Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom heb Ik toen Ik mn andere achterlicht monteerde
N nieuw stukje draad boom gemaakt van krimpkous
Dus water dicht & kortsluiting vrij
Sinds 3 jaar nog geen probleem gehad
 
nou bij mij hangt de bedrading nog achter in dat bakkie achteraan het spatbord. soms een wonder dat het nog werkt! (al gaat het achterlicht niet onder het spatbord door bij mij)
 
Ik heb ook nog steeds problemen met de verlichting nu doen sinds gister de rechter knipperlichten het ook niet meer..
Heb trouwens ook nog ff een stukje gereden gister! Heerlijk :D

Ik ga over 2 weken de rebel uit elkaar halen en wat dingetjes aanpakken:
- electra nalopen en vervangen waar nodig
- remschoen, remblokjes, remolie vervangen
- carburateur schoonmaken
- blokolie vervangen
- komen nieuwe spiegels, nieuwe knipperlichten en een nieuwe kentekenhouder op

dan kunnen we voorlopig wel weer ff vooruit dacht ik zo ;)
 
Oja Goos als je nog een keer van die mooie naamplaatjes gaat maken voor bij de voorvork dan houd ik mij aanbevolen!
 
Zo net ff het nieuwe zadel opgehaald :) Ziet er toch een stuk beter uit zo zonder scheuren en isolatietape ;)

Ik koop van een man uit zeeland trouwens wat kleine onderdelen, die heeft een rebel 250 uit 86 gestript.. Spiegels, 2 knipperlichten, voetsteuntjes inclusief standaard en versnellingspook en kentekenplaathouder met lamp! dit alles samen inclusief verzendkosten voor 40 euro :)
 
Is niet heel duur
Ik haalde n bijna complete 450 op mis alleen t zadel
Voor 150 euro maar verkocht meteen 2 spatborden voor 75 euro
Is goede handel in onderdelen
Zo heb Ik ook n Peugeot 106 staan
Voor onderdelen te verkopen
 
wat heb je aan onderdelen liggen van die peugeot 106! Mijn huisgenoot heeft er net een gekocht uit 2000!
 
Wat heeft ie nodig heb n complete 106 staan v/h zelfde model
Om te canibaliseren laat. T me maar weten.
Dan komt t vast wel goed
 
Daarom heb Ik toen Ik mn andere achterlicht monteerde
N nieuw stukje draad boom gemaakt van krimpkous
Dus water dicht & kortsluiting vrij
Sinds 3 jaar nog geen probleem gehad

Da's nooit verkeerd denk ik. Bij mij is inmiddels ook t een en ander aan nieuw draad aangelegd. Maar de oorspronkelijke oorzaak van alle ellende was dus t lampje.
 
Tja electronica kan soms raadsel. Zijn
Ik was begonnen met dingen uit sluiten zodat Je r zeker van bent dat t heel is
Geen kortsluiting maakt en mn maat. Is electrotechnicus web Ik alles
Laten door meten en water dicht verbinden m.b.v
Hars connectors ( soort kroonsteen )
En stekkertjes uit de auto industry van mn werk
Simpele maar doeltreffende oplossing
 
Tja electronica kan soms raadsel. Zijn
Ik was begonnen met dingen uit sluiten zodat Je r zeker van bent dat t heel is
Geen kortsluiting maakt en mn maat. Is electrotechnicus web Ik alles
Laten door meten en water dicht verbinden m.b.v
Hars connectors ( soort kroonsteen )
En stekkertjes uit de auto industry van mn werk
Simpele maar doeltreffende oplossing

Ja, die weg heb ik (met behulp van anderen) ook zo ongeveer eerst bewandeld. Maar helaas werkt dat niet als de storing zich alleen voordoet als je rijdt omdat dan pas de gloeidraadjes van het lampje tegen elkaar aan komen 8-)
 
Net terug van ontdekkingsreis naar Marokko.
Wat een fraai motorweer is 't daar...
Dus rijdt de halve bevolking op brommertjes die nog 't meest lijken op de aloude mobylette, honda cub of de even bekende motobecane. Hoe 't blijft rijden vraag je je af. Ze worden opgelapt tot 't uiterste. En dan heb je nog altijd de ezel, maar die mag niet overal komen. Kijk maar.
full


Ook 'n pakezel is deze,

full
,

met heuse cardanaandrijving! (en maar 150 cc...).

full


Verbazingwekkend, niet?
Hoe dan ook, we hebben weer de nodige zonne-energie opgedaan en wachten ongeduldig op 't zelfde fraaie weer hier.
 
@rebellie: leuke foto's om te zien zeg. Heb je wat lekkere warme zon mee kunnen nemen hierheen? Persoonlijk ben ik die kou wel weer zat :)
 
Jan, mooie plaatjes! alleen wat die ezel betreft heb je het fout ... zie je die tekst in het rood rondom de ezel heen? daarin staat dat het verboden is voor domme motorrijders zich tussen 4 uur 's middags en 8 uur 's avonds (zoals je weet moet je arabisch van rechts naar links lezen...) in het gewone verkeer te begeven, met uitzondering van rebelrijders .. die mogen vanaf hun 14e daar gewoon altijd komen, want dat zijn nu eenmaal geen domme jongens ....
 
Laatst bewerkt:
tja wat het bord ook mag betekenen... ik vind het geslaagd! verboden voor ezels :+
 
Volgende week zaterdag heb ik een klusdag aan de motor. Ga de remmen vervangen, bekabeling nakijken en de carburateur schoonmaken.

Iemand nog tips waar ik aan moet denken of op moet letten!?
 
Hallo,

Ik weet het....tis lang geleden dat ik hier was maar het nieuwe seizoen begint weer.

Iemand enig idee hoeveel tanden een origneel tandwiel heeft bij een NL-uitvoering. Jazeker, die van José.
Ik weet dat er vele pagina's terug ooit eens over gesproken is dat een NL uitvoering 1 tand meer of minder heeft dan een USA uitvoering. Maar ik wil het zeker weten voor ik voor haar een nieuw tandwiel geef.
Alvast bedankt.

Groetjes Peter
 
Vraagje over boven staande maakt dat eigenlijk wat uit dan ? ( behalve trek kracht.)
Ik wilde er bij mij juist 2 tanden groter op zetten achter I.v.m trek kracht
 
OK Iemand Help alsjeblieft!

Ik wil mijn remdelen gaan vervangen, achter de schoen en voor de remblokjes en de rem olie.
Ik heb alleen geen idee welke ik nodig heb! Kan iemand mij vertellen of ik nog speciale type remblokjes en schoen moet hebben? Ik heb geen idee namelijk :(

en qua motor olie.. heb ik dan 10w40 of 10w50 nodig :S
 
Laatst bewerkt:
gewoon de ouwe er uit halen en naar de winkel lopen :+
De remblokjes voor hebben ze vast wel op voorraad, de remschoen achter kunnen ze vast wel bestellen.

Goos

ps--> k hem de achterrem nog nooit vervangen iemand ervaring mee?
 
Vraagje over boven staande maakt dat eigenlijk wat uit dan ? ( behalve trek kracht.)
Ik wilde er bij mij juist 2 tanden groter op zetten achter I.v.m trek kracht
Nope

de een heeft meer trekkracht en een wat lagere topsnelheid dan de ander verder maakt het niet uit.
 
precies wat ik me nog herinner uit mn brommer tijd
was ik ook altijd aan t experimenteren met tandwielen,carburateurs uitlaat,cilinder,enz
zelfs compleet achterwiel van een cross motor er in gehad
t ging nooit hard genoeg
 
gewoon de ouwe er uit halen en naar de winkel lopen :+
De remblokjes voor hebben ze vast wel op voorraad, de remschoen achter kunnen ze vast wel bestellen.

Goos

ps--> k hem de achterrem nog nooit vervangen iemand ervaring mee?

De dealer in de buurt (RB motoren) had gewoon vrijwel alles op voorraad liggen :) alleen geen pakkingsetje voor de carb maar wel alle remdelen, typenummer van de motor stond er zelfs op!
Dus zaterdag gaat het gebeuren :P
 
Rebel 450 owner (Peter): vandaag is het jouw beurt: VAN HARTE GEFELICITEERD en nog vele jaren! Voor jou natuurlijk onze super de super virtuele rebeltaart:
full
Maak er een feestelijke dag van *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan