Het Nijmegen e.o. Topic Deel XV: draaien vast warm voor 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een klap , en twee auto's op elkaar in de Knie aan de grond bocht van circuit lindenholt.
Glibber en glijden hier in de bocht Nu. :}
Gister even lekker wezen knallen in Oirschot op de kerst schiet wedstrijd met de Kmar.
 
Laatst bewerkt:
Net een klap , en twee auto's op elkaar in de Knie aan de grond bocht van circuit lindenholt.
Glibber en glijden hier in de bocht Nu. :}
Gister even lekker wezen knallen in Oirschot op de kerst schiet wedstrijd met de Kmar.

nice! nog een noemenswaardige plaats weten te behalen tijdens die wedstrijd?

Zal niet alleen op het Circuit op het moment glad zijn. Onderweg van het werk naar huis toe kwamen de vrachtwagens langszetten op volle snelheid en de gemiddelde automobilist op de snelweg reed 30 tijdens die sneeuwbui. Was niet altijd even prettig om te zien hoe zo'n kolos als een bezetene over die snelweg gaat...
 
nice! nog een noemenswaardige plaats weten te behalen tijdens die wedstrijd?

Zal niet alleen op het Circuit op het moment glad zijn. Onderweg van het werk naar huis toe kwamen de vrachtwagens langszetten op volle snelheid en de gemiddelde automobilist op de snelweg reed 30 tijdens die sneeuwbui. Was niet altijd even prettig om te zien hoe zo'n kolos als een bezetene over die snelweg gaat...
die kolossen heb nu eenmaal veel meer druk per cm2 de sneeuw word daar tussen de wielen en wegdek tussen uit geperst.
Overigens rijden de meeste automobilisten ook weer te zacht.
En 30 op de snelweg is toch wel erg triest.
 
Met se 2'en kopen! Ik heb al 2 motoren he?! :)
En je wordt niet vergeleken met vriendinnetje. Helaas, ik vind je minder aantrekkelijk ;).
Maarrehh...dikke bike is wel stoeah, maar lolliger en harder ga je op licht en wendbaar. Less is more!

met dat less is more in gedachte: is zo'n ktm duke 125 niet leuk voor erbij? ben benieuwd naar de specs van dat ding...
 
met dat less is more in gedachte: is zo'n ktm duke 125 niet leuk voor erbij? ben benieuwd naar de specs van dat ding...
16 pk en 118 kg. Cool ding.
De cijfers van een tricker zijn beter, overigens......

Goed kerstfeest allemaal!

full
 
Laatst bewerkt:
die kolossen heb nu eenmaal veel meer druk per cm2 de sneeuw word daar tussen de wielen en wegdek tussen uit geperst.
Overigens rijden de meeste automobilisten ook weer te zacht.
En 30 op de snelweg is toch wel erg triest.

ze mogen dan wel meer druk per cm2 hebben, er is ook nog zoiets als verantwoordelijkheids gevoel. Automobilisten zijn op dit moment de meest onbetrouwbare factor op de snelweg en het zal niet de eerste keer zijn dat een vrachtwagen probeert over een auto heen te rijden.

Een vrachtwagen is nou eenmaal niet snel te stoppen (met of zonder sneeuw) en bij een noodstop zal die eerder gaan glijden of omvallen. En je wilt toch niet net met je auto ernaast zitten als dat gebeurd. Vandaar ook dat ook zij zich meer aan moeten passen aan de omstandigheden.

En ja, 30 op de snelweg is gewoon ruk. Zeker als je daarmee alles op de linkerbaan ophoudt
 
U vraagt....: KTM - READY TO RACE

15 PK bij 10.500 toeren en 12 Nm is niet dat je zegt "enough...."

De topsnelheid is circa 80 km/h omdat hij bedoeld is voor jongeren (in sommige landen mag je als 15/16 jarige al 125 cc rijden).

hmm, met een beetje inspanning kan ik meer uit mijn scooterblokje persen...en dat op minder gewicht...laten varen dus...hoest verder met iedereen? volgens mij zit iedereen diep weggekropen in de donkerste plek van het huis te bidden op beter weer.... *:)
 
Veel mensen vergissen zich in de (korte) remweg van een vrachtwagen. Een poosje geleden een programma gezien dat liet zien dat een moderne truck met oplegger zowel vol als leeg een kortere remweg heeft dan een moderne goede personenauto.


Dus met je personenwagen kort achterop een vrachtwagen kleven....? :N Bij een noodstop van die vrachtwagen zit de personenwagen eronder, en met je motor al helemaal. -O-

Leerzaam:
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen vergissen zich in de (korte) remweg van een vrachtwagen. Een poosje geleden een programma gezien dat liet zien dat een moderne truck met oplegger zowel vol als leeg een kortere remweg heeft dan een moderne goede personenauto.


Dus met je personenwagen kort achterop een vrachtwagen kleven....? :N Bij een noodstop van die vrachtwagen zit de personenwagen eronder, en met je motor al helemaal. -O-

Leerzaam:

heh, dat verschil in blokken...prachtig...

fuck, ben ik toch nog geflitst met de scootah zo aan het einde van het jaar:
ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
 
Laatst bewerkt:
heh, dat verschil in blokken...prachtig...

fuck, ben ik toch nog geflitst met de scootah zo aan het einde van het jaar:
http://yfrog.com/h0qfmwj


_O- _O- _O-

Volgens RDW kentekencheck is dat een Jaguar 4 liter benzine van 18 jaar oud, maar zelfs die gaat geen 1070 km/h gecorrigeerd....! _O- _O- _O-

Is denk ik toch wel ff schrikken als die op je deurmat valt... :o :X
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen vergissen zich in de (korte) remweg van een vrachtwagen. Een poosje geleden een programma gezien dat liet zien dat een moderne truck met oplegger zowel vol als leeg een kortere remweg heeft dan een moderne goede personenauto.


Dus met je personenwagen kort achterop een vrachtwagen kleven....? :N Bij een noodstop van die vrachtwagen zit de personenwagen eronder, en met je motor al helemaal. -O-

Leerzaam:

Dat ben ik met je eens, neemt niet weg dat het een combinatie is tussen ervaring, kennis van het voertuig, weer- en wegomstandigheden.

Een vrachtwagen glijdt even goed door met dit weer als een personenauto, het grote verschil zit hem alleen in de massa (en lengte) waardoor deze eerder oncontroleerbaar wordt
 
Dat ben ik met je eens, neemt niet weg dat het een combinatie is tussen ervaring, kennis van het voertuig, weer- en wegomstandigheden.

Een vrachtwagen glijdt even goed door met dit weer als een personenauto, het grote verschil zit hem alleen in de massa (en lengte) waardoor deze eerder oncontroleerbaar wordt

Tuurlijk, ik pleit het rijden met groot snelheidsverschil in dit soort weersomstandigheden ook niet goed, in tegendeel. Was meer een opmerking in algemene zin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan