stroomaansluiting geregeld voor mijn sleutel garage

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Hallo,
een vraag >>
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe stroom aansluiting in een garagebox ( zit nu niets in ) in de regio Eindhoven ?

Ik heb een garage ( huur ) en daar zit geen stroom in ( garage staat niet bij mijn woning) . Ik wil hier gaan sleutelen aan mn brikkies want mijn schuurtje is veel ste klein en staat al mud vol.
Aftappen via een overeenkomst met de buren gaat niet lukken ( al gevraagd en een aanzienlijk bedrag geboden en het antwoord was nee. )

Ik werk nu met een aggregaat maar voor perslucht en evt wat verwarming kom ik echt te power kort en de herrie is niet bevorderlijk met de relatie met de buurt.
En ik wil een (stil) alarm op de garage hebben wat niet gaat zonder stroom.

Kortom er zal niets anders op zitten dan een meter aan te vragen.

Mijn vraag is dan ook heeft hier iemand ervaring mee en met welke kosten moet ik rekening houden ? is dit een kostbare grap ?
de garage ligt pal aan de openbare weg in een woonwijk
(woonhuis is zowat aangrenzend en de weg ook )
de vloer in de garage is van stoeptegels dus er hoeft inde garage niks gebroken te worden. Huurbaas is in principe accoord
( betaal er maar een drol huur voor in de maand )
Aanleg van de electra is voor mij goed te doen ( is mn deels mn vak )
moet ik een meterkast maken ? of volstaat een watervaste plank met slagvast meter kast schakel materiaal ala fabrieks-hal opde muur met afstandsblokjes?

ik heb genoeg aan 2 groepen van 16 ampere ( 1 groep is al voldoende maar ik wil het verdelen over 2 om op zeker te gaan )

wie weet raad ?
 
Je zegt dat je woonhuis bijna aangrenzend is.
Kun je dan zelf niet een sleufje graven en een grondkabel leggen van huis naar garage?
Stoppenkastje op scharrelen en aansluiten maar.
 
Hallo,
een vraag >>
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe stroom aansluiting in een garagebox ( zit nu niets in ) in de regio Eindhoven ?

Ik heb een garage ( huur ) en daar zit geen stroom in ( garage staat niet bij mijn woning) . Ik wil hier gaan sleutelen aan mn brikkies want mijn schuurtje is veel ste klein en staat al mud vol.
Aftappen via een overeenkomst met de buren gaat niet lukken ( al gevraagd en een aanzienlijk bedrag geboden en het antwoord was nee. )

Ik werk nu met een aggregaat maar voor perslucht en evt wat verwarming kom ik echt te power kort en de herrie is niet bevorderlijk met de relatie met de buurt.
En ik wil een (stil) alarm op de garage hebben wat niet gaat zonder stroom.

Kortom er zal niets anders op zitten dan een meter aan te vragen.

Mijn vraag is dan ook heeft hier iemand ervaring mee en met welke kosten moet ik rekening houden ? is dit een kostbare grap ?
de garage ligt pal aan de openbare weg in een woonwijk
(woonhuis is zowat aangrenzend en de weg ook )
de vloer in de garage is van stoeptegels dus er hoeft inde garage niks gebroken te worden. Huurbaas is in principe accoord
( betaal er maar een drol huur voor in de maand )
Aanleg van de electra is voor mij goed te doen ( is mn deels mn vak )
moet ik een meterkast maken ? of volstaat een watervaste plank met slagvast meter kast schakel materiaal ala fabrieks-hal opde muur met afstandsblokjes?

ik heb genoeg aan 2 groepen van 16 ampere ( 1 groep is al voldoende maar ik wil het verdelen over 2 om op zeker te gaan )

wie weet raad ?

De kosten voor een aansluiting vanaf de weg zijn aanzienlijk; je lokale netbeheerder zal daar een offerte voor moeten doen. Wat een (woonhuis)aansluiting kost weet ik zo niet, wellicht dat iemand hier recentelijk een nieuw huis heeft laten bouwen en die rekening gehad heeft.

Je zal een juiste meterkast moeten hebben, daarnaast betaal je vast recht en natuurlijk het verbruik. Kijk maar eens op je rekening thuis wat het bedrag vast recht per jaar is.
 
@sleutel >> u heeft niet goed gelezen.
een woonhuis is om de hoek !maar dit is NIET mijn huis.


@ de rest ik vrees dat dit een lastige zaak gaat worden en bovenal een kostbare om er een aansluiting binnen te krijgen. ;(
 
@sleutel >> u heeft niet goed gelezen.
een woonhuis is om de hoek !maar dit is NIET mijn huis.


@ de rest ik vrees dat dit een lastige zaak gaat worden en bovenal een kostbare om er een aansluiting binnen te krijgen. ;(


:^


dus, stoppen met het vragen aan de buren en gewoon aftappen die zooi :P


Dacht dat nuts aansluiting std (is xx aantal meters max vanaf de dienstleiding in de stoep) al zo'n € 1.500,00 was. Iedere meter meer kost gewoon veel geld (graven, kabel erin etc etc)
 
Ik heb er de ballen verstand van (zal ook wel blijken) en ook nooit in verdiept maar: zonnepaneel?

Zul je ook wel weer stroom voor nodig hebben. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er de ballen verstand van (zal ook wel blijken) en ook nooit in verdiept maar: zonnepaneel?

Zul je ook wel weer stroom voor nodig hebben. :?

:+

windmolen.jpg
 
is het niet makkelijker/ goedkoper om de schuur groter te maken?
Alles wat in de schuur overbodig is sla je op in je garage :)

Ik weet niet hoe ver je garage weg is, maar elke keer een stukje lopen voordat je kunt gaan sleutelen is ook vervelend vind ik.
 
Het exacte bedrag durf ik je zo niet te noemen omdat ik dit altijd uitsluit en het dus bij de bouwkundig aannemer drop op deze manier.

Dat geeft een beetje aan hoe simpel het is om met het nuts bedrijf samen te werken...

Reken er niet op dat zij met je mee zullen zoeken naar een oplossing. Volgens mij kun je omdat je in een woonwijk zit volstaan met een standaard aansluiting.

Omdat je geen gas aansluiting heb hoef je geen afgesloten kast te hebben en kun je volstaan met een open opstelling.

Even nagezien... je moet wel een bouwkundige kast hebben. Zie ook: *klik*
Wellicht kan de website www.aansluitingen.nl je verder helpen.

Nog even een vraagje... heeft die garagebox een postcode? dat is wel belangrijk volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat nuts aansluiting std (is xx aantal meters max vanaf de dienstleiding in de stoep) al zo'n € 1.500,00 was. Iedere meter meer kost gewoon veel geld (graven, kabel erin etc etc)

Volgens mij zit je met dat bedrag wel aardig in de richting. Volgens mij is het dan 25 meter ofzo.

Edit: Houd er ook rekening mee dat je zelf een getrokken mantelbuis zal moeten ingraven voor het invoeren van de nuts.
 
Laatst bewerkt:
De meeste elektronica werkt op gelijkspanning, dus die accu is geen probleem.
Een buurman maakt al een tijdje gebruik van mijn stroomaansluiting voor zijn alarmsysteem. (Zijn loods heeft geen meter meer, omdat die door het energie bedrijf is verwijderd, omdat de vorige huurder wat verboden plantjes aan het kweken was met gratis stroom zeg maar) Die alarminstallatie heeft ook een netadaptor en een backup accu, dus deze werkt geheid op gelijkspanning.
Met een paar onderdelen maak je van de accuspanning het juiste voltage voor je stille alarm.
 
Hallo ,
div opties passeerden de revue en de optie mijn kleine schuurtje groter maken is niet een optie ( ik zit gehuurd / vergunningen etc )

mijn garage is in een andere wijk en ik houd de locatie strikt voor mezelf.
het van huis zijn maakt me niet zo uit tis 5 minuten met de auto en ik ben er.

postcode heeft de garage niet wel een nummer maar dat nummer is ook een huisnummer in die zelfde straat .


op dit moment heb ik al een accu + omvormer hoewel de accu wel erg versleten is.
de accu laad ik bij met de 12 volt van mijn 1200 watt (piek ) aggregaat .

Jammer genoeg is het niet mogelijk om er een compressor op te laten lopen.
de aanloopstroom is gewoon veel ste hoog.
Bij paul ritzen heb ik al eens een test gedaan met een kleine compressor en zelfs een 2500 watt aggregaat trok dit niet eens. De firma cranenbroek bevestigde mij zelfs nog eens dat zelfs hun zwaarste aggregaat de aanloop stroom van een compressor niet kan trekken.

nog een reden om een vaste aansluiting te willen is nu het zo koud is kan ik de deur dicht doen.
met die aggregaat gaat dat niet ( uitlaat gassen moeten ergens heen )

Het aangrenzende huis is bewoon door een bejaarde dame en ik heb haar gesproken en geld geboden. Ze is niet te overtuigen. Kennelijk ben ik niet de 1e die het haar gevraagd heeft over de loop der jaren. Het is nee en het was nee en het blijft nee.

optie die ik evt overweeg is dan een nieuwe dikke vette vrachtwagen accu en een compressor aangedreven door een benzine motor. Maar dit is weer herrie en stank.
 
Hallo ,
div opties passeerden de revue en de optie mijn kleine schuurtje groter maken is niet een optie ( ik zit gehuurd / vergunningen etc )

mijn garage is in een andere wijk en ik houd de locatie strikt voor mezelf.
het van huis zijn maakt me niet zo uit tis 5 minuten met de auto en ik ben er.

postcode heeft de garage niet wel een nummer maar dat nummer is ook een huisnummer in die zelfde straat .


op dit moment heb ik al een accu + omvormer hoewel de accu wel erg versleten is.
de accu laad ik bij met de 12 volt van mijn 1200 watt (piek ) aggregaat .

Jammer genoeg is het niet mogelijk om er een compressor op te laten lopen.
de aanloopstroom is gewoon veel ste hoog.
Bij paul ritzen heb ik al eens een test gedaan met een kleine compressor en zelfs een 2500 watt aggregaat trok dit niet eens. De firma cranenbroek bevestigde mij zelfs nog eens dat zelfs hun zwaarste aggregaat de aanloop stroom van een compressor niet kan trekken.

nog een reden om een vaste aansluiting te willen is nu het zo koud is kan ik de deur dicht doen.
met die aggregaat gaat dat niet ( uitlaat gassen moeten ergens heen )

Het aangrenzende huis is bewoon door een bejaarde dame en ik heb haar gesproken en geld geboden. Ze is niet te overtuigen. Kennelijk ben ik niet de 1e die het haar gevraagd heeft over de loop der jaren. Het is nee en het was nee en het blijft nee.

optie die ik evt overweeg is dan een nieuwe dikke vette vrachtwagen accu en een compressor aangedreven door een benzine motor. Maar dit is weer herrie en stank.

Je zou eventueel iets kunnen proberen te organiseren met de andere huurders van de garage boxen. dan zou je kosten wat kunnen spreiden. op basis van fair-us of anders met tussenmeters.
 
Je zou eventueel iets kunnen proberen te organiseren met de andere huurders van de garage boxen. dan zou je kosten wat kunnen spreiden. op basis van fair-us of anders met tussenmeters.

ik zelf zou deze optie niet kunnen doen want ik weet slechts 1 huurder waar die woont de rest zie ik zelden.

Wat wel een optie is om het aan te kaarten bij de verhuurder ( woningbouw ) maar de downside is dan dat de huurprijs van de nu 55 euri in de maand in ene naar over de 100 zal schieten ... kortom dan heb ik de rapen ook gaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan