stroomaansluiting geregeld voor mijn sleutel garage

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Hallo,
een vraag >>
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe stroom aansluiting in een garagebox ( zit nu niets in ) in de regio Eindhoven ?

Ik heb een garage ( huur ) en daar zit geen stroom in ( garage staat niet bij mijn woning) . Ik wil hier gaan sleutelen aan mn brikkies want mijn schuurtje is veel ste klein en staat al mud vol.
Aftappen via een overeenkomst met de buren gaat niet lukken ( al gevraagd en een aanzienlijk bedrag geboden en het antwoord was nee. )

Ik werk nu met een aggregaat maar voor perslucht en evt wat verwarming kom ik echt te power kort en de herrie is niet bevorderlijk met de relatie met de buurt.
En ik wil een (stil) alarm op de garage hebben wat niet gaat zonder stroom.

Kortom er zal niets anders op zitten dan een meter aan te vragen.

Mijn vraag is dan ook heeft hier iemand ervaring mee en met welke kosten moet ik rekening houden ? is dit een kostbare grap ?
de garage ligt pal aan de openbare weg in een woonwijk
(woonhuis is zowat aangrenzend en de weg ook )
de vloer in de garage is van stoeptegels dus er hoeft inde garage niks gebroken te worden. Huurbaas is in principe accoord
( betaal er maar een drol huur voor in de maand )
Aanleg van de electra is voor mij goed te doen ( is mn deels mn vak )
moet ik een meterkast maken ? of volstaat een watervaste plank met slagvast meter kast schakel materiaal ala fabrieks-hal opde muur met afstandsblokjes?

ik heb genoeg aan 2 groepen van 16 ampere ( 1 groep is al voldoende maar ik wil het verdelen over 2 om op zeker te gaan )

wie weet raad ?
 
hmmm, lijkt me een veel beter plan om te verhuizen naar een huis met een grotere schuur en/of garage...?


tuuurrrlijk is het dat maar dan moet ik as oud op nieuw nog wel even de loterij winnen om dat huis met oprijlaan en een 4 deur's garage met sleutel plaats te kunnen kopen in de Dolomieten. Uiteraard met mac donalds op de hoek en wheelie weg waar we mogen stunten :+ :+ _O-
 
Hallo ,
div opties passeerden de revue en de optie mijn kleine schuurtje groter maken is niet een optie ( ik zit gehuurd / vergunningen etc )

mijn garage is in een andere wijk en ik houd de locatie strikt voor mezelf.
het van huis zijn maakt me niet zo uit tis 5 minuten met de auto en ik ben er.

postcode heeft de garage niet wel een nummer maar dat nummer is ook een huisnummer in die zelfde straat .


op dit moment heb ik al een accu + omvormer hoewel de accu wel erg versleten is.
de accu laad ik bij met de 12 volt van mijn 1200 watt (piek ) aggregaat .

Jammer genoeg is het niet mogelijk om er een compressor op te laten lopen.
de aanloopstroom is gewoon veel ste hoog.
Bij paul ritzen heb ik al eens een test gedaan met een kleine compressor en zelfs een 2500 watt aggregaat trok dit niet eens. De firma cranenbroek bevestigde mij zelfs nog eens dat zelfs hun zwaarste aggregaat de aanloop stroom van een compressor niet kan trekken.

nog een reden om een vaste aansluiting te willen is nu het zo koud is kan ik de deur dicht doen.
met die aggregaat gaat dat niet ( uitlaat gassen moeten ergens heen )

Het aangrenzende huis is bewoon door een bejaarde dame en ik heb haar gesproken en geld geboden. Ze is niet te overtuigen. Kennelijk ben ik niet de 1e die het haar gevraagd heeft over de loop der jaren. Het is nee en het was nee en het blijft nee.

optie die ik evt overweeg is dan een nieuwe dikke vette vrachtwagen accu en een compressor aangedreven door een benzine motor. Maar dit is weer herrie en stank.


Ik zou dan toch eens contact opnemen met de mensen van de advertentie die ik postte. Een krachtstroomgenerator is wel wat anders dan een licht benzine geval. Het probleem van de uitlaatgassen kan je oplossen door een slang op de uitlaat aan te sluiten. Ik wil eventueel wel bij iemand informeren, hoe je een compressor toch op een iets lichtere generator kunt laten lopen. Mijn grootste schuurmachine trekt 3000 watt continue en heeft een behoorlijk grote trafo er op zitten, om de aanloopstroom voor een normale 230 16A groep te beperken. Ook zijn er hele lichte 2 cilinder compressortjes te koop, die toch heel veel lucht leveren, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
 
Koop een paar losse tanks en vul ze thuis? Snelkoppeling erop, eventueel een reduceerventiel er tussen en je kan aan de gang.

Ik neem aan dat je niet constant met een slagmoersleutel aan de gang zal zijn? Zo ja dan gaat dit idee niet op, die dingen vragen veel lucht, dat haal je niet met een losse tank.

Verder voor je verlichting etc zou je dan een lichte (en stille) agregaat kunnen gebruiken.
Ik heb ze ooit op campings zien staan die zo fluisterstil zijn dat je er bij wijze van spreken zowat langs kan gaan liggen slapen.
 
Koop een paar losse tanks en vul ze thuis? Snelkoppeling erop, eventueel een reduceerventiel er tussen en je kan aan de gang.

Ik neem aan dat je niet constant met een slagmoersleutel aan de gang zal zijn? Zo ja dan gaat dit idee niet op, die dingen vragen veel lucht, dat haal je niet met een losse tank.

Verder voor je verlichting etc zou je dan een lichte (en stille) agregaat kunnen gebruiken.
Ik heb ze ooit op campings zien staan die zo fluisterstil zijn dat je er bij wijze van spreken zowat langs kan gaan liggen slapen.


zon stille aggregaat heb ik al :) ;)
verlichting en zo dat werkt prima.
maar perslucht is echt een groot gemis.
keteltje dat ik vul heb ik ook al maar dat is echt een gedoe.
voor de slagmoer sleutel is het echt onvoldoende

ik heb inmiddels een compressor gevonden op 12 volt
http://www.adr-spierings.nl/machinehandel/pneum/comp/compres.htm

dat zou idd voldoende zijn voor mijn slagmoer sleutel ( icm een extra keteltje ) en het bedienen van mijn hef brug en wat schoonspuit dingen.

andere optie is een losse ketel en een elektrisch startende benzine motor die op zijn beurt een compressor pomp aandrijft. ( tank leeg motor start... tank vol motor slaat af )
een en ander is dan een eigen knutsel project.

ik wacht voorals nog even een antwoord af van de net beheerder in eindhoven.
 
div opties passeerden de revue en de optie mijn kleine schuurtje groter maken is niet een optie ( ik zit gehuurd / vergunningen etc )
Is het niet mogelijk om zo`n blokhut te plaatsen?
Een vergunning (indien nodig) is zo te verkrijgen en de verhuurder heeft daar niets mee te maken.
Indien je opzegt kan de blokhut zo weer weg.

Ik huur zelf ook en er zijn best wel mogelijkheden om iets te regelen.
Ik had de mazzel dat er iemand in de 60-er jaren het schuurtje tot een leuke leuke garage heeft gebouwd.
Ben die man heel dankbaar.
 
Ik heb in juni van dit jaar eindelijk een nieuwe aansluiting laten maken in mijn garagebox.
Kan je uit ervaring melden dat het een hoop grijze haren kost en als je het eenmaal hebt dat je het niet snel weer doet,maar wel erg blij ermee bent.
Mijn garagebox zit onder een appartementen complex en dus ook centraal ten opzichte van de hoofdkabel (zo'n 7 meter uit de gevel)
De prijs die mijn netbeheerder (stedin) afgegeven heeft is de basisprijs waarbij ze tot 25 meter uit de gevel gaan.
De prijs die op de offerte stond was 590 euro.
Daar moet je wel zoals in een eerdere post aangegeven is zelf een mantelbuis voor neerleggen,aardpen laten slaan en groepenkast ophangen.
Een meterkast maken was bij mij niet nodig,ik kon volstaan met een 18mm plaat tegen de muur en een spatwaterdichte groepenkast.
Ik heb gekozen voor een onderverdeling in 4 groepen van 16a en er komt 35 a binnen.
Weet natuurlijk niet hoe het in Eindhoven is,want dit alles is gebeurd in Spijkenisse.
Mocht je nog vrgen hebben over het een of ander kan je me beter effe mailen( mail staat in mijn profiel)
 
zon stille aggregaat heb ik al :) ;)
verlichting en zo dat werkt prima.
maar perslucht is echt een groot gemis.
keteltje dat ik vul heb ik ook al maar dat is echt een gedoe.
voor de slagmoer sleutel is het echt onvoldoende

ik heb inmiddels een compressor gevonden op 12 volt
http://www.adr-spierings.nl/machinehandel/pneum/comp/compres.htm

dat zou idd voldoende zijn voor mijn slagmoer sleutel ( icm een extra keteltje ) en het bedienen van mijn hef brug en wat schoonspuit dingen.

andere optie is een losse ketel en een elektrisch startende benzine motor die op zijn beurt een compressor pomp aandrijft. ( tank leeg motor start... tank vol motor slaat af )
een en ander is dan een eigen knutsel project.

ik wacht voorals nog even een antwoord af van de net beheerder in eindhoven.

Die 12V kompressor is leuk voor te airbrushen, en verder moet je zo'n ding snel links laten liggen. Je moet nl eerder aan 600ltr pm denken ipv 6, als je daar nog een losse tank aan gaat hangen dan slaat ie nooit meer af!

Tip: Vraag het prijsverschil op tussen een 220 en 380 aansluiting, als je de mogelijkheid hebt zeker voor 380 gaan!!
 
Hallo ,
div opties passeerden de revue en de optie mijn kleine schuurtje groter maken is niet een optie ( ik zit gehuurd / vergunningen etc )

Per 1 oktober is het bouwbesluit aangepast, is de bouwvergunning vervallen en is er een 'omgevingsvergunning' voor in de plaats gekomen. Je hoeft nu in veel minder gevallen een vergunning aan te vragen.

Zie http://www.rijksoverheid.nl/bestand...s-serres-etc/11pd2010g192-herziene-versie.pdf

Je mag zonder vergunning best wel een flinke schuur neerzetten. Als je van plan bent voorlopig in je huis te blijft zitten is het mi. toch een optie.
 
Je zegt dat je schuur bomvol staat?
waarom haal je die spullen niet naar de garagebox, en gebruik je de schuur om te sleutelen? of gebruik die 1000 euro om een houten tuinhuisje te kopen en daar je spullen in te planten.

alarm op de garagebox? gewoon meedere sloten erop doet ook wonderen. of een stikker dat de garagebox beveiligd is door een alarm schrikt ook al af.
 
Hallo ,
vandaag telefoon gehad van een werk voorbereider aangaande nieuwe aansluitingen.
Ik had er een zeer goed informatief gesprek mee maar schrok wel van de kosten raming.

Het is idd zo dat ik moet zorgen voor de mantel buis en er moet een kast komen van 70 cm hoog 15 cm diep en 30 cm breed ( minimale afmetingen )

aarde hoef ik niet te leggen want die komt mee met de grondkabel.

De kosten vallen me enerzijds mee en anderzijds tegen
kosten voor de kabel + meter plaatsen zijn ca 756 euro ( slik das veel geld )
daarbij komt dan nog de kosten van de kast + meterkast zelf ( 2 a 3 groepen en hoofdschakelaar en aardlek )

kortom met wat onderdelen shoppen en wat pech ben ik dus zo 1000 tot 1100 euro kwijt in totaal

ik zal hier toch nog wel even goed over na gaan denken.
misschien is het beter om eens rond te kijken of er niks te vinden is met elektra er al in.
of inderdaad zoals iemand al zei een dikke aggregaat.

om de vraag te beantwoorden over mijn schuurtje hier thuis >
2 motoren + fiets + wasdroger en een laag plafond ( motor op de brug en hij zit tegen het plafond ) en de nodige oldtimer onderdelen.....
 
klic-melding doen m.b.t. graafwerk bij je schuur/garage, weet je gelijk waar alle kabels liggen & het aftappen kan beginnen.. ;)

nee serieus geen goed idee verder. Jammer dat bijna iedereen vandaag de dag wantrouwend is als er een vreemde aanbelt met 'n verzoek om tegen vergoeding, stroom af te tappen.. voor 'n garage, waar ze god-mag-weten-wat in gaan verbouwen O-)
 
Laatst bewerkt:
Alarmsysteem moet toch wel mogelijk zijn zonder stroomaansluiting? Ben geen deskundige op dit gebied, maar heb zelf in mijn schuur een draadloze melder. In combinatie met een GSM dialer moet je toch al een heel eind kunnen komen lijkt mij.

Ik had zelf in de tijd dat ik buitendienstmonteur was een kleine compressor bij en geen heel groot aggregaat. Compressortje met ketel ging net. Kreeg later een compressortje met reservoir in het buizenframe en dat ging prima. Weet alleen niet of die ook goed geschikt zijn voor het omhoog krijgen van een motorhefbrug.
 
Ik woon dus wel in Den Haag en huur ook een box van de woningbouw (voor het zelfde bedrag:)). Hier zit dus ook geen stroom in. Maareh, volgens mij mag je officieel helemaal niet sleutelen in deze garageboxen. Nu doe ik dat natuurlijk wel (beurtje), maar wel op een manier dat de woningen rondom absoluut geen last van mij hebben. Dus geen stank, lawaai etc. Maar ik kan me voorstellen dat als iemand in jouw buurt je luchttol een beetje zat is en naar de woningbouw stapt dat deze ineens niet zo makkelijk meer zijn.
 
als je goed leest staat een compressor hoog op mn verlang lijstje....
dat gaat niet werken met een accu.

een bandje op pompen en carbs schoonmaken moet toch echt wel kunnen :)

helaas geen lantaarnpaal waar stroom op staat -O- in de buurt.

ik denk dat ik op mijn gemak de spullen bij elkaar scharrel stap voor stap zodat alleen de meter aangesloten hoeft te worden en de kosten wat gespreid zijn.
Of ik moet tegen een hele dikke aggregaat voor weinig aanlopen die erg stil is.

overlast hebben ze van mij niet.

lucht tol is meestal om loei vast zittende moeren los te krijgen ( bv van het voortandwiel ) dus ook dat valt wel mee.
Als liefhebber van oude brikkies maak je niet zo erg veel herrie.
 
Kabel uit eigen huis naar schuur over terrein buren ?
als ze toestemmen...

Goedkoper, veel werk, zelf spitten.. wel diep genoeg leggen.


PS:

Alternatief een paar oude autoaccus en een 2kW omvormer naar 230V~ ?
Karretje onder accus en ze thuis opladen / of zonnecel op dak schuur ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan