Suzuki GN400 "less is more"

!.. gelukt!... idd de vrije slag... en natuurlijk het verkleven vd koppelingsplaten... morgen maar eens n klein rondje proberen te rijden😀 bedankt voor het meedenken
 
!helemaal top.. voor een eerste ritje dan... ik heb iets een dood punt in het stuur zitten wat ik moet gaan verhelpen en de te slappe vooorvork veren... denk dat ik er toch iets van een busje aan de bovenkant erin moet gaan drukken. Het wordt n fijne brommer! lekker wendbaar... prima koppel en een lekker geluid👌
 
Moet je wel opletten welke benzine je tankt Ronald. Heb pas nog een tank gezien die met verse benzine helemaal ging vervellen! ;( daar wordt je nie blij van)
Gelukkig niet van mij
 
full

deze zou volgens mijn betrouwbare leverancier goed moeten zijn 8-)
joost mag het weten of het echt zo is natuurlijk _O-

tankje wat niet zo als rechtsboven trouwens.... dat was het gevolg van schoonmaakazijn en nog geen coating. denk dat de benzineresten het blanke staal toch aardig schoon hielden. totdat ik net als de vorige keer (toen met grind etc) schoonmaakazijn in de tank gooide. menn dat was even schrikken :')
 
en ik tank altijd de goedkoopste }) hoop dat daar minder additieven in zitten :$
maar bedankt voor je tip saien, ik hou het in de gaten.

ik was het een beetje zat dat er steeds een vettige vlek op mijn linker broekspijp zat :X daar lekte/zwete de lasnaad
 
Ik tank met die oude motoren regelmatig een keer "Supper" benzine die bevat extra smering de goedkope meer vluchtige stoffen. Heb ik me wijs laten maken ;)
 
Oh dat ziet er wel netjes uit dat tankje! Die van mij zit ook vol met roest dus dat spul ga ik ook een keer gebruiken. Inmiddels heb ik dat "dode punt" al uit het stuur weten te halen en de vering wat stugger gemaakt. Supersimpel met wat stevigere olie en bovenop de veren een busje van 3cm geplaatst... Hij stuurt nu geweldig! Heerlijk ding. Nu eerst een nieuwe cilinder voor de voorrem bestellen want dat rubber was helemaal kapot en lekte. Verde moet ik me toch eens serieus geen buigen over het probleem met de knipperlichten... al heb ik wel een ideetje. Ik heb van die kleine 21volt knippers besteld. Die 6 volts lampjes hebben een andere sokkel maar als ik nou eens die sokkels om ga zetten? Die sokkels uit het voormalige dashboardje kan ik daar dan misschien wel voor gebruiken... Trouwens? hebben jullie je brommer opnieuw bij de DW laten keuren? omdat er wat veranderingen aan het frame zijn aaangebracht? Of hoeft dat niet...
 
Nee joh, niet naar de RDW. (Mochten ze je aan houden dan zeg je dat je hem zo hebt gekocht en er verder geen verstand van hebt😊)
Wat je met die knippers bedoeld snap ik niet. Ff een foto of zo? Ik heb nog wel spullen liggen van de 400. Bij aliexpress hebben ze leuk spul voor bijna gratis.
 
ik dacht de fittingen uit de orginele cockpitt in de 12 volt knipperlichtjes te zetten maar dat gaat ook niet want daar zitten 6volt/ 3 watt lampjes in... ik wil eigenlijk soortgeljke knipperlichtjes hebben als op die motor van ronaldt... klein dus.. die heb ik gekocht 21 volt/ 21 watt alleen knipperen ze niet als ik ze aansluit maar blijven alleen maar branden... 6 volts lampjes erin doen lukt niet ivm de fitting... weet iemand hoe ik dit op kan lossen? of heeft iemand een idee voor een alternatief?
 
Ah oké nou snap ik het ! Je kan losse fittingen kopen bij brommer zaken of via Internet. Weet niet waar je woont maar joost in zwartsluis, Heeft van alles ook in zijn webshop! Ik heb toen net als Ronaldt de boel omgebouwd naar 12 volt.
Wel net zo makkelijk!
 
en ronaldt heeft nog steeds gewoon de 12v knippelichten die het destijds op 6 volt ook deden. stationair knipperden ze niet toen, met een beetje gas deden we wat :P

nu op 12v gebruik ik de 6v knipperlichtrelais nog omdat de lage stroomopbrengst het knipperen anders ook niet echt werkt. en meestal sta je toch stationair als de knippers het moeten doen. ;)

knipperlicht relais van saien. *O* doet het nog steeds prima
 
Ik heb ze wel getest maar idd niet met lopende motor... dan zouden ze het bij mij waarschijnlijk ook moeten doen op het moment dat ik ermee ge rijden... proberen dus. Heb nu net zo fijn alles met die accu in orde, bakje gemaakt en mooi gemonteerd dus was even niet van plan om nu te gaan ombouwen... dan maar eens op zoek naar andere fittingen zodat ik die knippers kan gaan veranderen... want idd is het wel zo fijn dat de knippers ook werken als ik stil sta voor een stoplicht.

Op zoek naar fittingen dus:)
 
en.. mocht ik straks toch willen ombouwen naar 12 volt... is dat een kwestie van een andere accu erin?? of komt daar dan veel meer bij kijken?
 
Je knippers werken alleen bij een lopende motor. En nee alleen een andere accu gaat niet werken. Lees de topic van Ronaldt Door daar staat alles in. ! Succes
 
dan ga ik ze weer aansluiten en eventueel paten ombouwen naar 12 volt... het word langzaam mooi weer dus ik wil rijden;)
 
helaas! de knippers netjes aangesloten... motor aangetrapt maar ook nu branden ze alleen maar en knipperen niet... als ik nou een ander relais ertussen plaats zou het dan kunnen doen?... iemand en idee wat voor een relais dat zou moeten wezen?😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan