Bij uitlaat vervangen motor afstellen?

buksus0

MF'er
10 aug 2008
172
0
kessel /Belgie
hallo,zou de uitlaat van mijn gsx750F willen vervangen ,
mijn vraag is of er dan iets moet afgestelt of bij geregeld moet worden aan de motor of dergelijke.
of kan ik zonder problemen de huidige uitlaat gewoon vervangen door een andere?
bedankt,
 
gewoon monteren en de bougies in de gaten houden of ze niet te wit worden.
dan kun je de motor altijd nog op een dynojet bank zetten om een diagnose run te doen.
als de motor nu niet al te arm staat afgesteld en de nieuwe uitlaat is niet volledig open, is er best kans dat het wel meevalt met het afstellen.
 
De meeste grote merken zoals Leovince uitlaten worden gebouwd voor een goed afgestelde standaard motor. Dat betekent dat er geen aanpassingen aan de afstelling gedaan hoeven te worden.
 
De meeste grote merken zoals Leovince uitlaten worden gebouwd voor een goed afgestelde standaard motor. Dat betekent dat er geen aanpassingen aan de afstelling gedaan hoeven te worden.


dus als je een flow killende reflectie demper hebt, en vervolgens een open (goed flowende) absorptie demper opzet dan hoe je je motor niet af te stellen?
 
dus als je een flow killende reflectie demper hebt, en vervolgens een open (goed flowende) absorptie demper opzet dan hoe je je motor niet af te stellen?
Hoeft inderdaad niet. Maar kan wel.
De meeste fabrikanten geven de garantie dat als de uitlaat op een normaal (=goed) afgestelde motor wordt gemonteerd, er geen aanpassingen nodig zijn. En dat is ook inderdaad mijn ervaring. Er zijn gerust wel verbeteringen mogelijk, maar het hóeft niet.
 
Gaat dat dan niet over moderne injectiefietsen die de verschillen netjes op kunnen vangen door middel van lambda sensoren en dat soort gesjoemel? Bij carburatiefietsen e.d. weet ik niet beter dan dat het lekker gaat roffelen als je niet opnieuw af stelt...
 
Hallo MF,

Ik heb nu al een tijdje een CBR600 F3 uit '95 en deze heeft altijd de standaard uitlaat gehad.
Nou heb ik gemerkt dat er sinds kort een beetje lucht uit de onderkant van de uitlaat ontsnapt, dus lek is.
Dan wil ik een andere uitlaat op mijn motor zetten, een Takkoni uitlaat.
Dr is maar 1 voor mijn model motor.
De vraag was dan: wat moet er allemaal gebeurt worden om mijn motor lekker te laten lopen op deze uitlaat?
Afstellen? Moet ie aan de computer? Of moeten er nog andere dingen gebeuren?
Ik heb geen zin dat mijn motor kapot gereden word op die nieuwe uitlaat ofzo..
 
Hallo MF,

Ik heb nu al een tijdje een CBR600 F3 uit '95 en deze heeft altijd de standaard uitlaat gehad.
Nou heb ik gemerkt dat er sinds kort een beetje lucht uit de onderkant van de uitlaat ontsnapt, dus lek is.
Dan wil ik een andere uitlaat op mijn motor zetten, een Takkoni uitlaat.
Dr is maar 1 voor mijn model motor.
De vraag was dan: wat moet er allemaal gebeurt worden om mijn motor lekker te laten lopen op deze uitlaat?
Afstellen? Moet ie aan de computer? Of moeten er nog andere dingen gebeuren?
Ik heb geen zin dat mijn motor kapot gereden word op die nieuwe uitlaat ofzo..


-O- -O-
 
Hallo MF,

Ik heb nu al een tijdje een CBR600 F3 uit '95 en deze heeft altijd de standaard uitlaat gehad.
Nou heb ik gemerkt dat er sinds kort een beetje lucht uit de onderkant van de uitlaat ontsnapt, dus lek is.
Dan wil ik een andere uitlaat op mijn motor zetten, een Takkoni uitlaat.
Dr is maar 1 voor mijn model motor.
De vraag was dan: wat moet er allemaal gebeurt worden om mijn motor lekker te laten lopen op deze uitlaat?
Afstellen? Moet ie aan de computer? Of moeten er nog andere dingen gebeuren?
Ik heb geen zin dat mijn motor kapot gereden word op die nieuwe uitlaat ofzo..

Ik zou gun gum gebruiken is goedkoper, sneller en veel minder complex in jouw geval
 
Terug
Bovenaan Onderaan