VFR/RVF 400 Topic deel 6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi rvfreaks ik zal me ff voorstellen:ik ben Dimitri (38)en na diverse Hawkjes(naast de Tl1000s/r) staat er sinds gisteren plots weer een Honda in de woonkamer,dit maal dus een rvf400 die jammer genoeg iets te weinig TLC heeft gehad de laatste jaren.
Vanmiddag ben ik begonnen met de grote schoonmaak kuip en kont verwijdert en heb het nu dus iets te laat gemaakt :z
Nu heb ik wat vraagjes heeft iemand een electrieschschema liggen (constateerde bij de gelijkrichter dat een v/d gele draden ingebrand en gebroken is)(manual heb ik nog niet kunnen vinden)
Ook zou ik graag willen weten wat de standaart tandwiel verhouding is en welke set ik het beste kan monteren(en waar te verkrijgen)

Groeten Dimitri

Is dit wat voor je:

http://cgi.ebay.co.uk/Honda-vfr-400...es_Manuals_Litterature_ET&hash=item2eb0e5c9ba
 
Ahhh top *D pcies wat ik zocht Mijn dank is groot
Zal ze straks eens door meten ,iemand een idee hoe ik de gelijkrichter kan testen ?(heb t ooit geweten maar geen idee meer)
Maar heb zo iets ooit ook met een hawk gehad alleen aan de andere kant .Stukkie verbindingsdraad toen vervangen bij de dynamo spoel,maar electra is niet echt mijn ding dus als iemand nog tips heeft of instrukies van hoe te meten (apparatuur wel voor handen) dan hoor ik het graag

En voor de foto ff gedult ze staat nu lekker droog binnen in d'r nakie :p

Groeten Dimitri

Gelijkrichter kan je doormeten dmv de weerstand te meten.

Even globaal, geel op geel hoge weerstand, rood op geel lage, groen op geel er tussen in en rood op groen iets lager dan groen op geel.

Succes ;)
 
Ja ja de manual komt er aan ,maar kan niet wachten he
Bedankt voor de uitleg morgen maar eens kijken
Heb 'r net wel ff voor het eerst gestart loopt prachtig mooi v/d week ff een nieuwe ketting set halen en een vers achterbandj een een proefrondje rijden
 
Boete binnen, slecht €280

De OvJ hoeft trouwens niet eens €6 administratie kosten, dus ik hoef niet in beroep.
 
Ha nog een vraagje (manual is onderweg)
Welke olie gaat ze t lekkerste op (kan ik die morgen ook ff mee nemen)
En er zit nu een 150 op (mpp maar lek) 160 kan ook lees ik wat is aan te bevelen?

alvast bedankt groeten Dimitri
 
wat had je gedaan dan?

ik ben gepakt na 2,5 week me rijbewijs, 43 te hard (gc. 39 te hard) was ook 280 pleuro...


De motor verrader :r

haha :') Ik reed (1)42 te hard (gc (1)37) zelfde boete categorie --> 35 tot 40km te hard = €280

Jij bent ook zuinig gecorrigeerd, ik wel 5 jij maar 4km.
 
Ha nog een vraagje (manual is onderweg)
Welke olie gaat ze t lekkerste op (kan ik die morgen ook ff mee nemen)
En er zit nu een 150 op (mpp maar lek) 160 kan ook lees ik wat is aan te bevelen?

alvast bedankt groeten Dimitri

We geven geen antwoord voordat je een foto hebt gepost
B|










:]
 
Pure chantage _O-
full
 
Ik heb liever een RVF met Repsol kuipen dan helemaal geen RVF...
Wat ik bedoel is dat het soms gewoon niet anders is, ook al is origineel veel mooier. Als je erop rijdt zie je de kuipen toch niet!
 
ik ga net volgende maand een repsol kappenset kope |( :')
Zeg niet dat het niet kan :P

Maar vind het niet mooi :N

Als in 'ik vind het niet mooi' O-)

Jij mag het super mooi vinden, vind ik :+

@Barbarita
Ook waar :P

Maar je kent mijn situatie... ik kijk er meer naar dan ik kan/mag rijden :')
 
Over lelijke kuipen gesproken, mijn motor is een stuk meer winter-proof geworden:

DSCF6012.jpg


DSCF6015.jpg


DSCF6019.jpg


DSCF6017.jpg


DSCF6018.jpg


Ben er toch wel heel erg blij mee, want het scheelt gigantisch veel op de snelweg qua wind en kou. Morgen nog even de moffen halen die ik besteld heb, dan ben ik helemaal klaar voor de winter!!
 
Ja de repsol kuip (chinees) zag er netjes uit ,hou wel in de gaten dat al is het spuitwerk erg netjes het komt wel los !!! (draai een schroefje aan en het springt er af).
Deze is nu ruim 1,5 oud (volgens de vorige eigenaar) en heeft zijn beste tijd gehad ,pas vorm is ook niet helemaal loep zuiver

Groeten Dimitri
 
Repsol rvf kan best hoor.
Ik vind het gewoon niet mooi qua lijnen. De Rothmans kleuren vallen wat dat betreft veel mooier over de iets minder scherpe lijnen. :Y

Daarbij, die Chinese kuipen... het klopt vaak niet helemaal en dan is het gewoon doodzonde. Beetje 'wil wel maar kan niet'. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan