Minibike racing

Zondag 30-12-2012 even getraint voor de endurancerace .
Hier even een sfeerimpressie, en een onboardfilmpje met Kevin#17.
Hij bleek een van de snelste rijders te zijn en een van de jongste.

onboard #17


 
Zondag weer de baan onveilig maken in Swalmen :)
Motortje weer gemaakt, na ketting gebroken te hebben in Nijmegen. Dus heb d'r weer zin in!
 
Zondag weer eens kijken hoe het gaat in Swalmen, hopelijk geen endurance starts oid tijdens de "beginners" sessie net zoals op 30 december. Uiteindelijk toch gewoon 2 sessies niet kunnen rijden vanwege die starts. B|
 
Zondag weer eens kijken hoe het gaat in Swalmen, hopelijk geen endurance starts oid tijdens de "beginners" sessie net zoals op 30 december. Uiteindelijk toch gewoon 2 sessies niet kunnen rijden vanwege die starts. B|


Die start meedoen is ook een leuke ervaring hoor.
Maar het moet eenmaal even worden getest voor dat er 25 minibike,s tegelijkertijd gaan vertrekken.
 
Denk dat HELLdesker het vooral niet leuk vindt om al dan niet "passend" voorbij gevlamd te worden. Niet iedere "gevorderde" doet dat op een nette manier. Mag misschien iets meer benadrukt worden door de organisatie dat men z'n rijstijl iets beter aanpast aan de beginners. :X
 
Die start meedoen is ook een leuke ervaring hoor.
Maar het moet eenmaal even worden getest voor dat er 25 minibike,s tegelijkertijd gaan vertrekken.
Dan oefen je de starts toch bij de sessie van de gevorderden? Die rijden wel allemaal mee met de endurance, veel beginners niet.
 
Dan oefen je de starts toch bij de sessie van de gevorderden? Die rijden wel allemaal mee met de endurance, veel beginners niet.


Was ook de bedoeling dat we de start met de snelle groep gingen doen, maar toen kwam ik met het lumineuze idee om te kijken naar de veiligheid van de baan met hele snelle rijders en langzamere rijders.
Bleek dat het gewoon veilig was, en dat dat wilde ik eigenlijk weten tbv de endurance race. Er rijden ook kleine junioren mee en bij ons ( knmv trainers ) gaat de veiligheid voorop.
 
Vanmorgen weer eens in grootebroek gekeken.
Blijft leuk,zit nu ook een beetje rond te kijken voor een leuk fietsje.
Chineesjes zijn er zat,maar ik wil eigenlijk meer rijden en minder sleutelen ;)
Mocht iemand nog iets hebben wat weg mag/moet.

Kan ik mooi in de winter een beetje het gevoel vast houden voor als de cup weer begint :)
 
Was ook de bedoeling dat we de start met de snelle groep gingen doen, maar toen kwam ik met het lumineuze idee om te kijken naar de veiligheid van de baan met hele snelle rijders en langzamere rijders.
Bleek dat het gewoon veilig was, en dat dat wilde ik eigenlijk weten tbv de endurance race. Er rijden ook kleine junioren mee en bij ons ( knmv trainers ) gaat de veiligheid voorop.
Vandaag geen starts geoefend, dus gewoon lekker kunnen rijden, langzaamaan begint het tempo wat beter te worden. Enig idee waar ik zo'n gele transponder kan vinden?
 
Vandaag geen starts geoefend, dus gewoon lekker kunnen rijden, langzaamaan begint het tempo wat beter te worden. Enig idee waar ik zo'n gele transponder kan vinden?


Bij mijn weten zijn er alleen op de 2 binnenbanen deze AMB tranx 160 transponder (My Laps),(geel = tot 160 Km/h) bruikbaar: Poeldijk en sinds kort Swalmen.
Volgens mij kan je ook de rode 260(?) uitvoering gebruiken.
Tweedehands meestal rond de 100 pleuries, maar word niet zoveel aangeboden. Mazzel hebben dus. :Y
Op buitenbanen alleen tijdens de NK-dagen.


Hier (bijvoorbeeld, nieuw) moet je het in deze prijsklasse zoeken:
http://www.mxshop4you.nl/cms/index....tegory_id=4017&option=com_virtuemart&Itemid=5
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten zijn er alleen op de 2 binnenbanen deze AMB tranx 160 transponder (My Laps),(geel = tot 160 Km/h) bruikbaar: Poeldijk en sinds kort Swalmen.
Volgens mij kan je ook de rode 260(?) uitvoering gebruiken.
Tweedehands meestal rond de 100 pleuries, maar word niet zoveel aangeboden. Mazzel hebben dus. :Y
Op buitenbanen alleen tijdens de NK-dagen.


Hier (bijvoorbeeld, nieuw) moet je het in deze prijsklasse zoeken:
http://www.mxshop4you.nl/cms/index....tegory_id=4017&option=com_virtuemart&Itemid=5



Uuhh volgens mij zijn ze bij Marco van www.raceenzo.nl goedkoper.
En Harm Dunnik HDR heeft ze ook in de aanbieding.
Vreemd genoeg blijken de rode transponders toch niet te werken met de lus in Swalmen.
 
Klein verslag Fundurance race 2013 Swalmen pocketbike,s

Het was ondanks het koude weer een volle bak, alle opgegeven teams waren aanwezig. Aan de zijkant waren 3 party tenten geplaatst en werden door hetelucht kanonnen warm gehouden.
Bleek binnen net voldoende ruimte te zijn.
Trainingen verliepen prima en de organisatie was tevreden.
De LeMans start verliep niet geheel vlekkeloos, Karlo Slager sprong op zijn motor en kon niet goed zitten en Livio Loi wilde hem aan de binnenkant passeren, Karlo kon nog even blokken en er was een kortstondige opstopping. Maar zonder brokken waren de heren en dame al in diepe strijd verwikkeld en de top 10 bleef dicht bij elkaar en spannend, tot aan het einde.
We hadden even een rode vlag situatie en de rijders moesten de pit in.
Koen Meuffels had een kapotte riem van zijn waterpomp en zijn motor begon te koken, met gevolg water op de baan.
Paar kleine valpartijen als gevolg, maar nadat de baan weer was schoongemaakt konden we de race hervatten.
Mijn team reed Barry ongeveer 1 a 2 seconder langzamer dan Kevin#17, maar Barry was de rammer en standhouder, terwijl Kevin plaatsen winst kon maken met snelle en constante tijden.
Na code rood reed Barry zijn stint uit en Kevin begon aan een lange stint van 35 minuten, bij de rijders wisseling stonden we 6e :} .
Barry deed hierna een korte stint van 15 minuten, maar door de wissel zakten we naar P8.
Kevin reed de race naar de finish, het team voor ons had een kleine ronde voorsprong op ons en ze waren net te snel voor ons om nog te kunnen inhalen, maar onze P8 had Kevin gezekerd, we hadden nog wat ruimte en we waren op dat moment sneller dan het team op P9 Dutch Racing met Bryan Schouten en Ryan vd Lagemaat.En op P10 lag team GRC met Scott Deroue en Collin Veijer.
Maar hier staat de uitslag.
Was een mooi motorsport evenement met grote namen, en zo zie je maar weer dat grote namen geen garantie zijn voor de winst. Bo Bendsneyder reed met Koen Zeelen en ze hadden even pech en eindigden toch nog op P7.
full
 
:N

Denk het niet, vier m'n verjaardag zaterdagavond en heb ondertussen een partij ribben gekneusd, gaat helaas ten koste van de benodigde fysieke conditie. B|
Hopelijk Nijmegen weer volgende week. :)


Swalmen wordt het nu ook even niet, koppeling van mijn bus is stuk, en nijmegen komen wij niet, wij gaan dan naar nijverdal, net zo,n leuke baan als Swalmen en super veel grip.
Misschien ook een ideetje????
 
Swalmen wordt het nu ook even niet, koppeling van mijn bus is stuk, en nijmegen komen wij niet, wij gaan dan naar nijverdal, net zo,n leuke baan als Swalmen en super veel grip.
Misschien ook een ideetje????
Nijverdal is voor ons te ver weg. Volgende week dus weer naar Nijmegen. Vandaag lekker gereden in Swalmen, twas niet echt druk, dus je kon zoveel rijden als je wilde.
 
gas op die lollie :9
veel plezier in grootebroek *O* *O* *O*

Helaas een erg natte baan vanwege lekkage/stuifsneeuw wat aan het dooien was -O-
Ik heb het evengoed even geprobeerd,open pilane en geen inschrijfgeld,maar na 3 keer onderuit te zijn gegaan vond ik het wel weer prima.
 
Helaas een erg natte baan vanwege lekkage/stuifsneeuw wat aan het dooien was -O-
Ik heb het evengoed even geprobeerd,open pilane en geen inschrijfgeld,maar na 3 keer onderuit te zijn gegaan vond ik het wel weer prima.


Ik hoorde het vanmorgen, jammer maar dat is meteen weer een nadeel van indoorbanen.
Tijdje terug hadden we in Huizen ook een vocht probleem, maar na ruim een uur was het ineens verdwenen en kon er goed gereden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan