Kawasaki Z1000 Z750 (S(X)) Plaza 60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een serieuse vraag: Iemand van de techneuten hier een idee hoe ik méér vermogen kan peuteren uit m'n Z? Luchtfilter/huis, PC, demper e.d. is al gedaan, been there, done that... 110 pk aan t achterwiel.

Het moet wel redelijk betaalbaar blijven anders kan ik net zo goed een Z1000 kopen :)

Ik kan er wel een heel uitlaat systeem onderknallen maar dat doet ook niet zo veel denk ik. Ik zou het leuk vinden als er nog zo'n 10 pk uit te halen is... Of 10-15 Nm koppel :Y

Maar zou een andere kop (van een 1000) erop passen en doet dat iets? Ik dacht al eens zoiets gehoord te hebben van iemand die iets dergelijks had gedaan...

Tja...meer pk`s voor weinig geld...wie wil dat nou niet ;)
Als je je blok niet uit elkaar wilt halen is een andere uitlaat systeem
(lees Akrapovic) je laatste upgrade die je kan uitvoeren...

Wil je wel je blok (deels) uit elkaar halen...kan je je kop laten vlakken...maar dan zou je je nokkenas timing weer goed moeten zetten met verstelbare tandwielen op je nokkenassen...en dat bestaat nog niet voor een Z750...dus je zou creatief kunnen zijn en proberen ZX9R assen erin te zetten...is namelijk een Z1000 mod :Y

Wil je nog verder gaan...je cilinder block eraf, laten honen en een zetje overmaatse zuigers proberen te vinden en erin zetten.
wat me wel ff te binnen schiet...misschien andere blok kopen????

Helaas zit er niet echt veel tips voor je bij Chris -O-


amerikaans forum is er een topic over, ding rijd inmiddels heb ik begrepen.
Z750s engine upgrade with Z1000 parts - Done
zo, ben ik iig in dit topic ook even geweest.

Gozert heeft ook andere zuigers erin zitten en een beetje zitten prutsen met kop vlakken...
 
Tja...meer pk`s voor weinig geld...wie wil dat nou niet ;)
Als je je blok niet uit elkaar wilt halen is een andere uitlaat systeem
(lees Akrapovic) je laatste upgrade die je kan uitvoeren...

Wil je wel je blok (deels) uit elkaar halen...kan je je kop laten vlakken...maar dan zou je je nokkenas timing weer goed moeten zetten met verstelbare tandwielen op je nokkenassen...en dat bestaat nog niet voor een Z750...dus je zou creatief kunnen zijn en proberen ZX9R assen erin te zetten...is namelijk een Z1000 mod :Y

Wil je nog verder gaan...je cilinder block eraf, laten honen en een zetje overmaatse zuigers proberen te vinden en erin zetten.
wat me wel ff te binnen schiet...misschien andere blok kopen????

Helaas zit er niet echt veel tips voor je bij Chris -O-Gozert heeft ook andere zuigers erin zitten en een beetje zitten prutsen met kop vlakken...

gewoon een Z1000 blok erin lepelen :Y :+
 
GnAvond :W

Tis vrij rustig de laatste dagen geloof ik? Iedereen vastgevroren? Sjonge jonge zeg, ik zag op de journaals een hoop gedoe over de winter! Het vriest weer eens een keertje, met wat sneeuw erbij.... Wat een gedramatiseer!!! Zag tijdens een journaal/weerbericht: "goed je neus bedekken..." _O- DE betutteling ten top... -5 vriesweer pffffff

Sorry, moest ik even kwijt ;)

Goed, lets talk motoren :P

Even een serieuse vraag: Iemand van de techneuten hier een idee hoe ik méér vermogen kan peuteren uit m'n Z? Luchtfilter/huis, PC, demper e.d. is al gedaan, been there, done that... 110 pk aan t achterwiel.

Het moet wel redelijk betaalbaar blijven anders kan ik net zo goed een Z1000 kopen :)

Ik kan er wel een heel uitlaat systeem onderknallen maar dat doet ook niet zo veel denk ik. Ik zou het leuk vinden als er nog zo'n 10 pk uit te halen is... Of 10-15 Nm koppel :Y

Maar zou een andere kop (van een 1000) erop passen en doet dat iets? Ik dacht al eens zoiets gehoord te hebben van iemand die iets dergelijks had gedaan...

Gewoon een Turbootje er op 8-)

full
 
Met deze uitrusting pakt hij 40 kuub. Maar dat is dan echt alleen slib, als het rots of harde klei is dan pakt hij 25 kuub met een bucket met flinke tanden eraan.

Maar opzich heb ik de eerste keer dat ik het ding zag draaien mijn ogen ook wel uitgekeken.
Het ding heeft ook echt belachelijke specs: 2x1950 KW alleen om de hydrauliek aan te drijven :9~ olie tank van 32 kuub met 25 kuub reserve geloof ik 8-)
Ik zal straks wel eens een filmpje zoeken als ik thuis ben.

Het geluid is namelijk nog bruuter. De olie suist en giert echt oorverdovend :9

Nize, mischien wel een leuk modje voor op de Z-et ;)
 
ff een vraagje: Hoe moeilijk is het om zelf de knipperlichten (voor) te vervangen? De achterlicht-unit is al vervangen door 1 met geintegreerde knipperlichten.

Hoe doe ik dat precies?
 
Oi amigo`s

Hoe hoog leg die sneeuw daar nah?

Buh bye uit een zonnig Costa Rica :W

't zijn hier ongeveer dezelfde tempaturen, als bij jou daar.
Op het heetst van de dag, valt er op dit moment niet te rijden hier!
Wrijf het maar in ja! :( ........................................nog veel plezier daar! :W

btw: goeiemorgen! :W
 
hier valt weer een hoop van die witte troep.
net maar ff mijn stoep gestrooid met zout.
niet gedacht dat ik daar nu al mee zou moeten beginnen. :X
 
hier valt weer een hoop van die witte troep.
net maar ff mijn stoep gestrooid met zout.
niet gedacht dat ik daar nu al mee zou moeten beginnen. :X
Toch vind ik het wel wat hebben })
Net even op de fiets naar het dorp geweest en met zo'n sneeuwbui dan als een sneeuwman helemaal wit aankomen is toch wel ook wel leuk. _O-
De wereld lijkt meteen ook een stuk vriendelijker, zachter zeg maar het is minder druk op straat en al het geluid is gedempt tot een lager niveau.
 
Laatst bewerkt:
gewoon een Z1000 blok erin lepelen :Y :+


:+ Ik geloof dat een Z1000 compleet kopen een goedkopere makkelijkere oplossing is ;)

Tsja, ik weet dat het niet makkelijk is iets meer uit het blok te peuteren als je zelf geen techneut bent... Maar ik dacht misschien tijdens een service beurtje meteen een andere kop erop zou nog betaalbaar zijn :? Mocht dat een optie zijn natuurijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan