Kawasaki Z650

-Bas-

Rookie
27 nov 2010
8
0
Amsterdam
Te koop: een Kawasaki Z650 uit 1979.

Heeft op dit moment een tijdje in m'n garage stil gestaan. De remmen aan de voorkant moeten weer gemonteerd worden, ik heb twee paar schijven en remtangen erbij. Heb heb echter geen zin, tijd en ruimte meer voor dit soort klusprojecten...

Zoals je op de foto's kunt zien is het geen 'standaard' Z650, maar een soort custom project, met onder andere een andere achterbrug met mono veer.

Op dit moment is de fiets geschorst en start hij niet meer direct, maar hij is ooit lopend weggezet.

Al met al, een leuk klus project of een bak onderdelen waar ik moeilijk een prijs aan kan hangen. Dus, tegen elk aannemelijk bod kan je de Kawa komen ophalen in Amsterdam.

groet,
Bas

Fotootjes:

21e7szd.jpg

2lkr6vd.jpg

2j29a1d.jpg

mmyanr.jpg

23qxt84.jpg
 
Hehe, ik had m'n typo inderdaad al gezien... Maar je kan helaas de titel van een post niet aanpassen. Het gaat hier weldegelijk om het Japanse origineel ;)
 
Leuke basis. Ik zie er zo een heel mooi fietsje uit tevoorschijn komen.
Titel kan een moderator wel even aanpassen.

Succes met de verkoop
 
Klein bumpje: nu bovenstaande Kawa met 50% kerstkorting... Hoeft niet veel te kosten mensen, hij staat in de weg namelijk!
 
Geen flauw idee wat zoiets nog waard is. Volgens mij heb ik er ooit 700 euro voor betaald... Maar voor 200 euro mag je hem hebben hoor!
 
Laatst bewerkt:
Samen met deze kawa schuurvondst, ben je de hele winter onder de pannen en kun je er een leuke klassieker en een ragbak aan overhouden.

Ik heb geen ruimte meer................
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk ben ik op zoek naar een pekelfiets. Ik heb nog geen restauratie project gedaan daarom weet ik eerlijkgezegd niet goed waar ik aan begin en wat me nog te wachten staat.
Ik gok dat het begint met kosten maken voor vervoer, overschrijving, onderdelen etc. Dat zie ik voor mezelf nogal als risico en hoop dat het niet al te veel gaat worden. Aan de andere kant heeft hij optisch wel potentieel. Alles overwegend wil ik je vragen of je met 100 akoord kan gaan.
 
Eigenlijk ben ik op zoek naar een pekelfiets. Ik heb nog geen restauratie project gedaan daarom weet ik eerlijkgezegd niet goed waar ik aan begin en wat me nog te wachten staat.
Ik gok dat het begint met kosten maken voor vervoer, overschrijving, onderdelen etc. Dat zie ik voor mezelf nogal als risico en hoop dat het niet al te veel gaat worden. Aan de andere kant heeft hij optisch wel potentieel. Alles overwegend wil ik je vragen of je met 100 akoord kan gaan.

Met alle respect voor de verkoper die eerlijk zegt dat de motor langere tijd stil heeft gestaan wil ik je toch lichtjes waarschuwen.
Ik gun Bas absoluut de verkoop, dat even vooropgesteld!
Goed, jij schrijft dat je nog nooit een restauratie project hebt uitgevoerd... Als jij op zoek bent naar een pekelfiets zal je aan een restauratiemotor nog wel even druk zijn voordat het zover is. E.g. Rust roest dus alle rubbers zullen poreus zijn geworden. Interne sealringen kunnen gaan lekken (in dit geval is de schade te overzien omdat het een luchtgekoeld blok is dus er zal geen koelwater met de olie vermengd worden), carburateurs moeten gereviceerd/gereinigd worden, remmen moeten gereviceerd worden. Banden kan je voor de veiligheid na een langere tijd beter vervangen want die drogen ook uit. Alle olie (remmen, blok, filter, vering ed) moet ververst worden. Als je geen technishe problemen tegenkomt zal je in ieder geval het bovengenoemde uit moeten voeren.
Als je beperkte technische kennis hebt, zorg dan in ieder geval dat je een werkplaatshandboek weet te bemachtingen en bespaar niet op onderdelen, je wilt er immers ooit veilig op kunnen rijden.

Verder, het is een leuke oldtimer en als je de tijd neemt en je best doet kan je er een leuke/nette motor van maken. succes met de verkoop en het opknappen.

Tevens een gratis schoppie omhoog
 
Laatst bewerkt:
.~[/b]

Tevens een gratis schoppie omhoog

Dankjewel voor je advies Cubic Rules. Eens zal ik een begin moeten maken dus ik wil het best proberen. Vanwege de komende kosten wil ik er niet veel aan uitgeven. Zelfs in goede staat is de dagwaarde van zo een oude motor bijna niks. Anders koop ik er wel eentje die af is. Ik wacht even Bas z'n bericht af.
 
Ha Alibali,

mooi dat je een restauratieproject wil gaan beginnen! Ik heb een Haynes en een keurige, gedetailleerde onderhoudsbeschrijving van de fiets voor je erbij. Plus 4 remschijven en twee goede remtangen. De motor staat trouwens binnen, dus heel erg is hij niet achteruit gegaan. Een paar nieuwe banden is inderdaad wel verstandig, gewoon voor je eigen veiligheid...

Nah, als je er wat moois van gaat maken mag je hem komen ophalen voor 150 euro... deal?
 
Ik moet er maar eens naar komen kijken dan. Kan je me een privebericht sturen met je contactgegevens/telefoonnummer en wanneer het je uitkomt?
Boven bij "voorkeuren" het boxje "priveberichten toestaan" aanvinken, dan moet dat lukken. Derde icoontje onder de naam is voor priveberichten. Thnx.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan