Z(ZR)1000A2 Projekt

Ik denk dat je er voor die prijs wel uitkomt
3 k is al wel wat veel vind ik, dan is hij al haast te mooi
om te gaan verbouwen.succes met zoeken
 
Moriwakid schrijft...:

hahaha jij linkt gewoon alles aan die Triple ... _O-
...eh..., maar Meneer..., het is wel zo... :/

...toen ik de bol d'Or verkocht had, bleef er zowel in de garage, als in de persoonlijke bovenkamer een groot gapend gat achter...

...want de toon van het old-skool rijden was op de oude 900 weer helemaal gezet...
...dat was weer helemaal t'rug naar de basis, en het avontuurlijke kwajongens gevoel kwam helemaal weer boven water...

...niet rijden om even 1200 kilometer op een dag af te raffelen richting Zuid-Frankrijk ofzo, maar rijden om gewoon de wind om je noten te laten gieren...

...want that's what naked rijden is all about...
...ofzo...



...nadat ik mijn heeeeeeeeel lang gekoesterde Mini verkocht had, heb ik diezelfde week nog een relatief moderne, en dikke GSX1400F gekocht, want zoiets was in mijn beleving the next thing tot zo'n oude (flexibele en slecht remmende...) naked, zoals een bol d'Or eigenlijk is...

...goed..., de verkopende partij haalt een rot-geintje met mij uit, en een paar dagen na mondelinge aankoop, en akkoord bevinden van beide partijen belandt de GSX1400F niet in mijn schuurtje, maar in de showroom van TT Motoren te Zwolle... :( :(

...een paar dagen later heb ik uit pure frustratie van die 'deal' van die GSX, de huidige Speed gekocht van een mede Motor-Forummer...

...want toen die dingen destijds uit kwamen vond ik dat al 'cool' spul ; mits het ding groen was, en niet roze, blauw, of zwart...

...ik vond ze eigenlijk mooi van lelijkheid...



...en vanaf de eerste meter op dat groene ding had ik dat ouwe-jongens-krenten-brood-gevoel weer..., exact weer datzelfde gevoel als toen bij de bol d'Or...

...met dit verschil dat 't ding wel remt, een massieve voorvork heeft, zonder rare buigingsverschijnselen, en niet als een dweil in een bocht ligt...



...en de wind giert je op dit ding om de noten...

...want that's what naked rijden is all about...
...ofzo...
 
Er zijn sprookjes die beginnen met 'er was eens' zo'n verhaal is dit ook het zijn totaal verschillende motoren waar je het over hebt maar ja het is maar waar je in geloofd.
 
...ja..., dat weet ik ook wel... :/

...vloeistof gekoeld versus lucht...
...3 cilinder versus 4...
...oud versus nieuwer...

...maar daar gaat het toch niet om...?

...allebei zijn het nakende motorfietsen, die toevallig bij mij hetzelfde gevoel van 't old-skool sturen oproepen ; vanuit de tijd dat ik met motorrijden begon, zeg maar (1982)...

...enne..., ben net nog even de schuur geweest...
...en het ding staat er echt ; dus zo'n soort van sprookje is het toch niet... ;)
 
goeiesmorgens..

ik had een vraagje aan de heren z-eigenaren....
ik ben al enige tijd op zoek naar een z1000a1(of2) of eventueel een z900.

ik heb in 92 mijn eigen ingeruild en eigenlijk altijd spijt gehad.
topics als deze en enkele anderen hebben me geinspireerd om toch weer op zoek te gaan.

nu worden ze niet veel aangeboden en als je ze ziet wisselen de prijzen sterk.
aangezien ik hem niet origineel wil laten maar zowiezo iets met wielen/vork en achterbrug wil doen hoeft ie dus ook niet origineel te zijn.
(daarnaast vind ik het eigenlijk zonde een mooie originele fiets te gaan verbouwen)

mijn vraag is nu, wat is een z1000 tegenwoordig waard?????
dan bedoel ik eigenlijk een ding die bepaald niet origineel is.
als ik denk tussen de 2 en 3000 voor een opknapper/deels aangepaste fiets in gebruikte staat zit ik dan bij de waarheid?
Beetje topic vervuiling. Vraag is hier beter op op z'n plaats denk ik;
Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Daar vindt je ook deze van een mede-mf-er...
Kawasaki Motoren Kopen? Occasions Motorfiets van kawasaki
 
goeiesmorgens..

ik had een vraagje aan de heren z-eigenaren....
ik ben al enige tijd op zoek naar een z1000a1(of2) of eventueel een z900.

ik heb in 92 mijn eigen ingeruild en eigenlijk altijd spijt gehad.
topics als deze en enkele anderen hebben me geinspireerd om toch weer op zoek te gaan.

nu worden ze niet veel aangeboden en als je ze ziet wisselen de prijzen sterk.
aangezien ik hem niet origineel wil laten maar zowiezo iets met wielen/vork en achterbrug wil doen hoeft ie dus ook niet origineel te zijn.
(daarnaast vind ik het eigenlijk zonde een mooie originele fiets te gaan verbouwen)

mijn vraag is nu, wat is een z1000 tegenwoordig waard?????
dan bedoel ik eigenlijk een ding die bepaald niet origineel is.
als ik denk tussen de 2 en 3000 voor een opknapper/deels aangepaste fiets in gebruikte staat zit ik dan bij de waarheid?

Ik denk inderdaad dat je voor een niet te originele rijdende Z900 of Z1000 inderdaad in die richting moet denken. Super mooie aangepaste fietsen zijn natuurlijk wel duurder.
Succes met je zoektocht naar een oude liefde.
:W
 
Vanmiddag even de bobijnen gemonteerd.
Ik ben lang aan het proberen geweest maar kreeg ze er niet beter op dan zo.
Eigenlijk ben ik niet zo gelukkig met hoe de kabels gaan lopen.
full
 
Ik denk inderdaad dat je voor een niet te originele rijdende Z900 of Z1000 inderdaad in die richting moet denken. Super mooie aangepaste fietsen zijn natuurlijk wel duurder.
Succes met je zoektocht naar een oude liefde.
:W

dat wilde ik graag even horen...dank je wel....het geeft in ieder geval een beeld omtrent de huidige waarde....
excuus als ik je topic vervuild heb...ik volg je werk met grote interesse en voor wat het waard is vind ik dat je goed bezig bent.... :Y
 
dat wilde ik graag even horen...dank je wel....het geeft in ieder geval een beeld omtrent de huidige waarde....
excuus als ik je topic vervuild heb...ik volg je werk met grote interesse en voor wat het waard is vind ik dat je goed bezig bent.... :Y

Is toch geen topic vervuiling, gaat over hetzelfde beestje en bedankt ook ;)
 
andersom kan ook :Y [afbeelding]

Hmm, daar heb ik volgens mij geen ruimte voor, de metalen kern komt dan tegen de versteviging aan die ik in het frame gelast heb.
Of heb jij iets van de bobine afgeslepen Chris?

Thanks Rob,
Misschien maak ik toch nog wel een rvs beugel zodat ik ze andersom kan monteren, ik wil die kabels eigenlijk meteen naar beneden gericht hebben :/
 
Laatst bewerkt:
nee, ik heb maar 1 versteviging in het frame Leo, jij 2, mijn andere versteviging zit achter het balhoofd namelijk, dus dit past zo .... ;)
full
 
Valt wel mee Rob.
Ik ben even in een ander topic bezig nu, een tankje maken voor mijn Bimota Kawasaki.
Wel heb ik alle lange inbusbouten inmiddels binnen om mijn D&G plaat goed te monteren.
:W
 
Omdat ik niet verder kon met mijn Bimota tank kon ik hier weer even wat doen.
Er zat al een aardig passend achterlichtje bij de fiets daar heb ik nu een montageplaat voor gemaakt.
full

Hij valt lekker weg onder het kontje, dat dbevalt me wel.
full

Meteen een plaatje gemaakt voor de kentekenplaat dan maar, ik twifel nog over knippertjes.
Maar zonder is het natuurlijk niet echt lekker rijden :/
full

full

Ouwe plak er op, niet van deze fiets, daar moet ik een nieuwe voor bestellen.
full

:)
 
Lipjes aan de kentekenplaathouder voor die kleine knipperlichtjes? die zitten dan net naast de kentekenplaat vlak onder het kontje. ( ter hoogte van de knijper )

( staat mij bij dat je nog moest controleren of je een ringetje oid vergeten was te monteren onder in het blok)
Niet vergeten dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eerst eens kijken of ik hele mooie superkleine knippertjes kan vinden.
Als ze lekker licht zijn kunnen ze inderdaad aan hetzelfde plaatje vast.
:W
 
dat wordt echt een plaatje zo....goed bezig :Y

ik heb overigens een z1000 gevonden en gekocht deze week... :Y (zie mijn vraag iets terug)
1 met veel werk en ik ben er nog niet over uit of ik hem weer origineel maak of hem hier en daar aanpas...
het is een 1000a2 volgens mij die in 81 op kenteken is gekomen.
ik hoop dat jullie me hier en daar wat willen bijstaan in mijn zoektocht naar eventuele delen enzo.

grt Hessel

(sorry voor de topic vervuiling,ik trek me discreet terug :$ )
 
Deze zijn niet duur, geven heel veel licht en zijn mooi klein:
Buy Products Online from China Wholesalers at Aliexpress.com
Ziet er op mijn caferacer zo uit (naast de kentekenplaat):
[afbeelding]
En zoveel licht geven ze:
[afbeelding]

Zo die zijn echt klein zeg, het is dat je vertelde waar ze zitten op de eerste foto.
Ik ga er eens naar kijken, bedankt voor de tip.

@Hessel,
Post hier eens wat plaatjes van je aanwinst, ik ben zeer benieuwd.
Origineel maken is vaak duurder dan pimpen maar heeft zeker ook wel wat.
Ik heb een originele A1 rijdend, alleen ga ik het spuitwerk nog een keer vernieuwen.
De originele uitlaten is de bottleneck voor deze types, die zijn er niet of nauwelijks.
full

full

full

Ik heb eigenlijk og geen plaatje van de klare fiets zag ik net.
Dit was de Z1000 waar de Yoshimura pijp op zat toen ik hem kocht;
full


Greetz,
Leo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan