Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ blue eyes en hoe klonk het? Ik heb op YouTube gekeken maar kwam daar alleen een filmpje ket DB killer gevonden, maar die gaan er dan uit natuurlijk;)

Het klonk super! Op YT staat inderdaad geen filmpje van de Z1000 met Bodis GPX2 zonder dBkiller, maar het klinkt ongeveer zo:


Maar in het echt nog donkerder, heser. :} :} :}
 
Wat ik wel heel jammer vind van de SX is dat die niet van die fraaie gepolijste velgrandjes heeft als de "gewone" Z1000.
 
Dan zie je het kettingvet ook niet zo goed zitten. ;)

Groeten Knoetsoer
 
Ja dat lijkt me zelf ook Knoetsoer!

Ik heb inderdaad bevestigd gekregen dat de rode kleur alleen voor de Amerikaanse markt is :(

Prijs heb ik wel: € 13.998,-

Met de huidige dollar zou je € 8060 voor de fiets betalen wanneer je de motor uit Amerika laat shippen. Denk dat je met invoering + shipping toch redelijk wat geld bespaart?

Alleen weet iemand hoe de garantie zit met import van een nieuwe fiets?

Gr. Sjaakafhaak

Fabrieksgarantie geldt alleen als de motor door een officiele kawadealer wordt geimporteerd. Onlangs nog een keertje aan de hand gehad....
 
Hoi, ben zelf op zoek naar een vervanger van mijn hayabusa 2005. Een nieuwe is te duur maar 2de hands met de koperaf is ook een optie. andere opties zijn b.v. een VFR1200 of een triumph Sprint st en nu ook de Z1000SX. Echt een mooie fiets vooral in het rood-zwart maar ook in zwart. Ben benieuwt hoe hij rijdt. Zoek een motor met +1000cc +-140PK en sportief met toer eigenschappen, vindt een racer te beperkt in de mogelijkheden.

Groeten van een twijfelaar, :? [afbeelding]
Dan lijkt mij een ZZR1400 de betere keus, of in ieder geval beter vergelijkbaar met een Busa. Je mist wel iets van 40nm koppel.

Verder; ik ben pas een half jaartje aan het motorrijden en als student is deze motor onbereikbaar, maar dit gaat hem ooit worden! Prachtige motor! Hadden ze veel eerder moeten brengen, net als Yamaha met de Fazer1000.
 
heb effe gezocht in de motorbijbel waarin staat dat je niet lichter mag gaan rijden (eens kijken wat de straf is), maar kon het zo niet vinden..... Kan je even de pagina noemen ? :+
 
Dan lijkt mij een ZZR1400 de betere keus, of in ieder geval beter vergelijkbaar met een Busa. Je mist wel iets van 40nm koppel.

Verder; ik ben pas een half jaartje aan het motorrijden en als student is deze motor onbereikbaar, maar dit gaat hem ooit worden! Prachtige motor! Hadden ze veel eerder moeten brengen, net als Yamaha met de Fazer1000.


Oke, 40nm koppel schilt wel natuurlijk maar ik weet niet of je het gas wel eens vol open hebt gedraait van een busa in 1,2 en 3 , hij is dan echt wel bloed snel en moet je toch opletten anders breekt hij zomaar uit in een flauwe bocht. Ik denk dat ik met iets minder toch ook plezier kan hebben. Heb hiervoor een SV1000SZ V-twin gereden.(+-130PK) maar ik ben toch meer een 4cilinder rijder.
groeten,
full
 
heb effe gezocht in de motorbijbel waarin staat dat je niet lichter mag gaan rijden (eens kijken wat de straf is), maar kon het zo niet vinden..... Kan je even de pagina noemen ? :+


Als dat al niet kan dan wordt mijn keuze echt beperkt, rij zelf Hayabusa. Wat veel belangrijker is zitten er de juiste spullen op. Mijn vorige moter was een SV1000SZ waarbij de vering altijd een isue was en zo ook de remmen. Het motorvermogen was meer als genoeg. Hoe rijdt trouwens een sprint ST of een GT? die heeft ook +- 130PK en toch redelijk sportief gebouwd. Waarmee kan je hem vergelijken?
 
Hoe rijdt trouwens een sprint ST of een GT? die heeft ook +- 130PK en toch redelijk sportief gebouwd. Waarmee kan je hem vergelijken?
verder geen vergelijkbare 3cilinders, dus dan kan je de sprint ST bijv. vergelijken met een z1000xs ;) , verder bijv. een vfr800, een fazer1 of een BMW ofzo ?

Wat dat betreft blijft het altijd een lastig evenwicht bij een sporttour : motor moet wel vermogen genoeg hebben, fijn rijwielgedeelte, maar ook ergonomisch goed zitten en bagagemogenlijkheden hebben, echter moet niet teveel een tourmotor worden met te veel gewicht en teveel rust in rijwielgedeelte. Als je dan de allroads achterwege laat , dan blijven er weinig variatie over inderdaad. Kijk zelf ook wel naar allroads, maar een iets sportievere uitstraling is ook niet verkeerd ;)
(kijk ook naar de multistrada 1200s of een bmw GS adventure, deze worden echter best prijzig, deels omdat die motoren wat kunnen, wat ik toch niet ga gebruiken, het van het asfalt kunnen rijden)

Heb nu 3 jaar sprint ST gereden, en alhoewel ik er fijn mee gereden heb, wil ik meestal na 3 a 4 jaar een andere motor (ook ivm km-stand) , en ik ben niet het type om dezelfde motor terug te kopen (en de GT vind ik verder van mijn wensen afstaan dan de ST, want minder sportief en wat meer tour ..... )
 
Laatst bewerkt:
Heb de SX nog niet in het echt gezien...maar dat zal niet lang meer duren...
Dit seizoen door omstandigheden veel te weinig op mn Z1000 2008 gereden,
dus volgend seizoen zeker nog op de 2008...
Maar daarna maakt die Z1000sx wel een erg grote kans... :}
 
Heb de SX nog niet in het echt gezien...maar dat zal niet lang meer duren...
Dit seizoen door omstandigheden veel te weinig op mn Z1000 2008 gereden,
dus volgend seizoen zeker nog op de 2008...
Maar daarna maakt die Z1000sx wel een erg grote kans... :}

Heb hem ook nog niet gezien...maar dat zal niet lang duren...
Dit seizoen best wel wel aardig op mijn Z1000 2008 gereden,
eea net zwart geanodiseerd en gespoten dus volgend seizoen nog op de 2008..
Maar daarna maakt de Z1000sx wel een heel grote kans.... :}
Vooral als hij in het zwart/wit uitkomt :9

Heb de taartschep er al ff afgegegumpt 8-)

full


Grtzz ;)
 
Heb hem ook nog niet gezien...maar dat zal niet lang duren...
Dit seizoen best wel wel aardig op mijn Z1000 2008 gereden,
eea net zwart geanodiseerd en gespoten dus volgend seizoen nog op de 2008..
Maar daarna maakt de Z1000sx wel een heel grote kans.... :}
Vooral als hij in het zwart/wit uitkomt :9

Heb de taartschep er al ff afgegegumpt 8-)

[afbeelding]

Grtzz ;)

Misschien wel extra korting als we ze tegelijk scoren... ;)
 
die kentekenplaathouder is het eerste wat er af gaat als ik hem koop ik vind die dingen altijd foeilelijk! dit vind ik al een stuk mooier, maar ik denk dat ik er zelf een in elkaar tig.
full
 
@ bathory dat zou helemaal geweldig zijn, een mooi smoked ruitje, hoeft niet verstelbaar te zijn van mij. En ik zou het mooier vinden als ze die inkepingen in de ruit weg hadden gelaten. Maar dat zal wel nodig zijn voor de handen oid?
 
Welkom hier!

Wordt steeds gezelliger

Groeten Knoetsoer

Inderdaad welkom allemaal begint nu lekker te lopen! kan haast niet anders, dat dit topic druk bezocht gaat worden als je de verwachtingen ziet voor de z1000sx. :Y

groet nico
 
Laatst bewerkt:
@ bathory dat zou helemaal geweldig zijn, een mooi smoked ruitje, hoeft niet verstelbaar te zijn van mij. En ik zou het mooier vinden als ze die inkepingen in de ruit weg hadden gelaten. Maar dat zal wel nodig zijn voor de handen oid?

Denk het...maar zal toch (als) ik er 1 zou kopen, er een los stuur op zetten.
Is wat breder en staat mooier... *D
Zo'n stuur met grotere diameter naar het midden toe...
 
Laatst bewerkt:
@ bathory heb je een plaatje op een gewone Z1000? Kan me het stuur ff niet voor me halen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan