Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het nog niet moet hem denk ik eerst in het echt zien.
Niet helemaal overtuigd dus.

Die zij kuip had helemaal zwart van mij gemogen.
 
tja die 4 kilo is vast van dat klote koolstoffilter voor de tankontluchting en die extra reflectoren..
Ze hadden hier een grote zet kunnen maken met een blok met veel vermogen EN euro4. Nu is het blok qua prestaties niet heel anders, dus waarom een nieuwe kopen?
 
Kreeg vanmorgen een mailtje van Kawasaki Zwitserland hoe ik aan de gegevens kwam van de 2017 SX. O-)
Geloof dat ze niet blij zijn met mijn aktie. Ach, leermomentje voor hun :P

Ze maken er niet zo'n punt van. Kan natuurlijk ook niet. Reactie op mijn uitleg van hoe eea gegaan was:

thank you very much for your feeback and it's great to hear you're a Kawasaki fan.

Well such things can happen. We'll check with our European colleagues and our webagency how we can improve the system for the future.

Hope you like all news that will come!

:t
 
Laatst bewerkt:
spijtig dat ze nog altijd geen middenbok hebben voorzien :(
voor wie een weekje gaat toeren is dit toch wel een ergernis , althans voor mij.
 
Kreeg vanmorgen een mailtje van Kawasaki Zwitserland hoe ik aan de gegevens kwam van de 2017 SX. O-)
Geloof dat ze niet blij zijn met mijn aktie. Ach, leermomentje voor hun :P

Ze maken er niet zo'n punt van. Kan natuurlijk ook niet. Reactie op mijn uitleg van hoe eea gegaan was::t
Dus nu gaan ze hun systemen verbeteren door je actie :+
 
Achja ik mis het niet, en maakt het ook weer zo "tour". En het zou ten koste gaan van die kleine stock dempertjes, want die grote voorkamer zou dan weg moeten.
 
Dag Lotgenoten,

Sinds kort ben ik ook de trotse eigenaar van een Z1000SX (blauw 2016). Ben nog aan het inrijden, maar kan nu al enorm genieten van de rijeigenschappen. Zelf heb ik de laatste 14 jaar drie ZRX-en gehad. En rijd alweer zo'n 36 jaar voornamelijk Kawasaki.
 
Dag Lotgenoten,

Sinds kort ben ik ook de trotse eigenaar van een Z1000SX (blauw 2016). Ben nog aan het inrijden, maar kan nu al enorm genieten van de rijeigenschappen. Zelf heb ik de laatste 14 jaar drie ZRX-en gehad. En rijd alweer zo'n 36 jaar voornamelijk Kawasaki.


Welkom!!, ben wel benieuwd hoe je ervaringen met de ZRX zijn, zou hem wel willen als 2e fiets in plaats van de huidige TDM (prima fiets maar in mijn ogen "heeft" hij niet wat ik zoek, ben meer een Kawa man
 
De ZRX, bij voorkeur de 1200, is oke, maar wel een stapje terug in vergelijking met de Z1000SX. Alles is net even minder. De ZRX moet je echt de bocht in duwen en remt minder (ook geen ABS en traction control). Het verschil in power valt mee en ik denk dat de ZRX iets meer trekkracht onderin heeft. Hij voelt wel veel zwaarder aan. Eigenlijk een leuke retrofiets met de techniek uit de jaren'90. Als tweede fiets levert hij niet zoveel meerwaarde op. Ik zou eerder voor iets heel anders kiezen (off road of iets dergelijks). Of een leuke classic (de echte Z1000). Of gebruik de tweede fiets voor in de winter? Dan is het geen slechte keuze.


Welkom!!, ben wel benieuwd hoe je ervaringen met de ZRX zijn, zou hem wel willen als 2e fiets in plaats van de huidige TDM (prima fiets maar in mijn ogen "heeft" hij niet wat ik zoek, ben meer een Kawa man
 
Die nieuwe is toch best mooi.....

full


Ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
 
Mij viel op dat de 01 wat zwaar stuurt.
Grip is wel erg goed.
Ik geef de voorkeur aan de Z8
 
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. Wat verbruikt een z100sx zo ongeveer ? Het gaat me niet direct ^om die paar euro meer of minder maar heb geen zin om ieder uur een pomp te moeten zoeken. Ik maak enkele grote ritten per jaar(4 dit jaar) en dan is het wel zo prettig om een redelijke actieradius te hebben. Na 90k op de cbf1000 vind ik de kawa wel een mooie vervanger. ......Met 50% meer puf })
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. Wat verbruikt een z100sx zo ongeveer ? Het gaat me niet direct ^om die paar euro meer of minder maar heb geen zin om ieder uur een pomp te moeten zoeken. Ik maak enkele grote ritten per jaar(4 dit jaar) en dan is het wel zo prettig om een redelijke actieradius te hebben. Na 90k op de cbf1000 vind ik de kawa wel een mooie vervanger. ......Met 50% meer puf })

Tot aan de reserve kun je ongeveer 240 km rijden, reserve is, dacht ik, 5 liter.
Ik rij ongeveer 1:16, wel áltijd met duo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan