beurt heeft gehad op 24000km.

Spuwt zo maar eventjes 177 pk op het achterwiel uit in een 3-4-5-6 run (omdat de 2e versnelling niet goed pakt). Dus als ik het goed heb mag je dat met 12% vermeerderen voor de krukas pk's ? Hmm ... grrr... 198,24... net geen 200..
Nog es opnieuw gaan als de 2e versnelling het doet...

Grtz,
iBuZze
 
Kheb hier geen scanner maar ik heb een uitdraai van Ruud Fredriks nadat mijn 12je een beurt heeft gehad op 24000km.

Spuwt zo maar eventjes 177 pk op het achterwiel uit in een 3-4-5-6 run (omdat de 2e versnelling niet goed pakt). Dus als ik het goed heb mag je dat met 12% vermeerderen voor de krukas pk's ? Hmm ... grrr... 198,24... net geen 200..
Nog es opnieuw gaan als de 2e versnelling het doet...

Grtz,
iBuZze
Laat die allgear run maar weg, heb je niks aan.

Doe maar een gewone dynorun in 1 versnelling (meestal 5 of 6e ) en hou jezelf niet voor de gek.

177 Pk piekje dus ipv een echte curve zoals ie is.

En koppel is minstens zo belangrijk.
Alleen PKs betekent niks.
 
Laat die allgear run maar weg, heb je niks aan.

Doe maar een gewone dynorun in 1 versnelling (meestal 5 of 6e ) en hou jezelf niet voor de gek.

177 Pk piekje dus ipv een echte curve zoals ie is.

En koppel is minstens zo belangrijk.
Alleen PKs betekent niks.


:? hij heeft dus een piekvermogen van 177pk, nu kan ik het verkeerd begrijpen hoor maar die motor heeft op dat moment dan toch 177pk's op de bank gezet. (toch?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan