Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Peter RO, ook op deze site {en nu op de 'echte' dag} speciaal voor jou
s050.gif


Gr. Joost, Anke en Sjoerd
k020.gif
 
Gefeliciteerd!

nou de verlichting is weer gemaakt :D maakte bij het achterlicht flinke sluiting..lag helemaal open daar! was nog wel ff het een ander aan werk om er bij te komen.. kentekenplaathouder zat muurvast.. spatbord muurvast.. maargoed het is gelukt! Daar ben ik al heel blij om.. carb goed doorgespoten met carb reiniger, dus daar ook voorlopig geen last van.. nieuwe handvaten erop gezet..die oude gleden er af!
Nu bezig met de remmen.. achterrem gelukkig nog niet nodig om te vervangen..bleek dat ik hem nog een heel stuk kon stellen :) Ook originele vierkante spiegels ergens vandaan gehaald :) stuk mooier dan die ronde die er op zaten!
Remblokjes voor is wat meer gedoe :( de oude kreeg ik er zo uit gelukkig.. mooi gelijk afgesleten en wel aan vervanging toe.. toen de nieuwe erin..stonden de zuigers te ver uit.. die ingedrukt maar nu kon ik het remvloeitstof reservoir niet open krijgen, de schroeven zaten muurvast en nu dus kapot gedraaid..geen profiel meer in :S Dus binnenkort maar met een dremeltje oid sleufje in maken en met platte schroevedraaier open proberen te krijgen.. wel zo makkelijk als ik wil remmen ;)
Daarna nog ff blokolie vervangen en stepjes vervangen :)
 
Dank jullie wel allemaal.
De verjaardag is al gevierd....al doen we het hier samen vanavond stilletjes over hoor.
En Anke, de foto die we hierboven hebben gemaakt is uitstekend gelukt, je staat er best leuk om met je krullen moet ik zeggen

full
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel allemaal.
De verjaardag is al gevierd....al doen we het hier samen vanavond stilletjes over hoor.
En Anke, de foto die we hierboven hebben gemaakt is uitstekend gelukt, je staat er best leuk om met je krullen moet ik zeggen

[afbeelding]


Is idd. meer dan perfect gelukt.

Mijn dank is groot Peter :}


Op je gezondheid
a010.gif
, laten we er nog maar een rood wijntje op nemen.
 
Laatst bewerkt:
Bram Je Kan ook de kopjes vd boutjes. Boren en Dan.
Met n linkse tap de restjes uit draaien
Anders met n gewone tap m5 dacht Ik nieuwe draad in tappen ( is makkelijker Dan Je denkt )
Nwe boutjes met koper vet in smeren
En Je. Hebt t probleem nooit meer
Grt Marco
 
Nou de klus zit er weer op :)

de remmen zijn gemaakt, de carb gereinigd, verlichting gefixed, olie ververst, nieuwe handvaten, nieuwe spiegels, nieuw zadel! Ik kan weer voor uit :)
 
Nu hopen dat het weer nog wat beter wordt!

K heb de rebel ff weg gebracht voor wat vers rubber voor en achter. dat werd hoog tijd, de voorband zat er al meer als 25.000 km op en achter weinig profiel en een grote platte kant.

k Ben er vandaag ook nog ff op uit geweest met mijn hornet! het waaide wel hard, maar het is toch zeker weer genieten!!! van mij mag het seizoen wel weer beginnen.

Goos

Baarts--> hebbie ook foto's van de werkzaamheden?
 
Rebel vandaag gestart en ontdekt dat de uitlaat iets lekt op de las
Dus v/d week ff dicht lassen op mn werk
En de ketting spannen Dan is ie weer klaar om te knallen
Laat de zomer maar komen
 
oei, ketting spannen en klaar om te knallen . . . . . heb ik ook ooit een keer gedaan met m'n rebeltje . . . . en toen stond ik in centrum Utrecht zonder ketting op de catharijnesingel. Die was er net afgeknalt ;-(
 
Nou vandaag is het op het randje om weer te gaan rijden. moet zo naar nijmegen en die waalbrug zit altijd dicht. tis dat ik wat later kan gaan vandaag anders had ik zeker 's ochtends de rebel genomen. maar het moment dat we weer kunnen nadert gelukkig gestaag. Alvast een dagje harderwijk plannne ... ??
 
Nou vandaag is het op het randje om weer te gaan rijden. moet zo naar nijmegen en die waalbrug zit altijd dicht. tis dat ik wat later kan gaan vandaag anders had ik zeker 's ochtends de rebel genomen. maar het moment dat we weer kunnen nadert gelukkig gestaag. Alvast een dagje harderwijk plannne ... ??
op het randje?

het zonnetje schijnt! het waait misschien alleen een beetje, maar ach :+

Ja Harderwijk, lijkt me een goed plan. zomaar eens op een zondag bijvoorbeeld.
 
helaas geen foto's van de werkzaamheden.. heb een foto dat die binnen staat in de gang omdat het buiten te koud was om te sleutelen :p en een foto van de bedrading bij het achterlicht wat compleet kapot en open lag.. maar die zijn niet echt boeiend!
 
Ik ben sinds kort de bezitter van een Rebel 450 en heb dit forum (nog) niet volledig doorgelezen.

De motor heeft flink wat (poets)aandacht nodig maar het meest ontsierende is het gebroken Honda front cover.

Ergens las ik iets over iemand die deze zelf maakt, maar wie kan me helpen om aan dit onderdeel te komen?

Ik zal hier waarschijnlijk nog wel vaker vertoeven, leuke site.
 
twas inderdaad lekker weer inderdaad Goos! Maar zo was dat nog niet om 8u smorgens!!! Achteraf toch wel, maar tja .. toen was ik al op de bestemming! Volgende keer beter. Heb de acculader in ieder geval weer aangesloten dus de accu is er klaar voor
 
Nou alles zat weer in elkaar.. gelijk een stukje wezen rijden met de brommert.. begon die van het begin af aan gelijk met dat inhouden als of die weer flink verstopt zit Niet harder dan 60 :S Alsof ik weer op me brommer rijd met de electronische begrenzing erop!
Ik ben toch bang dat de carb helemaal uit elkaar moet en is goed doorgeblazen en gereinigd moet worden..ook maar es een benzine filtertje aanschaffen want misschien komt er wel zooi uit me tank zetten ofzo?
Verlichting daarentegen doet het prima! remmen ook!
 
Lekker weer!
Ga er vandaag een stukje op uit. Weliswaar met de fiets, maar toch: spring is in the air!
Welkom s_debruijn, hopelijk treffen we je hier nog vaak.
De makert van die frontjes is die onvolprezen Goos. Vragen kan altijd, lijkt me.
Heb nog even gezocht naar die frontjes; doe plaatje erbij.
full

Vind je toch niet erg, Goos?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan