Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat er nog een lange levertijd voor de Z1000SX.

Hoop m binnen een maand hooguit 2 in ontvangst te kunnen nemen mits het leverbaar is.
 
Heb ger net aan de telefoon gehad en de mijne staat nog steeds gepland voor januari maar een precise datum is er nog niet , ik ga er al vanuit dat het tweede week februari wordt
 
he erix4 heb jij al eerdere ervaringen met horeon?

ik heb de sx bij ger gekocht, goeie tent horeon! wekt veel vertrouwen! en natturlijk puur kawa!

Heel goede ervaringen met Horeon, denk dat ik oa Kawa blijf rijden omdat
ik het zo'n goede en betrouwbare dealer vind. :)

Mijn Z en de Er6 van mijn vrouwtje komen daar dus vandaan.

Doe Ger de groeten :)
 
weet natuurlijk niet wat voor een regenpak je hebt maar de ruimte onder de buddy is verbazend groot vond ik
full


op de foto lijkt het niet zo diep maar dat vertekent een beetje
 
Haha, ik heb gisteren ook mijn eerste Kawa gekocht.....

Het kwart broertje van de Z1000SX dat altijd met vieze kleren rondliep.... _O- _O- _O-

De KLX250 model 2011

full


Gewoon voor erbij, om lekker in de blubber off road een beetje te kunnen aanklooien of als het geen weer is zoals nu om met de MT-03 of XJR te rijden en ik toch popel om lekker op een motor te zitten.

De dealert verwacht dat 'ie 'm volgende week binnen heeft. :]
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik heb gisteren ook mijn eerste Kawa gekocht.....

Het kwart broertje van de Z1000SX dat altijd met vieze kleren rondliep.... _O- _O- _O-

De KLX250 model 2011

[afbeelding]

Gewoon voor erbij, om lekker in de blubber off road een beetje te kunnen aanklooien of als het geen weer is zoals nu om met de MT-03 of XJR te rijden en ik toch popel om lekker op een motor te zitten.

De dealert verwacht dat 'ie 'm volgende week binnen heeft. :]

met zo'n prutbrommert heb je straks zeker deze nodig

full

onee ik bedoel deze

full

:+
 
ok...
Heb de belangrijkste plus- en minpunten uit het artikel even samengevat:

Min-punten:

- zadel te hard
- regen sijpelt door onder ruitje, over het dashboard
- verlichting nauwelijks voldoende
- vering bereikt snel zijn grenzen bij duo-gebruik

Plus-punten:

- kuip geeft voldoende protectie
- motorkarakter en remmen
- polyvalentie

=> Algemene conclusie: geslaagde motor
 
@ Devil Tartaros

Ben benieuwd wat het kostenplaatje voor je is geworden! Heb zelf ook een er6-f gekocht om dezelfde reden: sportief kunnen toeren.

Ook ik vind het vermogen toch wat aan de lichte kant en wil deze graag inwisselen voor een 1000sx.

Zou het graag van je horen!
 
@ Devil Tartaros

Ben benieuwd wat het kostenplaatje voor je is geworden! Heb zelf ook een er6-f gekocht om dezelfde reden: sportief kunnen toeren.

Ook ik vind het vermogen toch wat aan de lichte kant en wil deze graag inwisselen voor een 1000sx.

Zou het graag van je horen!
Ik ben niet geweest nog maar denk dat ik even door ga sparen zodat ik wat meer geld heb.

De Z1000SX ga ik zeker kopen daar is geen twijfel over maar de kosten om een lening af te sluiten is mij op het moment even te hoog.


Ik wacht even een half jaartje wanneer ik wat meer geld heb en koop m dan tegen die tijd.
Misschien dat ik maandag even langsrijd bij Horeon vandaag ben ik met wat anderen gaan rijden en heb wel weer genoten van de handeling van mijn er6.

Vandaag wel weer 7 uurtjes gereden wat was dat heerlijk. *O*
 
Laatst bewerkt:
was vandaag evenbij een regionale dealer : die had helaas nog geen SX staan, maar wel even proefgezeten op de "ouderwetse" z1000. Die was gelukkig minder klein dan ik verwachtte, maar zat nog steeds aardig rechtop. en waar de houding op de z1000 meeviel, zat de zzr1400 ook minder sportief dan ik dacht, dus dat is ook al een meevaller.
Echter de vraag blijft of je voor die "dikke 2000 euro meer" niet beter de zzr1400 kan kopen ???
 
was vandaag evenbij een regionale dealer : die had helaas nog geen SX staan, maar wel even proefgezeten op de "ouderwetse" z1000. Die was gelukkig minder klein dan ik verwachtte, maar zat nog steeds aardig rechtop. en waar de houding op de z1000 meeviel, zat de zzr1400 ook minder sportief dan ik dacht, dus dat is ook al een meevaller.
Echter de vraag blijft of je voor die "dikke 2000 euro meer" niet beter de zzr1400 kan kopen ???
Heb je het geld ervoor liggen dan of neem je een lening.

Blijft veel geld 14000 euro.
 
was vandaag evenbij een regionale dealer : die had helaas nog geen SX staan, maar wel even proefgezeten op de "ouderwetse" z1000. Die was gelukkig minder klein dan ik verwachtte, maar zat nog steeds aardig rechtop. en waar de houding op de z1000 meeviel, zat de zzr1400 ook minder sportief dan ik dacht, dus dat is ook al een meevaller.
Echter de vraag blijft of je voor die "dikke 2000 euro meer" niet beter de zzr1400 kan kopen ???


Laat ik voorop zetten dat ik de Z1000SX erg mooi en geslaagd vind en de Z1000 (2011) spuuglelijk :) Dat dashboard kan gewoon echt niet en er is niets 'naked' aan die zijkuipen :r
Als ik alleen de specs/foto's tussen de SX en 'naked' bekijk zitten er toch wat verschillen in zit positie, tenzij iemand hier al op beide heeft gezeten en dat wel hetzelfde vond zitten.

Maar de vergelijking tussen de Z1000(SX) en de ZZR1400 kan je pas echt maken als je erop gereden hebt. Als je echt meer power wilt dan je huidige Sprint ST (en meer laag koppel) zal je de ZZR1400 wat meer bekoren denk ik. Als dit motorvermogen je al bevalt dan is de Z1000 SX een vergelijkbare vervanger.

Ergens een review online gelezen tussen de Speed Triple en Kawa 2010 waar naar voren kwam dat de nieuwe Z1000 behoorlijk wat meer koppel bij lage toeren had gekregen.

Maar uiteindelijk altijd proefrijden natuurlijk, blijft veel geld om achteraf spijt van te krijgen.
 
Heb je het geld ervoor liggen dan of neem je een lening.

Blijft veel geld 14000 euro.
niet dat je je eigenlijk iets aangaat, maar zal nooit lenen voor een motor en dus ja, heb dus een leuke spaarrekening *D

Wellicht dat juist daarom het verschil van dik 2000 euro voor mij zo klein is dat ik me afvraag waarom je ipv de z1000sx niet de zzr1400 koopt , als je koppel/vermogen afzet tegen kostprijs.
 
Laatst bewerkt:
Het vergelijk tussen de ZZR en de SX is als appels en peren. Vooral de zitpositie is veel sportiever op de ZZR, of je moet er een superbikestuur opzetten.....
 
Het vergelijk tussen de ZZR en de SX is als appels en peren. Vooral de zitpositie is veel sportiever op de ZZR, of je moet er een superbikestuur opzetten.....
tuurlijk, dat begrijp ik wel, maar kom van een motor af die dichterbij de zzr dan de sx zat stuur (icm mijn postuur)

Anders gezegd : stel dat de houding er niet toe doet (hetzelfde is), wat dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan