Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit jaar in juni : een rit van St Jean de Maurienne over de col du galibier , via de lautaret , richting Briancon , isola , gorges de daluis , castellane.

omdat dit geografisch gezien eigenlijk een lange afdaling is naar Nice toe , lag mijn verbruik op die rit historisch laag : 380 km met 1 (één) tank. :o
het vele remmen op de motor en enkel maar bergaf zorgden voor deze verwarrende cijfers. hilarisch om uw "range" telkens te zien oplopen in plaats van af te tellen. _O-
toen de dagteller 340 aangaf kon ik nog 75 km in reserve.

anders gemiddeld tussen 5.5 en 6.7
 
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier. Wat verbruikt een z100sx zo ongeveer ? Het gaat me niet direct ^om die paar euro meer of minder maar heb geen zin om ieder uur een pomp te moeten zoeken. Ik maak enkele grote ritten per jaar(4 dit jaar) en dan is het wel zo prettig om een redelijke actieradius te hebben. Na 90k op de cbf1000 vind ik de kawa wel een mooie vervanger. ......Met 50% meer puf })

Dat ding trilt wel als de pest he, dat weet je? :+
 
Zou bij de nieuwe opgelost zijn :? zeggen ze
Aan verbruik ga ik dan toch wel wat inleveren vergeleken met de cbf 1000. Bij rustig toeren tank ik 15 ltr na 300 km. Maar het vermogen scheelt 50 pk, dus niet verwonderlijk

Bij die nieuwe wel volgens de reviews. Ik zat zelf aan een huidig model SX te denken, maar na een demoritje was ik er op afgeknapt helaas.. dat getril verpest het voor mij. Het lijkt totaal niet op een 4 in lijn vind ik. Zelfs mijn 'oude' Ducati 848 voelde veel vloeiender aan, en dat is een V-twin :+
Het gaat in dit geval dus om de frequentie en niet om het feit dat hij trilt, want daar heb ik op een twin en een triple geen last van.. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik rij gemiddeld één op zestien-komma-nog-wat
(Met mijn FZ1 was dat één op dertien-komma-nog-wat
en mijn FZS 1000 was dat weer zo'n één op zestien-komma-nog-wat)

Heel netjes vind, dan haal je bijna 300km op één tank.

Wat nou trillen ? ik vind het mijn lekkerste motor tot nu toe.

(Z1000SX 2012)

@WIJZURIJ: maak eens een proefrit.

Hans
 
Ik rij gemiddeld één op zestien-komma-nog-wat
(Met mijn FZ1 was dat één op dertien-komma-nog-wat
en mijn FZS 1000 was dat weer zo'n één op zestien-komma-nog-wat)

Heel netjes vind, dan haal je bijna 300km op één tank.

Wat nou trillen ? ik vind het mijn lekkerste motor tot nu toe.

(Z1000SX 2012)

@WIJZURIJ: maak eens een proefrit.

Hans

In elke review lees je wel wat over trillingen en vibraties, en het feit dat Kawa er zelf wat aan doet zegt wel genoeg..
 
In elke review lees je wel wat over trillingen en vibraties, en het feit dat Kawa er zelf wat aan doet zegt wel genoeg..


Trillen doen alle motors. Ik heb op veel verschillende motoren gereden en vind de z1000sx niet heel veel meer trillen dan andere motoren. Je kan wel net op de verkeerde proef gereden hebben, want dat had ik ook tijdens een proefrit op een andere z1000sx. Die trilde als een gek. Later bij een andere zaak proef gereden en dat ging als een zonnetje. En tja tis geen Honda maar een Kawa en Kawa heeft karakter. Het is ook maar net waar je op let tijdens het lezen van een review want ik heb ook genoeg gelezen dat mensen er juist geen last van hebben.

Ohja mijn verbruik sportief of lange stukken snelweg 130/140 is ongeveer 1 op 15 met "geijkte" teller (ja dat scheelt!) 1 op 18 één keer gehaald
 
Laatst bewerkt:
Ook geen last van trillingen, heb er met het proefrijden speciaal opgelet.
Je voelt de motor iets werken zo rond de 140-150 km, maar wanneer rijdt je dat langdurig?
 
Nahja wat ik zij, ik denk dat er een paar verkeerden tussen zitten want ik heb het met een proefrit ook gemerkt en idd zwaar irritant, en op die ik nu heb niet, ook met mn nieuwe blok niet. Maar je hebt altijd een paar rotte appels er tussen zitten. Gewoon een prima motor dus, maar wel ff goed proefrijden.
 
Die trilling is er bij elke Z1000SX hoor, zit ergens rond 6000rpm
Verminder na wat km's op de teller, maar blijft wel.
Gaat nog eens 50% af met een ECU tune. (toch die van Ivan).

Sommige stoort het, sommige niet.
Ik merk het in feite enkel maar op als ik tegen een constante snelheid op de snelweg rij.
Voor de rest geen last van.
 
Die trilling is er bij elke Z1000SX hoor, zit ergens rond 6000rpm
Verminder na wat km's op de teller, maar blijft wel.
Gaat nog eens 50% af met een ECU tune. (toch die van Ivan).

Sommige stoort het, sommige niet.
Ik merk het in feite enkel maar op als ik tegen een constante snelheid op de snelweg rij.
Voor de rest geen last van.

Elke motor heeft een kritisch toerental, bij de SX is dat idd zo rond de 6K en dat is denk ik bij velen wel een veel gebruikt toerental op de snelweg, dus een beetje ongelukkig.
 
Nahja wat ik zij, ik denk dat er een paar verkeerden tussen zitten want ik heb het met een proefrit ook gemerkt en idd zwaar irritant, en op die ik nu heb niet, ook met mn nieuwe blok niet. Maar je hebt altijd een paar rotte appels er tussen zitten. Gewoon een prima motor dus, maar wel ff goed proefrijden.

Dat maakt het wel k*t als je een nieuwe wilt kopen :X

Dan wordt het sowieso een 2e hands, anders zit je dalijk met een trillend exemplaar :+
 
Mijn ervaring is dat je een trilling voelt tussen de 6 & 7k rpm.
Heb dit bij 5 verschillende sx'jes ervaren in de bouwjaren 2012-2103-2104.
De mijne uit 2013 heeft om exact te zijn russen de 6200 en 6700 rpm die trilling maar het is verre van storend, zit tevens zowat nooit in dat gebied of erboven of eronder.
 
Hallo Erwin,

Echt moeilijk is het niet, om het makkelijk te maken heb ik het plastic om het dashboard verwijderd, 4 schroeven. Dan kan je redelijk eenvoudig bij de bedrading komen. Is af en toe wel gepriegel maar met een beetje geduld gaat het wel. De meegeleverde verbindingen zijn inderdaad niet echt ideaal zoals ook al gemeld. Ik heb ze nu wel met de meegeleverde (knijp) connectoren zitten maar wil tzt de verbindingen solderen.

Mocht je totaal geen ervaring hebben vraag dan iemand om je te helpen, ik weet niet waar je woont maar je mag altijd langskomen en dan help ik je verder.

Ik heb de H7 lampen vervangen door Osram Night Breaker Unlimited en de zijlampjes vervangen door Osram Xenon look.


Hoi ThunderJack7,
Ik heb eindelijk de Doubletronics module binnen. In de tussentijd heb ik het dimlicht lampje vervangen door een Philips X-treme vision Moto +100% lampje. Wow dit maakte al een groot verschil. Had zo al meteen veel meer zicht. Was toevallig in een zaak waar ze dit lampje hadden.
Nu nog wat meer opvallen door 2 lichtgevende units en een symmetrisch neusje ;)
Nu begreep ik dat voor grootlicht hetzelfde lampje is als die voor Dimlicht. Volgens mij is het het best dat met de module dimlicht en grootlicht dezelfde lampjes zijn.
Over lampjes zitten zoeken op internet, vooral naar de Philips X-treme Vision en de Osram Night Breaker Unlimited. Ik lees dat deze nagenoeg dezelfde eigenschappen hebben.
Nu vraag ik me af waar ik het beste mee ben.
Lees ook dat Philips ook al een +130% type heeft en dat de Osram goedkoper is.
Wat zijn voor jou bijv. de redenen geweest om voor de Osram Night Breaker Unlimited te gaan?

Alvast dank voor je reactie.
 
@ Erwin,
Er is geen specifieke reden waarom ik de Osram gebruik. Dit is trouwens ook mijn eerste ervaring met de Osram's. Ik las er goede dingen over op een Engels forum vandaar. En (sommige) Philips lampen gaan mij te snel defect, vandaar een keer iets anders.
 
Ik heb 2 Osram Night Breakers in mijn K1200S als grootlicht. Komt een bak helder licht vanaf, maar geven ook aardig wat warmte af.
 
voor de zichtbaarheid opteerde ik voor mini led verstralers van het merk visionX

een opmerkelijk resultaat ! })
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan