Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kwam vandaag op een 4 baans snel weg stil te staan met 50 centimeter tot de vangrail en 4 rijstroken tussen mij en de vluchtstrook. :N

Ben er redelijk snel weer weggekomen maar ik vond het tijd voor een beetje actie.

Snelste oplossing voor vandaag zonder de carbs eraf te moeten halen was Forte Motor Power 1 in de tank om (al rijdende) de carburateur te reinigen.

Baat het niet dan schaadt het niet...

Waarschijnlijk heb ik mijn tank een keer te leeg gereden en zit er al rommel in de carb.

Tevens zit er een rooster in het luchtfilter wat er gedeeltelijk "drapperig" uitziet.

Waar duidt deze viezigheid op? Het luchtfilter is trouwens oké, dit is een paar maanden geleden nog vervangen.

Toen heb ik die behuizing niet schoongemaakt volgens mij... |(

[afbeelding]


Ligt het niet aan.

Dit filter 'zeeft' de carterdampen die dus uit het carter in het luchtfilterhuis komen. Die woren dan vervolgens de cilinders in gezogen om verbrand te worden. Maar ja, in die dampen zit hete olie en die beslaat dus in deze zeef. Verzadigd die zeef dan zakken de druppels naar beneden een apart tankje in. Dat tankje heeft een aftapslang die nooit afgetapt word.

Hoe stopte de Rebel precies?
Gebrek aan brandstof, of ineens dood?

8-)
 
RP, die foto is en blijft natuurlijk geschiedenis met zoveel Rebels op een rij.
Gaan we dat ooit weer eens halen vraag ik me af.
Wie weet.
 
Hoe stopte de Rebel precies?
Gebrek aan brandstof, of ineens dood?

Een beetje stotterend alsof je over moet gaan op je reserve, te weinig benzine.

Voor mijn gevoel rijdt hij nu beter met die Forte, dat kan ook psychisch zijn. :+

Ik wil niet het forum vol laten lopen met mijn probleem, erg bedankt voor alle hulp en informatie.

Komt goed, zeg ik altijd maar...

En zo ook met het record van 12, er zijn vast wel meer Rebelbezitters die niet van "onze" site afweten.
 
Een beetje stotterend alsof je over moet gaan op je reserve, te weinig benzine.

Voor mijn gevoel rijdt hij nu beter met die Forte, dat kan ook psychisch zijn. :+

Ik wil niet het forum vol laten lopen met mijn probleem, erg bedankt voor alle hulp en informatie.

Komt goed, zeg ik altijd maar...

En zo ook met het record van 12, er zijn vast wel meer Rebelbezitters die niet van "onze" site afweten.

Zat je al lang op de snelweg toen het gebeurde?

Het zou kunnen dat je tank een vacuum op heeft gebouwd onder het (langere) rechtuit rijden. En dan stopt het op een bepaald moment....

Mocht het nog een keer gebeuren, draai dan meteen je tankdop er eens af en check of je dus een vacuum hebt. Is in een paar seconden gecontroleerd.

8-)
 
Iemand toevallig een origineel benzineslang over?
Gaat om het slangetje van de tank naar de carburateur.
Deze is voorgebogen en dus beter dan een imitatie.
 
Dames (indirect) en heren, alvast bedankt voor de tips! En de humor...

Hier kan ik in het weekend vast mee aan de gang, heb eerder al slang bij Brezan gehaald op Peter's advies.

Het aanbod voor het synchroniseren van de carbs in de zomer neem ik van harte aan, dan draai ik tussendoor wel telkens het vlees om. :)

Komt goed, ik zal mijn bevindingen vermelden.

Sander ik bedacht me nog iets: hoe zit het met je carterontluchting? zit die dicht bij jou of open? speel daar eens mee door eens een tijdje met open slang te rijden en dan weer een paar ritten met de slang dicht. Bij sommigen is die dicht gemaakt en bij anderen open. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat het beste is.
 
Laatst bewerkt:
Sander ik bedacht me nog iets: hoe zit het met je carterontluchting? zit die dicht bij jou of open? speel daar eens mee door eens een tijdje met open slang te rijden en dan weer een paar ritten met de slang dicht. Bij sommigen is die dicht gemaakt en bij anderen open. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat het beste is.
Hallo heren, de carterontluchting hoort open te zijn! Deze zit bijna altijd aangesloten op het luchtfilterhuis.
De carterontluchting afsluiten kan voor overdruk in je blok zorgen en dan bestaat de kans dat er ergens een pakking lek raakt...
Goos
 
Sander ik bedacht me nog iets: hoe zit het met je carterontluchting? zit die dicht bij jou of open? speel daar eens mee door eens een tijdje met open slang te rijden en dan weer een paar ritten met de slang dicht. Bij sommigen is die dicht gemaakt en bij anderen open. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat het beste is.


Dit is dus één van de meest stomme dingen die je met je brommer kan doen. De carter ontluchting DICHT maken ??????????
Wat denk je dat er onder de zuigers gebeurd als je rijd? Daar word druk opgebouwd. Wil je die opsluiten? Dacht het niet!!!!!

8-)
 
kijk dan is dat dus ook weer opgelost. Ik denk dat de mensen die er een boutje ingedraaid hebben dat gedaan hebben om troep op de garagevloer te vermijden ... dus als ze gaan rijden moeten ze dat dingetje telkens weer even opendoen. zoiets als de wc in de trein .. sta je stil op een perron dan is ie afgesloten, rijd je eenmaal dan istie weer toegankelijk .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat windscherm... :r

Is mijn bescheiden mening...

Mijn motor heeft trouwens niet meer gehaperd... :)

Ik heb binnenkort een paar lange weekenden vrij en dan waag ik de gok om met de door jullie aangeboden info aan de slag te gaan.
 
hallo rebelaars

ik heb nog de volgede onderdelen liggen
orginele uitlaat ,carb set , rem klauw ,luchtfilterhuis met 2 chromen kapjes ,clymer wphb instructie boekje ,claxon,en nog wat klein spul, iemand interesse mail dan pm werkt bij mij niet
@rp voor jou heb ik nog n chromen accu kap zoals beloofd in harderwijk
ik hoor van jullie grt marco
 
hallo rebelaars

ik heb nog de volgede onderdelen liggen
orginele uitlaat ,carb set , rem klauw ,luchtfilterhuis met 2 chromen kapjes ,clymer wphb instructie boekje ,claxon,en nog wat klein spul, iemand interesse mail dan pm werkt bij mij niet
@rp voor jou heb ik nog n chromen accu kap zoals beloofd in harderwijk
ik hoor van jullie grt marco

Is goed marco, wanneer kan ik effe langskomen met de auto? ergens volgende week? dan is het vakantie. dus 1 mei of later. de uitlaten wil ik ook graag voor opteren, want die ik heb zijn bijna allemaal slecht. wil van de zomer groots opgezet gaan sleutelen in de tuin en dan ga ik er weer een paar opbouwen. Dus okay?
 
Laatst bewerkt:
Is goed marco, wanneer kan ik effe langskomen met de auto? ergens volgende week? dan is het vakantie. dus 1 mei of later. de uitlaten wil ik ook graag voor opteren, want die ik heb zijn bijna allemaal slecht. wil van de zomer groots opgezet gaan sleutelen in de tuin en dan ga ik er weer een paar opbouwen. Dus okay?

Marco, ik probeerde je te PM'en, maar dat lukte niet. Kreeg de foutmelding dat ik niet bij je contacten sta, daarom mocht ik je geen Private Message sturen. Is op zich prima hoor :? , alleen ben je je daar van bewust dat het zo ingesteld staat? want ik dacht dat we toch wel n beetje contact hadden, toch ? :] :]

Het vinkje dat je weg moet halen staat op de vierde regel van boven bij Voorkeuren:
full


Of je moet degene die je wilt PM-en eerst aan je contact lijst toevoegen. Dat gaat door op de naam boven het icoon van de persoon te klikken dat naast een bericht van hem of haar staat. Dan komt zijn of haar profiel te voorschijn. Helemaal onderaan dat profiel kun je die persoon dan toevoegen aan je contactenlijst (op de op één na onderste regel). Jouw profiel ziet er bij mij bv zo uit op de onderste regels:
full


De contactenlijst (erg handig..) vind je onder de knop bovenaan rechts in het scherm: "Overige acties" en daar in klik je op "Contactenlijst":
full
 
Laatst bewerkt:
ha er wordt weer druk gesleuteld en gepeuterd aan de rebels, het seizoen is dus weer open!

maarrr we hebben een jarige volgens mij, Rebellie (Jan) Gefeliciteerd!
full
 
Rebellie, ook namens mij nog gefeliciteerd!

En nu het goedje Forté uit m'n tank is, had ik gisteren weer heel kort mijn "probleem".

Ben straks t/m woensdag vrij, genoeg tijd om mijn carbs grondig te cleanen.

Synchroniseer setje neemt een collega morgen mee, die man heeft ook veel kennis van zaken.

Scheelt enorm, anders kom ik zo aan die 2500 berichten.

Door het stellen van al mijn vragen! :)

En dames en heren... Wat is het lekker weer hè?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan