motornavigatie welk systeem goed en goedkoop????

henkjantje

MF veteraan
17 apr 2007
1.104
0
emmeloord
wie heeft er ervaring met naviagatie op de motor en zelf routes maken en dergelijke.

welk presteert het best??

en is de beste koop??
 
'motornavigatie welk systeen goed en goedkoop????' > 'motornavigatie welk systeem goed en goedkoop????'
 
heb je al een tomtom liggen .... gewoon die gebruiken in combinatie met een (spat) waterdichte tas en een houder voor op je stuur
 
regiokaart+classic+heuvelland+ardennen+eifel-cover.jpg
+
350px-Markeerstift-01_(xndr).jpg
 
Tja, goed en goedkoop.

Over het algemeen is het zo dat als je voor de goedkoopste gaat dat dit dus niet al te best presteerd.

Globaal kun je kiezen voor Garmin of Tomtom.

Ik kies voor TomTom omdat deze op een PDA draait, er veel voor te krijgen is en redelijk open. Open in de zin van makkelijke routes en POIs importeren en exporteren.

POIs zijn points of interest zoals lcoaties van hotel, camping e.d.

Enige klein nadeel een complexe route moet je soms in twee stukken opdelen bijvoorbeeld 's morgen en 's middags omdat het aantal route punten beperkt is.

Als je een tweede accu koopt bij je PDA hoef je geen stroom aan te leggen.

Routes uitzetten kan prima via Googel maps of earth als je het freeware programaa tyre gebruikt.
 
Tyre is inderdaad een super programma om routes mee te plannen. Doe dit ook meestal in mijn TomTom 630. Ook kun je middels het programma Onroute of routes op internet mooie tochten maken en exporteren naar TomTom.

@Hanzzzz, het limiet is op te heffen middels een bepaald programma. Weet zo 1,2,3 niet hoe het heet, omdat ik niet thuis ben. Maar klinkt als reverse route oid.... zal kijken of ik het vanavond nog kan posten hiero.
 
Je moet een combinatie weten te vinden tussen goed, recent kaartmateriaal beschikbaar en een goede prijs. Als je dan kiest voor Garmin, ga dan voor een apparaat dat draait met de NT kaartversies.

Streetpilot serie: SP27xx en SP28xx
en de motorversies van de Zümo

Daar kun je gebruikt of refurbished best goedkoop (als je bedenkt dat de nieuwprijs rond de €1300 zonder cradle lag) aan komen via internet...

Bijvoorbeeld hier
 
Laatst bewerkt:
Garmin Streetpilot 2610. oerdegelijk, snel in berekenen, moderne kaarten en kost tweedehands niet al te veel meer. Zoveel visueel als auditief duidelijk. Ik heb er al drie jaar een die ik voor 175 eurootjes heb kunnen kopen.
greetz Herman
 
Je moet een combinatie weten te vinden tussen goed, recent kaartmateriaal beschikbaar en een goede prijs. Als je dan kiest voor Garmin, ga dan voor een apparaat dat draait met de NT kaartversies.

Streetpilot serie: SP27xx en SP28xx
en de motorversies van de Zümo

Daar kun je gebruikt of refurbished best goedkoop (als je bedenkt dat de nieuwprijs rond de €1300 zonder cradle lag) aan komen via internet...

Bijvoorbeeld hier

400 euro voor een 2e hands apparaat dat minder kan dan een gelijkwaardige nieuwe..

Erg.. heeeeel erg duur! :X


Garmin Streetpilot 2610. oerdegelijk, snel in berekenen, moderne kaarten en kost tweedehands niet al te veel meer. Zoveel visueel als auditief duidelijk. Ik heb er al drie jaar een die ik voor 175 eurootjes heb kunnen kopen.
greetz Herman

Waar haal je die kaartupdate dan voor de 2610 als ik vragen mag?
Bij mijn weten houd het op bij versie 2009

:)
 
Laatst bewerkt:
wie heeft er ervaring met naviagatie op de motor en zelf routes maken en dergelijke.

welk presteert het best??

en is de beste koop??
TomTom gelijk vergeten, ook stoppen met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daarna naar een van de winkels van Waypoint gaan, en je fatsoenlijk laten voorlichten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende navigatie mogelijkheden en een goed apparaat kopen dat qua mogelijkheden past bij wat je wilt (vandaar het advies ga naar Waypoint, die jongens weten tenminste waar ze over praten en willen je niet perse met het duurste van het duurste de winkel uit werken)
 
Ik heb een garmin nuvi 510, ideale unit voor nog geen 200 euri (via webwinkels). Deze heeft Bluetooth en is waterdicht. Bijgeleverde scooterhouder blijft tot de 160 km/h (daarboven waarschijnlijk ook hoor) prima zitten. Het enige minpuntje is dat een geimporteerde route altijd door het apparaat zelf opnieuw wordt berekend en zo minimaal kan afwijken van de geplande route. Echter na het importeren van de route controleer ik even of dit zou is (gewoon de tijd/afstand vergelijken), afhankelijk hiervan kan je ergens een extra routepunt moeten toevoegen. De helderheid van de display is wel iets minder dan van een Zumo, maar voor mij altijd voldoende gebleken, zeker als die gevoed wordt. Zonder voeding is die na 2 uur wel op.
 
Laatst bewerkt:
Garmin XT op je telefoon installeren? :P
Goedkoop, snel, heb er nu 2010 map opstaan en je kunt zelfs routes inladen.
 
Ik heb een garmin nuvi 510, ideale unit voor nog geen 200 euri (via webwinkels). Deze heeft Bluetooth en is waterdicht. Bijgeleverde scooterhouder blijft tot de 160 km/h (daarboven waarschijnlijk ook hoor) prima zitten. Het enige minpuntje is dat een geimporteerde route altijd door het apparaat zelf opnieuw wordt berekend en zo minimaal kan afwijken van de geplande route. Echter na het importeren van de route controleer ik even of dit zou is (gewoon de tijd/afstand vergelijken), afhankelijk hiervan kan je ergens een extra routepunt moeten toevoegen. De helderheid van de display is wel iets minder dan van een Zumo, maar voor mij altijd voldoende gebleken, zeker als die gevoed wordt. Zonder voeding is die na 2 uur wel op.
:^

full


Ik gebruik trouwens altijd de nachtstand van het display met het geluid uit of zacht.
Voor mij helder genoeg, en de accu gaat twee keer zo lang mee. ;)
 
Ik heb ook een Nuvi 510.....werkt prima...en blijft bij 250 km per uur gewoon zitten hoor...en betaalbaar!! :Y :Y
full
 
quote]afterburn schreef op 25 november 2010 @ 06:39:

[...]

TomTom gelijk vergeten, ook stoppen met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daarna naar een van de winkels van Waypoint gaan, en je fatsoenlijk laten voorlichten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende navigatie mogelijkheden en een goed apparaat kopen dat qua mogelijkheden past bij wat je wilt (vandaar het advies ga naar Waypoint, die jongens weten tenminste waar ze over praten en willen je niet perse met het duurste van het duurste de winkel uit werken)~[/quote]

Zoals ik de vraag lees wil deze biker gewoon voor weinig geld kunnen navigeren op de motor. Veel mensen hebben al een tomtom/garmin voor in de auto en deze is prima te gebruiken op de motor.

Tuurlijk zul je systemen hebben van een paar honderd euro meer die extra mogelijkheden hebben, maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde. Je van A naar B brengen via een route die je zelf aan kunt geven, of die je het systeem laat bepalen.

Mijn TomTom630 (autonavigatie systeem met bluetooth) heb ik voor net 100 euro op een fantastische wijze gemonteerd op mijn cbr600f. Zijn daarmee van de zomer naar de Eifel en de Moesel gereden en het systeem heeft zich ook tijdens hefttige regenbuien bewezen dat het perfect werkt. Dus mocht je al een TomTom hebben, dan is de aanschaf van een speciaal motorsysteem niet echt nodig.

Mocht je natuurlijk nog tot eerste aanschaf over moeten gaan, dan is het een afweging om een motorsysteem te kopen wat je ook in de auto zou kunnen gebruiken.

Steunen voor montage op de motor Overigens kun je hier ook de waterdichte tas en adapterplaatje bestellen (vragen naar René).

Anders bijvoorbeeld hieronder.

waterdichte tas

Motor navigatie hoeft niet duur te zijn, zeker niet als je al een navigatie systeem hebt. Ieder navigatiesysteem kan ongeveer hetzelfde, zelfs die van de Aldi/lidl.

Bluetooth is handig (jabra bt3030 voor gesproken instructies), maar ook met een gewoon bedrade earplugs zou het kunnen.
 
TomTom gelijk vergeten, ook stoppen met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Daarna naar een van de winkels van Waypoint gaan, en je fatsoenlijk laten voorlichten over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende navigatie mogelijkheden en een goed apparaat kopen dat qua mogelijkheden past bij wat je wilt (vandaar het advies ga naar Waypoint, die jongens weten tenminste waar ze over praten en willen je niet perse met het duurste van het duurste de winkel uit werken)

Zoals ik de vraag lees wil deze biker gewoon voor weinig geld kunnen navigeren op de motor. Veel mensen hebben al een tomtom/garmin voor in de auto en deze is prima te gebruiken op de motor.

Tuurlijk zul je systemen hebben van een paar honderd euro meer die extra mogelijkheden hebben, maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde. Je van A naar B brengen via een route die je zelf aan kunt geven, of die je het systeem laat bepalen.

Mijn TomTom630 (autonavigatie systeem met bluetooth) heb ik voor net 100 euro op een fantastische wijze gemonteerd op mijn cbr600f. Zijn daarmee van de zomer naar de Eifel en de Moesel gereden en het systeem heeft zich ook tijdens hefttige regenbuien bewezen dat het perfect werkt. Dus mocht je al een TomTom hebben, dan is de aanschaf van een speciaal motorsysteem niet echt nodig.

Mocht je natuurlijk nog tot eerste aanschaf over moeten gaan, dan is het een afweging om een motorsysteem te kopen wat je ook in de auto zou kunnen gebruiken.

Steunen voor montage op de motor Overigens kun je hier ook de waterdichte tas en adapterplaatje bestellen (vragen naar René).

Anders bijvoorbeeld hieronder.

waterdichte tas

Motor navigatie hoeft niet duur te zijn, zeker niet als je al een navigatie systeem hebt. Ieder navigatiesysteem kan ongeveer hetzelfde, zelfs die van de Aldi/lidl.

Bluetooth is handig (jabra bt3030 voor gesproken instructies), maar ook met een gewoon bedrade earplugs zou het kunnen.
 
@Gemojo, ik dacht dat die nuvi 610 niet waterdicht was ?

ff waterdicht tasje, zoals boven gepost, d'r omheen en je hebt geen enkel probleem :}

Komt nog wel montage materiaal bij om hem vast te maken op je motor, tenzij je gewoon wat touw pakt om hem vast te binden _O-
 
ff waterdicht tasje, zoals boven gepost, d'r omheen en je hebt geen enkel probleem :}

Komt nog wel montage materiaal bij om hem vast te maken op je motor, tenzij je gewoon wat touw pakt om hem vast te binden _O-


klodder montagekit op je tassie, hangslotje aan de rits, en het is nog anti-diefstal ook 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan