Minibike racing

Wat nu erg leuk is dat elk jaar met de wegrace opstaopdagen ik jongens en meiden tegen kom vanuit de minibike wereld.
Die gaan dan onder onze begeleiding ( CRT) vaak hun eerste stappen doen voor het grotere werk.
Dit jaar zag ik Scott Deroue, Bo Bendschneider, Jorel en nog vele anderen.
De reden met de moriwaki en Scott reed al een 2.03min met profiel banden.
Bo en Jorel waren ook erg snel, alleen Jorel had nog een beetje te veel minibike lijnen in zijn koppie :9 .
Is zeker een begin van een mooie toekomst, ze leren gewoon enorm hard de motor te laten rollen ipv het dood remmen voor de bocht.
 
Kevin is vandaag 3e geworden in de junior cup in Poeldijk.
Ondanks de kou toch lekker strak gereden.
Hij reed gewoon met zijn oude luchtgekolde Blata, want met de WRS was hij minder snel.
De WRS is water gekoeld en heeft een stuk meer vermogen, alleen komt het er nogal wild in.
Dus toch maar de junior fiets gepakt.
full
 
Laatst bewerkt:
andaag de laatste wedstrijd gereden in Poeldijk dit jaar.
Het was een zinderende wedstrijd vol spanning, voorak tussen Timo en Kevin.
Helaas kwam Noah ten val en probeerde nog de wedstrijd te hervatten, maar kon geen potten meer breken.
Jorel reed naar de kop en Kevin en Timo beten in elkaar vast en streden samen een mooie strijd uit.
Uitslag podium
1e Jorel
2e Timo
3e Kevin.
full
 
En een fimpje van de wedstrijd



De 2 snelste die starten achteraan om de competitie erin te houden.
 
Zo zie je maar weer dat zelfs een moderator niet ziet dat minibiken ook een echte motorsport is en dat je ook een KNMV licentie/startbewijs moet hebben en dat er Nederlands Kampioenschap gereden wordt.
En het niveau is zelfs vaak professioneler dan ZAC en Cup
En ook een Arie Vos 4 voudig nederlands wegrace kampioen komt uit de minibike vandaan.
Dus Martell zet dit maar onder een sporttopic oid :W
.... :')
 
Vanmorgen atweer met Kevin in Poeldijk geweest en met de vrije training zijn tijd weer aangescherpt in 1.12,048min op zijn Blata 14 junior.
Volgende week zondag van 9.30 uur tot 13.30 uur is er een endurance minibike wedstrijd bij vd Ende karting te Poeldijk.
Er rijden enkele meervoudige nederlandskampioenen mee waaronder Scott Deroue.
Wordt een minibike spectakel en natuurlijk rijdt Kevin ook mee met Joan Majoor in het RG Tuning racingteam.
Is een leuke combi Kevin is 10 en Joan is 58 jaar en beide snel.
Mocht er interesse zijn kan er gratis gekeken worden langs de baan en vanuit de gezellige kantine, en misschien zijn er enkele die als baco willen fungeren om te vlaggen.

Meer info www.indoorminibike.nl

en een onboard filmpje van Kevin

 
Laatst bewerkt:
Was weer een enerverende dag 9 januari.
De opkomst was gelukkig behoorlijk groot en een leuk aantal kijkers.
De trainingen waren iets verlaat helaas, maar na de rijders brieving konden de bikers toch beginnen met de vrije trainingen.
Voor het RG Tuning racingteam ging de training niet lekker, Joan (57) reed wel lekker zijn rondjes op de zb 4 takt, maar Kevin ( 10) kreeg geen gang in zijn Blata junior.
Dat ding hield er steeds mee op, wat na de kwalificatie bleek dat er voorbij de benzine zeef in de carburateur door een vuil sliertje de benzine toevoer verstopte.
Dank je voor de hulp Bert ( deroue ).
Kevin heeft dan op de Blata 14 WRS de kwalificatie gereden, maar voor een knaapje van 10 die net een jaartje op een minibike zit was dit te veel van het goede .
Al met al hadden we als 11e getraint en dus als 11e gestart.
Joan deed de LaMans start en ik was de Blata Junior nog aan het fixen voor Kevin.
De gok genomen dat het euvel verholpen was ging Kevin de rit van Joan overnemen.
Joan kan niet langer dan 15 minuten rijden ivm kleine benzine tank en reed 10 ronden.
Ik heb Kevin een lange stint laten rijden ( 17 ronden )en hij had het weer helemaal naar zijn zin .
Daarna Joan weer de baan opgestuurd.
Wij lagen op een 11e plaats en Kevin gaf het stokje over aan Joan.
Joan reed een stint van 11 ronden wat ook de max was voor zijn benzine voorraad.
Kevin ging weer de baan op met een perfect lopende Blata, maar na 11 ronden naar binnen gehaald om Joan de laatste 10 minuten proberen de 9e plaats te veroveren.
Wij lagen kort bij elkaar met verschillende teams en het lukte ons om de 9e plaats te veroveren.
Zo zie je maar dat qua ronde tijden hadden wij de een na langzaamste wedstrijdtijd maar door constant rijden en geen fouten maken, niet vallen en snelle wissels en goede taktiek toch in de prijzen rijden
Was alleen jammer dat er enkele transponder problemen waren, maar gelukkig stond het zwart op wit in de reglementen dat elk team verantwoordelijk was voor de plaatsing van de transponder.
Als je hem te hoog plaatst dan leest deze geen tijden en wel een doorkomst en de volgende ronde geeft deze een dubbele tijd aan.
Ik hoop wel dat het betreffende team ( die waren wel erg snel maar met heel veel fouten ) kunnen begrijpen dat ook dit een onderdeel is van racen.
De race werd gewonnen door Derouetjes Scott en Stephanie met 63 ronden en 2e op 26 seconden D.S.F racingteam.
Vooral deze 2 teams waren een schoolvoorbeeld van rust en orde op en naast de baan en waren ook terecht de beste.
1e Derouetjes 63
2e D.S.F racing 63 en 26 seconden
3e Red rats 61.
4e WS-racing 59
5e RRT 58
6e Jepa racing 58 en 7 seconden
7e Maon 58 en 13 seconden
8e de Tobbers 57
9e RG Tuning racingteam 56
10e GP ZRB racing 55
11e MJ racing 55
12e Ti-Jo racing 55
13e Blond racing 49
14e otenbart 46.dit is een leerschool voor het echte werkkevinblade

Berichten:
 
Leuk topic,

Ik heb nu zelf 6 jaar wedstrijden gereden, in 2009 werd ik kampioen in de Zelfbouw Water.

De eerste 2 jaar reed ik Puch Zelfbouw (luchtgekoeld), de laatste 4 jaar Piaggio Watergekoeld.

Hier wat foto'tjes ter impressie:

Staphorst00030.jpg


Staphorst00003.jpg


Staphorst00088.jpg


DSC07697.JPG


Leuke hobby !
 
Laatst bewerkt:
Ja het inderdaad vreselijk leuk.
Soms rij ik zelf ook wel eens maar die kleine snotkoker van mij vliegt mij links en rechts voorbij gewoon respectloos.
Kom ik aan met mijn lange race ervaring.
Maar het is gewoon een vak apart. :Y
 
is er geen programma van het seizoen of de wedstrijden.

lijkt me wel mooi om is te komen kijken.
 
Ik wil even door geven dat er per 6 februari weer in Huizen geminibiked kan worden.
Het is dan elke 1e en 3e zondag ochtend van de maand minibiken bij Coronel.
Ik ben vanaf heden de minibike sjef geworden en ik ga het rijlen en zeilen regelen en organiseren.
Ben ook van plan om wedstrijden te gaan organiseren om er wat meer sjeu aan te geven.
Ook ga ik kijken of er minibike les gegeven kan gaan worden voor de kleintjes incl begeleiding.
Als je het aan de jongens wil door geven en alle data staan op het minibike forum onder agenda.
Verder ga ik 2 minibikes verhuren voor €.20,00 per sessie, dat is incl baanhuur en benzine.
Maar valschade is rekening man en motorische schade is jammer dan.
Groetjes Ruud
Home
 
zo weer even een filpje posten, want we kunnen weer rijden in Huizen op de indoorkartbaan van Coronel.
Elke 1e en 3e zondag van de maand vanaf 10.00uur tot 13.00 uur.
 
Met de eerste NK wedstrijd aanstaande zaterdag mag dit topic wel wat meer aandacht krijgen dacht ik zo.
Helaas bevindt de minibike sport zich in een magere tijd met een bijna leeg gelopen belgisch kampioenschap en een minder dan vroeger gevuld Nederlands kampioenschap.

Met andere woorden, iedereen is welkom om te kijken en aangestoken te worden met het minibike virus :+

RAP-Holland
 
Met de eerste NK wedstrijd aanstaande zaterdag mag dit topic wel wat meer aandacht krijgen dacht ik zo.
Helaas bevindt de minibike sport zich in een magere tijd met een bijna leeg gelopen belgisch kampioenschap en een minder dan vroeger gevuld Nederlands kampioenschap.

Met andere woorden, iedereen is welkom om te kijken en aangestoken te worden met het minibike virus :+

RAP-Holland


En het is een hele leuke virus om mee besmet te worden.,
Grappig mijn Kevin heeft nr 17 in de junioren B, past wel bij jouw nickname.
 
Met de eerste NK wedstrijd aanstaande zaterdag mag dit topic wel wat meer aandacht krijgen dacht ik zo.
Helaas bevindt de minibike sport zich in een magere tijd met een bijna leeg gelopen belgisch kampioenschap en een minder dan vroeger gevuld Nederlands kampioenschap.

Met andere woorden, iedereen is welkom om te kijken en aangestoken te worden met het minibike virus :+

RAP-Holland
Kosten zijn ook niet meer te vergelijken met 10 jaar geleden... :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan