Flevoland (Almere): Leuke routes met de motor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansen GS

MF veteraan
8 nov 2002
1.117
1
Almere
Ben vorige week per abuis op een heel leuk (en bochtig !) weggetje terecht gekomen door de oostvaardersplassen. Gisteren heb ik de route nogmaals gereden, en voor Flevoland (merendeel rechte saaie wegen) is ie echt leuk!

Om er te komen vanaf afrit 6 op de A6 moet je voor de manege langs op de Trekweg zien te komen.

Momenteel is dat door het werk aan de weg op de toegangsweg naar de trekweg wat moeilijk. Alternatief is vanaf de carpoolplaats over de rotonde en dan het eerste bouwprojekt links afslaan. Weg links aanhouden en je rijd vanzelf onder het viadukt door richting de trekweg. (zie kaartje)
full


De Trekweg rij je helemaal af. Je rijd dan rechts langs het kanaal. (pas op voor vissers en fietsers hier en daar) In de oostvaardersplassen kom je uit en op de splitsing ga je rechts af. Deze weg (volgens mij heet ie knardijk) loopt helemaal door de oostvaardersplassen. Uiteindelijk kom je uit net voor Lelystad bij de Oostvaardersdijk.

Eigenlijk moet ik vanaf daar nog een leuke route verder zien te vinden. (niet via de oostvaardersdijk vanwege al wat daar vliegt op het moment)

Misschien weten jullie nog meer leuke routes hier in de buurt.
 
Zo rijdt ik meestal naar m'n Pa. Vind het wel link die bochtjes ivm tegemoet komende auto's die je dus niet ziet ivm bebossing. Je kunt dus niet je gas open trekken.
En modder ed komt daar ook nog wel eens voor.

Ik denk dat je beter de hoge ring op kunt gaan, daar bij de manege er af(hebben ghostwalker en ik je al een keer laten zien). Zo heb je tussen hoge ring en dijk een hoop te spelen(overzichtelijk).
Deze in combinatie met knooppunt Almere en de Mac en je bent weer een paar uurtjes zoet.

Zelf ben ik nog eens naar de dijk/manege haven gereden, dijk op, onder a27 door, pokke end over dijk. Uiteindelijk weer terug richting a27(rondje). Vervolgens righting Hilversum / Utrecht richting Amsterdam / Almere.
Is meer een rustige, niet bochting maar relaxed en soms heuvelig tourtochtje.

Je heb ook nog simpele bochtjes bij de Vaart(almere buiten > binnen > dijk). Die boeien alleen maar bij boven de 70kmh. Dus als ze staan de flitsen(meestal na bruggetje) ben je de lul.

Ook hele dreef Haven heb je nog. Bochtje het Oor tot de havenkom. Bij de begraafplaats wat helling en bochtjes.

Ik weet nog vaagjes wat bossige weggetjes die ik vroeger op de fiets deed. Volgens mij vanaf manege haven tot kemphaan. Weet dus niet meer in hoeverre dat fietspaden zijn.
 
Ja lekker rijden is het daar. Je kan ook helemaal via het kanaal langs richting Lelystad. Of anders die kaarsrechte wegen richting Zeewolde. Best grappig.
 
ik woon ook in flevoland(swifterbant) maar vindt het hier maar helemaal niks. bijna alleen maar kaarsrechte wegen. soms ga ik dan maar richting kampen en omgeving. maar ik rij pas 2 weken motor dus ik vindt nog wel wat.

tips zijn altijd welkom.
 
Rijden jullie wel eens in de polder na schemering??
VERSCHRIKKELIJK!!!
Kom ik met mn vriendin uit dronten weer terug over de dronterweg en had een lekker gangetje erin en werd meteen aangevallen door die groene stinkerds(muggen)
Shit.. dan maar rustig 80 rijden.. Nou voordat je in lelystad bent ben je meteen groen en smerig... :r :r
 
Rijden jullie wel eens in de polder na schemering??
VERSCHRIKKELIJK!!!
Kom ik met mn vriendin uit dronten weer terug over de dronterweg en had een lekker gangetje erin en werd meteen aangevallen door die groene stinkerds(muggen)
Shit.. dan maar rustig 80 rijden.. Nou voordat je in lelystad bent ben je meteen groen en smerig... :r :r

Daarom ben ik zo blij dat het af en toe goed hard regent. Meteen even een ritje maken, alles schoon!
 
Mijn vrouw vindt dat ook een leuk ritje. Met de motoren hebben we dat stukje niet veel gereden, maar wel regelmatig met de schakelbrommers. Even van Almere op en neer naar Batavia Stad, of nog verder vaar Enkhuizen over de dijk. Daar even een visje eten, een drankje erbij, en weer naar huis.

De muggen zijn inderdaad een probleem :r
 
Op de al geasfalteerde wegen van Almere-Poort (of is dat net zoiets als het Kasteel?) kan je je lekker en ongestoord uitleven, vooral 's ochtends vroeg. De politie patrouilleert er niet (dacht ik, hoop ik) en ander verkeer dan af en toe een offroader, neuh.

De srtipheldenbuurt ook, maar dan wel pliesiepatroejje en het bebouwde kom O-)
 
Boehoehoehoe! Ik heb nog steeds geen bike! Heb trouwens afgelopen vrijdag een plaatje van een CBR900RR zien staan. 97-er met 10.000km erop. Geel/Paars, wat een beauty! Alleen heb de doekoes niet.. ;(
 
Ik doe mee! Helaas is er niet zoveel leuks binnen Almere.

Het asfalt wat er al ligt bij Almere Poort is wel heerlijk idd maar bij sommige bochten ligt er nog wel wat zand...

Het enige wat een beetje lollig is om de tijd te doden zijn de wegen met rotonde na rotonde, die dan zo hard mogelijk nemen met het knietje over de grond...
 
Ik zie aan de reacties dat we eens een Almere meeting moeten houden :)
 
We kunnen een keer afspreken bij het Oor en dan een uur lang met z'n allen die bocht zo hard mogelijk proberen te nemen? :9
 
We kunnen een keer afspreken bij het Oor en dan een uur lang met z'n allen die bocht zo hard mogelijk proberen te nemen? :9
Of we richten ons eigen PPP parcours in.

De A6 heeft diverse mooie afritten waar tijdens grote O-) Nederlandselftalwedstrijden (3x woordwaarde) O-) geen mens en O-) kip op straat is, bleek bijv. op TT zaterdag O-) , 's avonds :] 8-)
 
Of we richten ons eigen PPP parcours in.

De A6 heeft diverse mooie afritten waar tijdens grote O-) Nederlandselftalwedstrijden (3x woordwaarde) O-) geen mens en O-) kip op straat is, bleek bijv. op TT zaterdag O-) , 's avonds :] 8-)

:}

DOEN WE! Gaan we vanavond rijden? :9~
 
De afritten naar en van Almere Buiten op de A6 zijn heerlijk! Da's ook wel een mooi rondje...
 
Hey Jarno, je woont nog niet in almere he! Dus je bent niet welkom!!! B|



Geintje natuurlijk, ben je volgende week nog een keer met je motor in Almere of kom je een avondje langs? Ik ben iig woensdag t/m vrijdag niet thuis... ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan