Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er gezellig uit! op het terras bij de monopole :P
Hopelijk hebben jullie het goed gehad!

Wij hebben s'avonds nog wel ff een klein rondje gemaakt (gelukkig)[img=300]http://home.kpn.nl/wuyu66ei/1%20(Large).jpg[/img]lekker in het avond zonnetje over de dijk :]
 
Mooi om toch weer wat meerdere Rebels op een foto te zien, echter is het record nog niet verbroken.
Misshien bij de volgende meeting?

Ha PeterRO!
Hemelvaartdag of de dag erna is weer een optie. Iemand zin rond die tijd iets op poten te zetten? Rondje van maximaal 100km zou ik voor willen stellen met een begin en startpunt waar we even lekker kunnen zitten en bijpraten. Mijn tuin is in puin momenteel, daar wordt aan gewerkt. Misschien in de zomervakantie is mijn plekje weer BBQ-rijp en regel ik wat. Tot die tijd moet ik het even aan anderen overgeven. Wie o Wie doet een voorstelletje?
 
Ziet er gezellig uit! op het terras bij de monopole :P
Hopelijk hebben jullie het goed gehad!

Wij hebben s'avonds nog wel ff een klein rondje gemaakt (gelukkig)[afbeelding]lekker in het avond zonnetje over de dijk :]

@Goos: mooi motortje Goos, alleen is dit een eendagsvlieg? Ik zie dat je hem al te koop heb gezet. Volgende stap een 900 .... ? Of klapt de babyval dicht ;) ....
 
Laatst bewerkt:
Deze DISCUSSIE LIJN "Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4" loopt al aardig vol.

Ik heb DEEL 5 al een tijdje klaar staan en ik reken erop dat die binnenkort actief gaat worden. Even op letten mensen. Want als dat gebeurt, kan het zijn dat ik de eerste pagina nog moet aanpassen. Negeer dus daarom die tekst daar.

En doe weer even een kort introotje van jezelf en je motor als je actief bent op dit Rebelforum en beperk je voorlopig even tot dat éne berichtje, totdat we iedereen eerst even langs hebben zien komen. Dan krijgt iedereen de gelegenheid zich bekend te maken bij de start van de nieuwe discussielijn. Je kunt altijd dat eerste intro-berichtje achteraf weer aanpassen en verder verfraaien en dat is wel zo fijn hier op MF!

De nieuwe pagina staat hier:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/350668/Honda-Rebel-CMX250-CMX450-deel-5-1.html

Ik overweeg trouwens mijn donateurschap weer te verlengen. heb tot nu toe altijd support gehad van de MF-crew, hulde bij deze!

Vandaag heb ik MF geattendeerd op het naderend vollopen.
Groetjes en een heel fijn Rebelseizoen weer!
 
Laatst bewerkt:
@Goos: mooi motortje Goos, alleen is dit een eendagsvlieg? Ik zie dat je hem al te koop heb gezet. Volgende stap een 900 .... ? Of klapt de babyval dicht ;) ....
SPAM AAN
Klopt zie hier de advertentie KLIK
SPAM UIT....

En nee, ik hoef de motor niet in te ruilen voor een baby kamer :P
Maar na een jaar of 4 wil ik wel weer eens wat anders. Ik heb er al wel een paar op het oog, maar het heeft niet zo'n haast. eerst deze maar eens verkopen. (anders passen de motoren niet allemaal in de garage :N
 
Ha PeterRO!
Hemelvaartdag of de dag erna is weer een optie. Iemand zin rond die tijd iets op poten te zetten? Rondje van maximaal 100km zou ik voor willen stellen met een begin en startpunt waar we even lekker kunnen zitten en bijpraten. Mijn tuin is in puin momenteel, daar wordt aan gewerkt. Misschien in de zomervakantie is mijn plekje weer BBQ-rijp en regel ik wat. Tot die tijd moet ik het even aan anderen overgeven. Wie o Wie doet een voorstelletje?
Zou kunnen ben dan twee weken vrij *O*
 
Ik vond de manier van het aanmelden voor de meeting wel duidelijk:

Hemelvaartsdag 9 mei:

1-S_debruijn

Maar... Hopelijk heb ik dan wel mijn probleem(pje) achterhaald.

Terug naar huis van de meeting had ik weer last van een haperende motor...

Ik rij dan 120 en het LIJKT dan net op het moment dat de tank bij z'n reserve is aangekomen.

Een beetje sputteren en terugvallen naar 90, gas half open, het verder opendraaien van het gas geeft geen reactie.

Op de vluchtstrook schakelde ik terug tot 3 en kon daarna weer vaart maken.

Bij de eerstvolgende parkeerplaats ben ik gestopt en de motor draait gewoon netjes stationair.

Eerste afslag genomen, binnendoor naar huis gereden en nagenoeg geen haperingen.

Vanochtend gewoon zonder problemen met continu 120 naar m'n werk gereden.

Ik heb eerder al de benzinekraan losgehad, filter was schoon en in de tank geen viezigheid.

Hoe zou ik dit probleem systematisch kunnen oplossen?

Ik heb een donor om (elektrische) onderdelen te vervangen als dat nodig is.

En ineens schiet me de term: carburateur synchroniseren te binnen.

Elke tip is welkom... Ik ben best handig maar nog (te) onwetend.
 
debruin-->

het lijkt er op dat er niet genoeg brandstof naar beneden valt van uit de tank.

ik weet niet precies wat je al geprobeerd hebt maar ik zou deze lijst afgewerkt hebben.
- vacuüm zuigen benzine tank
- vuil in benzine filter in tank
- niet goed functioneren benzine kraan
- vacuümklep in benzine kraan kapot
- probleem met onderdruk door valse lucht (bij vacuümleiding vanaf cilinderkop naar benzine kraan)
- knik in een benzine toevoer slang ergens
- verkeerde vlotter hoogde
- wegvallen onderdruk bij constant toerental
misschien is een honda hornet 600 wel de oplossing :+
 
Goos, ik wou dat ik jou was... Dan had ik uit mezelf al het initiatief genomen om die punten na te gaan.

Maar ik kan in elk geval met je uitgebreide antwoord aan de slag.

En anders wordt het inderdaad een Hornet.

Mocht iemand nog een mooie weten? Geld speelt geen rol...

Het liefst een blauwe en graag met een MF kentekenplaatsticker.

Die zijn echter zéér zeldzaam en bijna niet te vinden... :+
 
Goos, ik wou dat ik jou was... Dan had ik uit mezelf al het initiatief genomen om die punten na te gaan.

Maar ik kan in elk geval met je uitgebreide antwoord aan de slag.

En anders wordt het inderdaad een Hornet.

Mocht iemand nog een mooie weten? Geld speelt geen rol...

Het liefst een blauwe en graag met een MF kentekenplaatsticker.

Die zijn echter zéér zeldzaam en bijna niet te vinden... :+
Ik zou er geen weten })
 
Goos, ik wou dat ik jou was... Dan had ik uit mezelf al het initiatief genomen om die punten na te gaan.

Maar ik kan in elk geval met je uitgebreide antwoord aan de slag.

En anders wordt het inderdaad een Hornet.

Mocht iemand nog een mooie weten? Geld speelt geen rol...

Het liefst een blauwe en graag met een MF kentekenplaatsticker.

Die zijn echter zéér zeldzaam en bijna niet te vinden... :+
Goos heeft al deze kennis aan zijn vriendinnetje te danken. die is ook eens in het bezit geweest van een motor met een dergelijk probleem.
en nu verteld ze altijd vol trots. Ik heb daar stilgestaan, en daar en daar en daar etc etc _O-

Als je nog wat specifiekere oplossingen wilt weten of hoe je iets moet testen/verhelpen dan lees ik het wel!
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu naar uit zien kunnen ook wij wel op 9 mei hemelvaart.
Een oude bekende locatie zou natuurlijk op de Holterberg of op de Postbank bij Arnhem kunnen worden.
 
over hemelvaart zelf: dat vind ik vaak n dag om met familie door te brengen. hoe staan jullie daar tegenover? met andere woorden: zouden we niet beter een van de andere dagen kunnen nemen van dat weekend? En ja PeterRO de Holterberg vind ik een heel goed idee, daar hebben we een keer eerder een fijne meeting gehad, is wat mij betreft een goed plan.
 
Laatst bewerkt:
@S_DEBRUIJN: in aanvulling wat Goos aanvoert, heb je de bougies en de bougiekabels wel eens goed bekeken? Draai de kappen eens los, blaas er eens in, draai de bougies eruit of vervang ze door je reserve bougies.

Hezelfde geldt voor de elektronische ontsteking. Dat is de CDI box, die zit onder je tank, ter grootte van n klein pakje sigaretten en als je n reserve hebt, verwissel hem eens, dan weet je meteen of je reserve in orde is. Maar ook de vaccuum slangetjes kun je zo vrij eenvoudig verwisselen. En als je er zin an hebt,verwissel je toch effe beide carburateurs.... Om te kunnen synchroniseren heb je twee vaccuumklokjes nodig. Ik heb zo' setje, dus kom ns langs op n mooi weekend, dan kijken we er samen eens naar.

Nog even die vaccuumslangetjes: als dat nog de originele zijn, zijn ze mogelijk uitgedroogd en kan er n haarscheur zitten met name bij of onder de klemmetjes. Overweeg een nieuwe set te maken met heuse slangenklemmetjes en nieuwe dubbelwandig gepantserde slangetjes, allemaal te koop bij de Brezan bv. Heb dat al eens gedaan en voelt solide aan en ziet er stoer uit. Hieronder zie je nog de originele slangen:

full


Een andere insteek is dit: valt er een cilinder uit of gaan ze beide slecht lopen? Een test (wel oppassen daarmee) is onder het rijden een bougiekap er af te trekken. Hapert ie dan net zo? Met andere woorden, voelt het net alsof er één cilinder uitvalt? Want als je uitval van 1 cilinder hebt, dan kun je gerichter zoeken.

Dan je luchtfilter: ik heb verhalen gehoord van complete muizennesten in die ruimte. heb je de luchtfilter behuizing er al ns afgehaald en geïnspecteerd?

De benzinekraan bewust op reserve zetten, iets dat ik normaalgesproken regelmatig al doe na het tanken om mn reserve tankgedeelte te draineren, treedt dan dat effect na n tijdje rijden op 120 op en blijft dat doorgaan als je hem van zijn reserve weer op normaal zet?
 
Laatst bewerkt:
Een andere dag is ook prima, als het maar mooi weer is.

over hemelvaart zelf: dat vind ik vaak n dag om met familie door te brengen. hoe staan jullie daar tegenover? met andere woorden: zouden we niet beter een van de andere dagen kunnen nemen van dat weekend? En ja PeterRO de Holterberg vind ik een heel goed idee, daar hebben we een keer eerder een fijne meeting gehad, is wat mij betreft een goed plan.
 
Dames (indirect) en heren, alvast bedankt voor de tips! En de humor...

Hier kan ik in het weekend vast mee aan de gang, heb eerder al slang bij Brezan gehaald op Peter's advies.

Het aanbod voor het synchroniseren van de carbs in de zomer neem ik van harte aan, dan draai ik tussendoor wel telkens het vlees om. :)

Komt goed, ik zal mijn bevindingen vermelden.
 
Rond hemelvaart zit er voor mij niet in. 4 mei of pinksteren zou misschien weer wel kunnen.
Verder nog: uitval van een cilinder, dat heb ik wel gehad. Oplossing voor mij was: carburateurs aftappen en daarna weer gaan rijden met doping. Jaja gedoopte benzine. Reinigingsmiddel voor 6 euro gekocht bij automaterialenhandel. Bij de benzine kieperen. Daarna is het nog een keer voorgekomen, maar nu al paar jaar niet meer. Was dus vuil(-tje), wat in de weg zat.
Is maar een idee...
Verder kan 't natuurlijk nooit kwaad om filters, bougie(-doppen) e.d eens na te lopen.
 
Het oplossen van problemen is gedeeltelijk ook het herkennen er van.

Ik weet bijvoorbeeld niet hoe hoe het voelt als een cilinder uitvalt, ik ga er tijdens het rijden dus eens een kap vanaf trekken (voorzichtig).

Het zal waarschijnlijk gewoon een vuiltje zijn, ik heb in elk geval genoeg stof voor onderzoek...
 
ja je zegt dat juist: mijn statement is ongeveer gelijkluidend: "het probleem zien is de helft van de oplossing"
 
Op de valreep nog even ons langste rijtje, 12 rebels op rij, op 10-10-10:

full


Moooooi he? *O* :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam vandaag op een 4 baans snel weg stil te staan met 50 centimeter tot de vangrail en 4 rijstroken tussen mij en de vluchtstrook. :N

Ben er redelijk snel weer weggekomen maar ik vond het tijd voor een beetje actie.

Snelste oplossing voor vandaag zonder de carbs eraf te moeten halen was Forte Motor Power 1 in de tank om (al rijdende) de carburateur te reinigen.

Baat het niet dan schaadt het niet...

Waarschijnlijk heb ik mijn tank een keer te leeg gereden en zit er al rommel in de carb.

Tevens zit er een rooster in het luchtfilter wat er gedeeltelijk "drapperig" uitziet.

Waar duidt deze viezigheid op? Het luchtfilter is trouwens oké, dit is een paar maanden geleden nog vervangen.

Toen heb ik die behuizing niet schoongemaakt volgens mij... |(

full
 
misschien gewoon je luchtfilterhuis ff leeg laten lopen. er zit aan de onderzijde een slang van ±5cm die aan het uiteinde dicht geknepen is. dat is een soort van aftappunt voor luchtfilterhuis derrie...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan