MF Gooi en Vechtstreek deel * 88 *

Status
Niet open voor verdere reacties.
122_0806_01_z+bmw_r1200gs_long_way_down_movie+mcgregor_and_boorman.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, veilig thuis. Net aan overigens, was toch vermoeider dan verwacht. Moest echt bij R'dam al even een koffiepauze hebben want ik had tegen die tijd al een paar keer bijna in de vangrail gezeten.

Vanaf zondagnacht 0.00 hebben we QRA gestaan, in afwachting van wat komen gaat. 05.00 dan uiteindelijk uit bed getrommeld. Na het pakken van de spullen, verzamelen, alles inladen in de DAF, etc vertrokken naar het tentenkamp op de basis waar we even konden ontbijten. Daar ook kaarten en coördinaten gekregen, en een fiets. Succes. :')

Al met al zo'n 70km op de fiets gezeten, een route over de dijkjes naar Zeeland toe. Met de motor niet zo slecht, op de fiets met wind tegen en een grote 60L tas voorop het stuur gebonden een iets pittigere onderneming. Uiteindelijk aangekomen op de eindbestemming, en de tenten opgezet in de achtertuin van een of andere gepensioneerde majoor. Eten opgewarmd en daarna verplicht rusten in de tent.

Om half acht er weer uit gehaald, alles afgebroken en in de vrachtwagen geladen. Zelf de PC in gegaan, en er bij het spoor weer uitgezet voor een bielzenmars. Met de volle 60L tas 12km over het spoor lopen. Dat is extra vermoeiend omdat de ondergrond zo klote loopt. Als je een beetje probeert op de bielzen te stappen heb je nog een redelijke vlakke harde ondergrond, maar omdat die niet op gelijke afstand van elkaar liggen moet je dus elke keer je pas aanpassen. Anders loop je op de losse kiezels, en dat loopt al helemaal beroerd.

Gewoon de opdracht gekregen om door te lopen tot het lint met het lampje dat ze over het spoor gehangen hadden. Uiteindelijk bleek dat we onze laatste pauze in het zicht van het lampje gehouden hebben, en niemand had het door. Schijnbaar hebben er een paar nog opgemerkt dat er verderop een lampje bij het spoor hing, maar daar is niet echt op gereageerd. :')

Weer in de PC gekropen en geslapen tot we op de bestemming waren, een of andere kloterige vuurtoren aan de kust (ja, dat is de natuurlijke habitat van vuurtorens, dat snap ik ook wel. :') ) en daar de tentjes opgezet. Dat verliep niet helemaal soepel omdat de aangewezen plek niet ruim genoeg was om alle tentjes op te zetten met de vereiste tussenruimtes. Na het drie keer afbreken en opzetten van m'n tentje omdat die verplaatst moest worden kregen we de opdracht alle tentjes aan elkaar te ritsen.

Wat een verschrikkelijk slecht plan was dat. 18 man met zweetpoten, met maar twee uitgangen. Weet niet meer hoe vaak ik wakker geworden ben omdat er iemand bovenop me lag die naar buiten wou. :') Sowieso slapen de tentjes kut, of je moet de foetus houding comfortabel vinden. Alle tassen moeten namelijk ook de tent in. Heb m'n paniekzak gebruikt als hoofdkussen, verder gewoon in tenue en met kisten aan zo goed en zo kwaad als het ging onder de slaapzak met regenvoering gelegen.

Anyway, weer vroeg eruit gehaald. Alles weer afbreken en in de DAF geladen, daarna 4 uur sport op het strand. Een beetje rennen met balken door het zand, touwtrekken, etc. Daarna een tipi gebouwd met de balken die we mee hadden genomen en de poncho's die we mee hadden in de tas "zodat we na sport even konden opwarmen". Yeah, right. Na sport begonnen ze met "Nou jongens, wat doen we normaal na sporten? Douchen ja. Maar we hebben geen douches kunnen regelen. Wel de zee." En op dat moment komt er een sergeant in zwembroek met zwembandjes om vanachter de tipi vandaan rennen naar de zee. Dacht eerst echt dat ik aan het hallucineren was. :')

Anyway, allemaal de zee in gedoken, gelukkig geen koudwateroversteek hoeven doen en drijfpakketjes hoeven maken.

Toen weer terug de PC in, en ergens bij een haven eruit gezet. Allemaal de boot op. Uiteindelijk hebben we bijna 3 uur rondjes gedraaid buiten de haven. In de kombuis mochten we zelfs broodjes rookworst halen áls we geld bij ons hadden. Wat natuurlijk uitdrukkelijk verboden was. Kwam het geld dat ik uit voorzorg onder m'n inlegzool had verborgen toch nog van pas. :')

Daarna hebben ze nog even hun best gedaan om ons zeeziek te krijgen. Dwars op de golven gaan liggen enzo, leuk man. :') Maar het werkte wel dus uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen met 18 man inc. bepakking op een paar vierkante meter te gaan liggen die enigzins beschut was en nog wat slaap te pakken. Wel bruinvis gezien, gaaf. :)

Toen weer terug de PC in en op het strand eruit gezet. Strandmars. 14km door het zand met bepakking. Weer regen en wind tegen. Bij ongeveer iedereen was het licht uit toen we op de eindbestemming aankwamen. Het breekpunt was ongeveer toen er gezegd werd "we hebben een foutje gemaakt, jullie zijn pas op de helft". Daarbij werd er gewezen op een vuurtoren op een ander eiland. Kustlijn verder volgen, de brug over en dan de kustlijn naar de vuurtoren volgen. Al met al zo'n 28km met bepakking door het zand gelopen, hebben we dan ook ruim 8 uur over gedaan. De laatste paar kilometers waren een hel. Liep iemand met een zaklamp te seinen waar we moesten zijn. We hadden al vrij snel door dat de zaklamp niet dichterbij kwam, maar het is verschrikkelijk frustrerend om twee uur lang achter die zaklamp aan te gaan omdat die het eindpunt aangaf, en dat dat stomme lampje maar niet dichterbij komt.

Aangekomen bij de vuurtoren blijkt het dezelfde te zijn als waar we eerder gestaan hebben, alleen dit keer hebben we gewoon de tentjes neergeknald zonder rekening te houden met enige tussenruimte, alles om maar niet al die krengen aan elkaar te hoeven ritsen. Uiteindelijk om 02.51 m'n tent in gekropen, om 03.13 werd ik alweer gewekt voor de wacht. Hoefde verdomme pas om half vier te lopen, alleen de gewaardeerde collega's voor mij hadden er niet zoveel zin meer in en hadden gehoopt eerder te kunnen stoppen als ik eerder de tent uit zou komen. Dat gaat dus mooi niet gebeuren. Als je me eerder wekt dan tien minuten van tevoren reken er dan maar op dat ik me mooi nog een keertje omdraai, eikels. Wacht gelopen, om 4 uur weer terug de tent in en om 5 uur weer gewekt. Alles weer afgebroken en de DAF ingeladen, weer de PC in gekropen en min of meer nog even verder geslapen. Er weer uitgezet bij een rivier en onderweg bleek de DAF met onze spullen omgewisseld te zijn voor een DAF met twee grote kisten erin. Succes! Grote rubberen aanvalsboten hebben we opgebouwd, daarna 4 uur roeien. Daarna moesten die krengen de kant weer op en nog zo'n 100 meter over de weg naar de vrachtwagen toe. Met 18 man hadden we nog steeds de grootste moeite om die dingen van de grond te krijgen. Uiteindelijk net aan gelukt binnen de tijd.

Weer even tijd voor onszelf, snel eten en wat drinken opwarmen, en daarna weer de PC in. Weer zoveel mogelijk rust gepakt en er uitgezet bij een of andere touwbaan. Akkermans outdoor centre.
akkermans_outdoor_center_001.jpg


Diverse hindernissen op 8 meter hoogte. Daarna op een kleine paal gaan staan met drie man, nog steeds 8 meter boven de grond. Elkaars handen vastpakken en naar buiten gaan hangen, aftellen en loslaten. Eigenlijk viel het me best mee. Zal niet zeggen dat ik het op het moment zelf leuk vond, maar goed, ben gezekerd dus kan weinig gebeuren.

Daarna de superladder beklommen. Gewoon een grote touwladder met steeds grotere ruimtes tussen de balken. Dan moest je met drie man bovenaan zien te komen, en daarna weer springen en laten zakken.

Daarna weer terug de PC in en afgezet in het bos. Tijd voor onszelf weer, daarna noodonderkomens bouwen. Poncho op de aangewezen plek op de grond gegooid. Matjes en slaapzakken daar bovenop, andere poncho weer daar overheen. Heb in al die nachten nog nergens zo goed gelegen als in dat noodonderkomen. Echt waar, had liever elke nacht onder de poncho geslapen dan in de tent. Na twee uurtjes weer eruit gehaald. Opgesteld langs de kant van de weg. "Oke, goedemorgen. Jullie gaan aan de andere kant van de weg liggen. Noodonderkomen weer opnieuw opgebouwd aan de andere kant en doorgeslapen tot 5 uur.

Daarna weer alles opgeruimd, wat eten naar binnen gewerkt en weer de PC in gedoken. Weer afgezet op zo'n winderig kutdijkje voor nog een mars. Met nog zo'n 4,7 km te gaan komt de adjundant ons tegemoet "het schiet niet op, de tassen kunnen achterin maar dan moet de rest binnen het uur gelopen worden..." Damn, die laatste twee kilometer kwam echt geen eind aan.

Weer de PC in en bij bureau sport op de basis eruit gezet. Bijna thuis. Maar eerst nog even een uurtje geschreeuw van de sergeant en een hoop gewapper met papieren. Alles wat we deden was fout, moest opnieuw en sneller. Waarom ging het niet sneller? Omdat we helemaal kapot zijn. Is dat zo? Nog een keer dan. Als je dit papiertje invult is alles voorbij. Als je dit papiertje *wappert met papiertje* aanneemt en een krabbeltje eronder zit dan kan je direct je spullen pakken en op de bank gaan zitten. Etc. Of we niet toch liever wouden stoppen? Nooit! Dat alles hebben we ook nog even gedaan en toen mochten we opstellen. "Jongens, dit was het laatste."

Eindelijk, eindelijk die baret gekregen, de veldpetten en helmen mogen af.

De week is afgelopen en goed doorstaan opzich, al lopen er nu ook jongens rond met bloedblaren zo groot als een golfbal. Wat dat betreft ben ik er nog redelijk genadig vanaf gekomen. Paar blaren, paar schuurplekken van de tas op m'n heup, schuurplekken op m'n kin van de kinband van de helm en een beetje last van m'n knieën en rug. Maar het zit erop.

En dan vanmorgen nog na het opruimen en schoonmaken de echte beloning. strepen. Vandaag heb ik promotie gemaakt, ik ben nu korporaal. *D
 
tldr @ lankho :P

Groene baret gehaald lees ik, Amo afgerond? Nu vaktechnische opleiding?
 
Laatst bewerkt:
Gister even de kroeg in geweest, want vandaag zou het toch kloteweer worden. Word ik wakker, is het gewoon droog. Dus ik spring onder de douche en trek m'n motorpak aan, zegt m'n moeder dat ik had afgesproken te helpen verbouwen (slopen) bij m'n oom -O-

Gelukkig was dat om half 2 al klaar, dus toch nog even kunnen rijden *D 8-)
 
Gister even de kroeg in geweest, want vandaag zou het toch kloteweer worden. Word ik wakker, is het gewoon droog. Dus ik spring onder de douche en trek m'n motorpak aan, zegt m'n moeder dat ik had afgesproken te helpen verbouwen (slopen) bij m'n oom -O-

Gelukkig was dat om half 2 al klaar, dus toch nog even kunnen rijden *D 8-)
zwijn, had 't ff gezegd ik was ook de hele middag op de motor :P
 
Lankho
full

en gefeliciteerd met je promotie *O*

Zo, lekker rondje gemaakt vanmiddag. Nu zoonlief ophalen en kijken of zijn nieuwe motorpak past *D
 
Gister even de kroeg in geweest, want vandaag zou het toch kloteweer worden. Word ik wakker, is het gewoon droog. Dus ik spring onder de douche en trek m'n motorpak aan, zegt m'n moeder dat ik had afgesproken te helpen verbouwen (slopen) bij m'n oom -O-

Gelukkig was dat om half 2 al klaar, dus toch nog even kunnen rijden *D 8-)
Slopen gaat altijd prima als je haast hebt })


@Lankho: Gefeliciteerd!
@Motorpakje: Jeuj *O* (Mijn moeder kwam niet verder dan een Solex :/ )
 
Laatst bewerkt:
Van harte Lankho.

Wat houdt het precies in? :P
 
Mag het wel hopen, we hebben zoveel gelopen dat er nu twee op krukken en slippers rondlopen. Die hadden bloedblaren zo groot als een golfbal, danwel een blaar op een blaar op een blaar. _O-
 
@ Lankho

:} :} :} Knap hoor :} :} :}
Lijkt me erg zwaar, maar wel een hele prestatie als je het gehaald heb.

*O* GEFELICITEERD *O*

Verheug me al op mijn beurt. :P
kijk er gelukkig absoluut niet tegenop ;) in tegenstelling van wat klasgenoten
 
Laatst bewerkt:
Wie gaat er mee naar de nieuwe Harry Potterfilm​
'Harry Potter and the Deathly Hallows part 1'​
In Utopolis in Almere​
Voorstelling van 22:00 uur op vrijdag 19 november​

Even je naam erbij zetten enzo (je weet hoe het werkt)

* Jollyjopster
..werken op die avond.. -O-
Weekje later?? :)




@Lank: Gefeliciteerd! *O* Maar wat kan een PC buiten een computer nog meer zijn?? :$
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan