Renault Megane 1.6re '96 met +/- 172000km

Status
Niet open voor verdere reacties.

sincere1983

Die hard MF'er
13 aug 2010
426
6
Den Bosch
Goedemiddag,

Zet hem hier ook maar te kopen want wie weet kan ik een mede-MF-er er blij mee maken.
Mijn daily gaat de verkoop in en er komt een wat grotere daily voor terug (wellicht een 406 coupe).

Het gaat hier om het volgende:

Renault Megane 1.6re (5-deurs)
bouwjaar: 1996
kmstand: 172000km
Gewicht: 1030kg.
Kosten: Ik ben €40 p/m wegenbelasting kwijt en €51 verzekering (bij -1 schadevrije jaren, heb een tikje gemaakt een aantal jaren geleden met mijn toenmalige auto).
Verbruik: 1/15 ongeveer gemiddeld. Doe ongeveer 650a700km op een tank.
APK: bij aankoop gehad. Ik dacht Juli 2010 (en hij loopt dus nog t/m Juli 2011). Zal straks het APK-formulier even controleren, weet alleen dat er voor de APK 1x een wiellager vervangen is.

Auto komt van Pedro vd Ven Auto's in Eerde en was een auto die hij als inruiler had gehad. Toen een goede proefrit gedaan en geen gekke dingen gevonden. Zover we toen konden zien en voelen waren bijvoorbeeld remmen en koppeling nog in prima staat.

Exterieur:
- De auto staat nog prima in zijn lak, heeft natuurlijk wel wat krasjes hier en daar maar ik heb nog geen roest of iets dergelijks kunnen ontdekken.
- Wellicht dat de voorbandjes vervangen moeten worden. Ruitenwissers doe ik zelf binnenkort nog.

Motorisch:
- Geen enkel probleem mee gehad in de tijd dat ik hem in bezit heb.
- Start zonder enige moeite.
- Tot op heden ook niks van lekkages kunnen ontdekken in de tijd dat ik hem in bezit heb.
- Accu in erg goede staat.

Interieur:
- Nergens beschadigingen in het interieur. Stoelen zijn zelfs nog in goede staat en weinig slijtage aan de stof.
- Auto heeft nog de bekende slingers.
- Mits mogelijk kan er tegen kleine meerprijs de ingebouwde speakers (type wat speciaal voor de megane waren ontworpen) en radio (allen Pioneer) mee overgenomen worden.
- Centrale vergrendeling.

Aandachtspuntjes (Zover ik ze weet):
- Voorbanden wellicht.
- Centrale vergrendeling werkt op dit moment alleen op de voordeuren. Maar ik verwacht dat dit eenvoudig zelf te repareren is (zelf geen tijd en zin voor gehad).
- Er lijkt ergens een bumper of iets dergelijks wat te trillen bij lage toeren (tot +/- 2500rpm trilt er dan iets), dit is dus bij wat hoger in de toeren niet.

Zoals gezegd heb ik met deze auto nog nooit stil gestaan en het 1.6 blok van de Megane staat bekend als erg betrouwbaar en pittig (iets meer dan 90pk dacht ik).

Dit zou dus een perfecte startersauto of daily kunnen zijn voor iemand.

Prijs: € 1100.- en incl. radio+speakers €1200 (radio + speakers hebben mij €170 gekost).

Onderstaand nog een 2-tal telefoonfoto's. Ik zal later vandaag een aantal betere maken.

http://www4.picturepush.com/photo/a/434 ... 345052.jpg

http://www5.picturepush.com/photo/a/434 ... 345088.jpg

(ik hoop dat het goed gaat met de fotos).

Bij interesse graag mailen naar sincere1983@hotmail.com of stuur even een PB.

ps (Editje:) Ik zag dat er meer auto's en caravans etc. werden aangeboden dus ga er vanuit dat een autootje ook wel mag (valt tenslotte onder 'overige verkoop' ;)).
 
Laatst bewerkt:
Uhm... ik weet niet waar jij dan nog ads van auto's gezien hebt op MF, maar verkoop van auto's op MF is dus niet de bedoeling.

Slotje
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan