Het Moto Guzzi topic, The Italian job

Ik vind hem aanmerkelijk mooier als een BMW GS. Meer motor, minder plastic. En er komt vast ook een versie zonder geel.
 
Ja idd dat gewicht vind ik ook erg belangrijk, als het hier om het smallblock gaat,gok ik op
Minder dan 190kg met een lege tank.
En dat zou niet verkeerd zijn!
Las net op een ander forum dat die +- 250 kg gaat wegen
 
Echt een lelijk ding, of komt dat door die gekke kleurtjes?

Komt bij Guzzi's vaker voor dat een afgrijselijke kleurenschema de motor veel lelijker laat lijken dan hij eigenlijk is ;) . Soms zijn de design lijnen echt goed, en dan harken ze daar vervolgens dwars doorheen met een of andere striping, of te veel verschillende kleuren op 1 motor.
 
Vraagje aan de kenners: Zijn er oudere modellen Guzzi met een normale handmatige benzinekraan die wel dezelfde (ik gok M14 of M16 fijn) schroefdraad aansluiting hebben als de injectie-modellen vanaf +/- 2002 ?

Ik zoek zo'n kraantje voor mijn V11-zonder-plastic project namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Die injectie modellen hebben toch de pomp in de tank zitten ???

Vanaf de tweede generatie allemaal. Er zijn een paar oer-spineframe modellen (waaronder die van mij) met de brandstofpomp onder het frame, zeg maar tegenover het brandstof filter.
 
Als je de tanks van de hele oude modellen erbuiten laat dan zijn die van de tanks die ik nu gemeten hebt M16 fijn (althans ik meet 16mm over de draad
Kan er niet even een eraf halen zonder dat de tank leeg gaat lopen
 
Laatst bewerkt:
Na wat zoek werk een losse kraan gevonden spoed is 1 maar let op de kranen worden met een koppelmoer met twee soorten draad gemonteerd op de kraan zit een linkse draad en op de tank een rechtse en de koppelmoer heeft dat ook waardoor je de kraan netje uitgelijnd vast kan zetten een pakking ring ertussen
 
Na wat zoek werk een losse kraan gevonden spoed is 1 maar let op de kranen worden met een koppelmoer met twee soorten draad gemonteerd op de kraan zit een linkse draad en op de tank een rechtse en de koppelmoer heeft dat ook waardoor je de kraan netje uitgelijnd vast kan zetten een pakking ring ertussen

Bedankt man! Echt top dit :t

Ze hebben dus helemaal niets veranderd. Zowel de benzinekraan heen als de retouraansluiting zitten bij mij precies zo vast met een 16mm buiten draad > koppelmoer met linkse én rechtse draad > 16mm buiten draad.

Nu is het enige punt de maat van de uitgang van zo'n handmatig kraantje. Ik moet overal 8mm (binnenmaat) benzineslang kunnen plaatsen.

Welk type/soort kraan heb je daar? Of ben je bereid hem te verkopen ruilen tegen leuke gereedschapjes ;)
 
8mm hmm nu heb ik twee nieuwe kranen meen van een Calli 1100 liggen welke 8mm inwendig zijn .
Ruilen prima maar waartegen
eerst maar een Foto van die kranen
img_20180403_192826.jpg
 
Even informeren bij de kenners:
Een oliekering van de voorvork lekt bij mijn Nevada uit 1997. Ik wil ze dus gaan vervangen. Nu betreft het hier een vork met een luchtventiel op de poten. Uit de onderdelentekening wordt mij niet echt duidelijk hoe dit werkt. Ik heb wel eens lucht ondersteunde vorkpoten gezien met een soort gummi balg er in. Kan ik hier ook iets dergelijks verwachten?

grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan