stroomaansluiting geregeld voor mijn sleutel garage

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Hallo,
een vraag >>
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe stroom aansluiting in een garagebox ( zit nu niets in ) in de regio Eindhoven ?

Ik heb een garage ( huur ) en daar zit geen stroom in ( garage staat niet bij mijn woning) . Ik wil hier gaan sleutelen aan mn brikkies want mijn schuurtje is veel ste klein en staat al mud vol.
Aftappen via een overeenkomst met de buren gaat niet lukken ( al gevraagd en een aanzienlijk bedrag geboden en het antwoord was nee. )

Ik werk nu met een aggregaat maar voor perslucht en evt wat verwarming kom ik echt te power kort en de herrie is niet bevorderlijk met de relatie met de buurt.
En ik wil een (stil) alarm op de garage hebben wat niet gaat zonder stroom.

Kortom er zal niets anders op zitten dan een meter aan te vragen.

Mijn vraag is dan ook heeft hier iemand ervaring mee en met welke kosten moet ik rekening houden ? is dit een kostbare grap ?
de garage ligt pal aan de openbare weg in een woonwijk
(woonhuis is zowat aangrenzend en de weg ook )
de vloer in de garage is van stoeptegels dus er hoeft inde garage niks gebroken te worden. Huurbaas is in principe accoord
( betaal er maar een drol huur voor in de maand )
Aanleg van de electra is voor mij goed te doen ( is mn deels mn vak )
moet ik een meterkast maken ? of volstaat een watervaste plank met slagvast meter kast schakel materiaal ala fabrieks-hal opde muur met afstandsblokjes?

ik heb genoeg aan 2 groepen van 16 ampere ( 1 groep is al voldoende maar ik wil het verdelen over 2 om op zeker te gaan )

wie weet raad ?
 
Hallo Oma hoe gaat het met u ??

even een oud topic een schop geven >>

een update >> de generator heb ik alweer verkocht want dat ging dus echt niet werken en gaf overlast voor de buurt en ben een aantal maanden terug aan het regelneven gegaan en vandaag was het zover >> ik heb stroom in mijn garage.

3 x 25 ampère krachtstroom YESSS *O* *O* *O* *O*


om een lang verhaal kort te maken >> het kost wat maar dan heb je ook wat en het was me een geregel van heb ik jouw daar.

bureaucratie is niet vreemd bij het aanvragen en dit had tot gevolg dat iets simpels toch nog de nodige maanden geduurd heeft.

ik heb in mijn garage een meterkast moeten maken met aangepaste afmetingen.
mantelpijp ingegraven en een installateur moest er aan te pas komen om de netbeheerder te overtuigen dat er toch echt stroom op moest.

nu ca 1400 euro verder kon ik vandaag om ca 12 uur het licht
( provisorische verlichting ) aan doen en eindelijk beginnen met de aanleg van de de elektrische installatie .

er komen 2 rijen van 3 tl armaturen en diverse stopcontacten ( ok ok WCD's )
en 1 maal een 3 fase stopcontact van 16 ampère *O*

1 rij van 3 tl bakjes hangt er al en ook de licht schakelaars en 1 dubbel stopcontact.

om het helemaal luxe te maken bleek dat er een gulle gever zijn internet wagenwijd open heeft staan :} :} dank u :} dus een oud pc zal ook een weg vinden naar mijn sleutel garage.

kortom ik ben helemaal in mijn nopjes. *O*

voor diegene die voor een zelfde opgave staan :

aansluitkosten van de net beheerder zijn ca €840 euro en de rest van de kosten zit in materiaal >> groepenkast + materiaal om de meterkast te bouwen kabel en pijp en schakelmateriaal. Werkloon is nihil want ik leg het zelf aan.

maandlast is iets van 35 euro per maand
 
Wacht maar totdat de eindafrekening komt, energiebelasting krijg je terug als je weinig gebruikt. Dit is iets van 379 pleuro. Je maandlasten worden een stuk lager. Tenminste als de aansluiting wordt gezien als een aparte aansluiting. De eindafrekening voor mijn loods is ook altijd lekker laag *O*
 
Voor iedereen die geen stroomaansluiting geregeld krijgt:

Hou de site van domeinen eens in de gaten.
Daar verkopen ze regelmatig van deze jongens:

4025.jpg


Zijn best stil en leveren genoeg vermogen voor een werkplaats...
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma hoe gaat het met u ??

even een oud topic een schop geven >>

een update >> de generator heb ik alweer verkocht want dat ging dus echt niet werken en gaf overlast voor de buurt en ben een aantal maanden terug aan het regelneven gegaan en vandaag was het zover >> ik heb stroom in mijn garage.

3 x 25 ampère krachtstroom YESSS *O* *O* *O* *O*


om een lang verhaal kort te maken >> het kost wat maar dan heb je ook wat en het was me een geregel van heb ik jouw daar.

bureaucratie is niet vreemd bij het aanvragen en dit had tot gevolg dat iets simpels toch nog de nodige maanden geduurd heeft.

ik heb in mijn garage een meterkast moeten maken met aangepaste afmetingen.
mantelpijp ingegraven en een installateur moest er aan te pas komen om de netbeheerder te overtuigen dat er toch echt stroom op moest.

nu ca 1400 euro verder kon ik vandaag om ca 12 uur het licht
( provisorische verlichting ) aan doen en eindelijk beginnen met de aanleg van de de elektrische installatie .

er komen 2 rijen van 3 tl armaturen en diverse stopcontacten ( ok ok WCD's )
en 1 maal een 3 fase stopcontact van 16 ampère *O*

1 rij van 3 tl bakjes hangt er al en ook de licht schakelaars en 1 dubbel stopcontact.

om het helemaal luxe te maken bleek dat er een gulle gever zijn internet wagenwijd open heeft staan :} :} dank u :} dus een oud pc zal ook een weg vinden naar mijn sleutel garage.

kortom ik ben helemaal in mijn nopjes. *O*

voor diegene die voor een zelfde opgave staan :

aansluitkosten van de net beheerder zijn ca €840 euro en de rest van de kosten zit in materiaal >> groepenkast + materiaal om de meterkast te bouwen kabel en pijp en schakelmateriaal. Werkloon is nihil want ik leg het zelf aan.

maandlast is iets van 35 euro per maand

Eiiiiindelijk...., nu nog en gas aansluiting, riolering, en dan kun je er overnachten ;) mocht je (net zoals mij) niet graag je werk in de steek laten :+
Paul denkt dat het niet lang gaat duren of er staat al vlug een magnetronnetje en en een koelkastje/diepvriesje, voor de late uurtjes..
 
Eiiiiindelijk...., nu nog en gas aansluiting, riolering, en dan kun je er overnachten ;) mocht je (net zoals mij) niet graag je werk in de steek laten :+
Paul denkt dat het niet lang gaat duren of er staat al vlug een magnetronnetje en en een koelkastje/diepvriesje, voor de late uurtjes..


Kan mvr Ritzen al die rustige avonden waarderen, of loopt ze af en toe rood aan ??











Aldus de gek die ook wel af en toe tot in de kleine uurtjes doorwerk als iets echt afmoet O-)
 
Pourqoi pas?

Nooit in dienst geweest zeker?

Die dingen leveren genoeg stroom voor een telexwagen en een commandoshelter. Zal toch echt wel genoeg zijn voor een kleine werkplaats...


Nooit gezien die dingen. Maar een verkenner zit meestal ook niet op plekken, die veilig genoeg worden geacht voor dit soort luxe :+
 
ehmmm ik weet nog een stevig frietpenneke te staan in neerkant
whahahahah.

ennnuuu koelkast heb ik al ok ok een electrische koelbox .....


nu nog een dynobank ( effe bij paul slijmen ) ..... :X


zeg paulllll }) slijmmmm


ik zoek nog een koffiezetapparaat en vroeg me af hoe lang ik drinkwater goed kan houden in een daarvoor gemaakte jerrycan uit de kampeer winkel

kortom ik doe 30 liter water in zon kan en zet die goed afgesloten inde garage >> hoe lang is die nog goed om te drinken ?? ( zonder ziek te worden )

owh ennnuuuu een kampeer toilet zou wel handig zijn whahahaha
( met luchtverfrisser :+ )


@ martell >> ja het was idd best wel even in de buidel tasten ... maar nu heb ik dan ook geen beperkingen meer.
 
Ik kan uit eigen ondervinding vertellen dat water in een daarvoor gemaakte en gebruikte jerrycan zeker wel een jaar goed bruikbaar blijft. Voorwaarde is wel dat de jerrycan om te beginnen brandschoon is bij het vullen.

En gefeliciteerd met je electra!

ehmmm ik weet nog een stevig frietpenneke te staan in neerkant
whahahahah.

ennnuuu koelkast heb ik al ok ok een electrische koelbox .....


nu nog een dynobank ( effe bij paul slijmen ) ..... :X


zeg paulllll }) slijmmmm


ik zoek nog een koffiezetapparaat en vroeg me af hoe lang ik drinkwater goed kan houden in een daarvoor gemaakte jerrycan uit de kampeer winkel

kortom ik doe 30 liter water in zon kan en zet die goed afgesloten inde garage >> hoe lang is die nog goed om te drinken ?? ( zonder ziek te worden )

owh ennnuuuu een kampeer toilet zou wel handig zijn whahahaha
( met luchtverfrisser :+ )


@ martell >> ja het was idd best wel even in de buidel tasten ... maar nu heb ik dan ook geen beperkingen meer.
 
ehmmm ik weet nog een stevig frietpenneke te staan in neerkant
whahahahah.

ennnuuu koelkast heb ik al ok ok een electrische koelbox .....


nu nog een dynobank ( effe bij paul slijmen ) ..... :X


zeg paulllll }) slijmmmm


ik zoek nog een koffiezetapparaat en vroeg me af hoe lang ik drinkwater goed kan houden in een daarvoor gemaakte jerrycan uit de kampeer winkel

kortom ik doe 30 liter water in zon kan en zet die goed afgesloten inde garage >> hoe lang is die nog goed om te drinken ?? ( zonder ziek te worden )

owh ennnuuuu een kampeer toilet zou wel handig zijn whahahaha
( met luchtverfrisser :+ )


@ martell >> ja het was idd best wel even in de buidel tasten ... maar nu heb ik dan ook geen beperkingen meer.

Mijn 'speciaal gereedschap' leen ik niet uit! :+
 
We hadden van die leuke oordopjes voor schietoefeningen (toen nog met FAL, MAG en UZI).
Die werkten ook perfect tegen brommende aggregaten (en schreeuwende Commandanten, GAS-GAS-GAS alarmen etc...)


Nog beter was radiostilte tijdens oefening, dan liepen ze op 10 meter voor je gecamoufleerde M113 langs en konden je nog niet vinden. En dus ook geen opdrachten geven _O- _O- _O-

Die oordopjes werden alleen tijdens schietoefeningen gebruikt, bij voorkeur met zwaarder gereedschap, zoals mag, oerlikon en carl gustav. Het slopend vermogen loopt net als mijn lijstje op. :+ Aggregaten zag ik alleen tijdens bivakken, waar luitenants e.d. gehuisvest moesten worden, samen met de bekende dieselkachels. De mietjes _O-
 
Nog beter was radiostilte tijdens oefening, dan liepen ze op 10 meter voor je gecamoufleerde M113 langs en konden je nog niet vinden. En dus ook geen opdrachten geven _O- _O- _O-

Die oordopjes werden alleen tijdens schietoefeningen gebruikt, bij voorkeur met zwaarder gereedschap, zoals mag, oerlikon en carl gustav. Het slopend vermogen loopt net als mijn lijstje op. :+ Aggregaten zag ik alleen tijdens bivakken, waar luitenants e.d. gehuisvest moesten worden, samen met de bekende dieselkachels. De mietjes _O-
Hoe bekend klinkt dát me in de oren.

Wij mochten in onze "M90" in januari op de Lüneburgerheide (Seedorf hé, dan krijg je dat) bij -20 's nachts liggen koukleumen met je Uzi tussen de benen, terwijl de heren Kader in een grote legertent met dieselkachel, eigen DIXIE (latrine was verboden in Dld, dus bij elke oefening Dixies laten aanrukken) en 100 liter warme zoete thee mochten verpozen.....

Ik heb in mijn hele diensttijd maar 1 officier meegemaakt die daar géén gebruik van maakte, maar gewoon tussen de jongens in zijn meurzakje kroop (zonder kleren, want dan was het warmer).
Lt.1 Keizer, bedankt!

Dat is ook meteen het enige goede dat ik van mijn diensttijd over heb gehouden, mijn slaapzak (en artrose in mijn enkel, hernia etc....)


Zo'n Mannesmann had ik trouwens standaard achter mijn 4442 hangen als we op oefening gingen (en dat was best vaak......ze wisten elke maand wel iets te bedenken voor een weekje of wat...)
Op zich was dat wel leuk, als je maar niet constant met 6 camonetten in de weer moest om weer eens een "halve draperie" of iets dergelijks te toveren.....waarom zijn legervoertuigen groen als je ze toch nog moet camoufleren????
Wat ook leuk was, was de zendinstallatie in de Mebe....daar kon je AT (autotelefoon) mee afluisteren en zelfs meelullen in een gesprek.......dat was altijd best wel lachen..... })
 
Laatst bewerkt:
update >>

vandaag de 2 rijen van 3 stuks 36 watt tl bakkies ( dus 6 tl lampen in totaal ) afgewerkt en aangesloten verdeeld over 2 fazen ( dus met 2 licht schakelaars )
en de 1e dubbele stopcontact in gebruik genomen.

komende week nog 1 krachtstroom stopcontact van 16 ampere aansluiten ( en pijp zetten )
en de resterende stopcontacten plaatsen ( en pijp voor zetten )

daarna kan operatie garage uitmesten en werkbank bouwen en stellingen plaatsen beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan