Z(ZR)1000A2 Projekt

hydroleo

MF veteraan
15 sep 2009
3.213
172
Schellinkhout
Ik heb enige tijd geleden het gestaakte projektiel van Denis0123 overgenomen en vond dat ik er nu maar eens serieus mee aan de gang moest.
Het had per slot van rekening al 10 jaar stof staan vergaren.
Denis had er GPZ1100 unitrack spul in willen plaatsen en daar ook al wat aanpassingen voor gemaakt.
Ik had nog een stapel ZZR1100D delen over, die ik er in wilde knopen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Afgelopen weken voorvork, achtervork en wielen pas gemaakt om even te kijken hoe dat er uit ziet.
Het laatste weekend heb ik gebruikt om de monoshock aan de achterzijde een plek te geven.
Om van jullie wat feedback en raad( goede of slechte) te mogen ontvangen hier dan maar wat foto's als het lukt tenminste!
full
 
Laatst bewerkt:
En nog één.

Kan dat ook in één keer? :?

Brackets gevijld voor de onderste ophanging van de monoshock aan het frame.

Greetz,
Leo.
full
 
Voor ophanging aan de bovenzijde had ik toch een glaasje rode wijn nodig om de creatieve geest te verruimen :P
full
 
Hij staat weer op zij pootjes. -O- *O* *O*
Het veert zo te voelen lang niet gek, alleen vind ik zelf de aluminium platen wat te grofstoffelijk.
Dat kan beter!
Ik ga weer nadenken over de volgende stap. :z

Tot later!
full
 
Voor ophanging aan de bovenzijde had ik toch een glaasje rode wijn nodig om de creatieve geest te verruimen :P [afbeelding]


Hij staat weer op zij pootjes. -O- *O* *O*
Het veert zo te voelen lang niet gek, alleen vind ik zelf de aluminium platen wat te grofstoffelijk.
Dat kan beter!
Ik ga weer nadenken over de volgende stap. :z

Tot later![afbeelding]

Ligt het aan mij of bouw je onmogelijke escher-figuren?
 
Ligt het aan mij of bouw je onmogelijke escher-figuren?

Inderdaad, dat lipje aan het frame lijkt net vast te zitten aan de bovenkant van de schokker.

Ik moest er even naar kijken zelf, maar hij is leuk. _O-
Toch maar even een zijkapje gemonteerd om verdere verwarring te voorkomen.
Deze week ga ik de accubak en montageplaat voor de relais verzinnen, ik zal kijken of ik weer iets kunstzinnigs kan creëren! })
 
Beste Lotgenoten,

Zoals beloofd heb ik de afgelopen week het hoofd gebogen over de plaatsing van de accu in het nu gewijzigde frame.
Dinsdag na veel staren en schetsen, de knoop doorgehakt en een plaatje rvs geknipt om een bakkie te maken waar de accu van mijn zzr1100 in zou passen.
De originele z1000 accu is veel te hoog.
Na enig laswerk 8-) was dit het resultaat;

full


Gisteravond de bevestigingsplaatjes aan het frame gelast en een paar silentblokjes erop geschroefd.

full


En jah, hij paste *O* *O*

full


Accuutje erin,

full


Kappie erop.
Nu alleen nog het bakkie verfraaien en een veiligheidsgordeltje voor de zuurpruim.

Greetz,
Leo :W
full


Oh ja, ik weet ook nog niet wat voor kleur de fiets moet worden, iemand leuke suggesties?
Ik hoop ook op plaatjes van MFers met soortgelijke bouwwerken.
 
is een zxr750 voorvork niks voor je, zelfde wielen en remmerij, alleen een dikker ogende USD?!
cool project btw (herken mijn boldór toen ik hem nog had er een beetje in)
 
Ik had besloten dat het geen USD moest worden Chris, ik wilde eigenlijk eerst ook duoshocks monteren.
Ben nog wel op zoek naar een setje voorschijven 320MM, schijnt hetzelfde te zijn als sommige ZX9 en ZX12 , van ZXR weet ik het niet.
Heb je nog plaatjes van je Boldór?
 
Ok geen USD, ook mooi. vind USD altijd net iets dikker staan, zeker bij die dikke achterbrug
volgens mij zijn zxr750 voorpartijen precies hetzelfde (wel vanaf 1991 kijken)

plaatjes van mijn boldor vind je hier:cb900 bol d'or pimpen'or,pimp,chrisjemol

duoschocks inderdaad en USD. veel te veel tijd en geld in gezeten en op een gegeven moment was ik hem beu. sosm beetje spijt, maarja...
 
Vandaag bezig geweest met oa de kettingliijn.
Door het gebruik van een ZZr1100 achtervork en achterwiel, had ik wel een dikke 26mm verschil gekregen tussen voor en achtertandwiel.
Het voortandwiel heb ik 15mm naar buiten weten te krijgen met een off-set tandwiel, 17 tands en geschikt voor een 530 ketting.
Hiervoor dank aan Jan Smit www.jspp.nl :}

full


15 mm was niet genoeg, dus ook achter moest er iets gebeuren.
Jan heeft mijn tandwieldrager 12mm afgedraaid en een prachtig nieuw 39 tand tandwiel gemaakt om de originele overbrenging van de Z1000 te benaderen.
Daarvoor wederom dank :} :}

full


Nu liggen voor en achtertandwiel weer keurig in lijn *O* *O*
Een nadeel is; de ketting loopt op 1 a 2 mm van mijn achterband, als hij deze lekker gaat invetten bij iedere bocht naar rechts, lig ik de eerstvolgende linkerbocht gestrekt |( |(

full


Een bezoekje vandaag aan Jan Smit bevestigde mijn vermoeden, ook zijn advies is; snij het buitenste randje maar van je band, kun je weer lekker zorgeloos gummen :]

Morgen wat nieuws over het plaatsen van mijn relaiskastje.

Greeetzzz,
Leo :W
 
Omdat ik de bedrading nagenoeg origineel wil houden zocht ik een plek voor de oude relais en zekeringkast.
Het simpelste was deze beugel te bevestigen aan de aluminium plaat van de monoshock en de bovenste buis van het achterframe.

full


Door hem op gelijke hoogte te hangen als in de originele situatie kon er aan de onderkant nog een beugeltje voor de bevestiging van het zijkapje.

full


Alles op zijn plek en genoeg ruimte over :)

full


Nu moet ik weer even wachten op een Zx12R schokbreker die ik op marktplaats heb gekocht.
Hopelijk past deze en hou ik ondanks de gaspot die er aan zit nog genoeg ruimte over voor een binnenspatbordje.
Zijn er dan helemaal geen MFers met leuke plaatjes van soortgelijke bouwsels online :?
 
Omdat ik de bedrading nagenoeg origineel wil houden zocht ik een plek voor de oude relais en zekeringkast.
Het simpelste was deze beugel te bevestigen aan de aluminium plaat van de monoshock en de bovenste buis van het achterframe.

[afbeelding]

Door hem op gelijke hoogte te hangen als in de originele situatie kon er aan de onderkant nog een beugeltje voor de bevestiging van het zijkapje.

[afbeelding]

Alles op zijn plek en genoeg ruimte over :)

[afbeelding]

Nu moet ik weer even wachten op een Zx12R schokbreker die ik op marktplaats heb gekocht.
Hopelijk past deze en hou ik ondanks de gaspot die er aan zit nog genoeg ruimte over voor een binnenspatbordje.
Zijn er dan helemaal geen MFers met leuke plaatjes van soortgelijke bouwsels online :?

Soortgelijke bouwsels zijn hier genoeg te vinden maar je moet even zoeken.
Jij bent wel goed bezig trouwens.
Zover ben ik nog niet, maar aan die van mij is de laatste tijd ook niet veel gebeurd.
 
Dat word tijd dat je er weer mee aan de slag gaat :Y :Y
Als je een plaatje hebt is het altijd leuk om te zien.
Kunnen we je ook een beetje oppeppen om weer te beginnen ;)
 
Heb nu vakantie dus wil er wel weer mee verder.
Om op te peppen kun je een geldboompje sturen en wat warmte.
Hier een plaatje hoe ik er deze zomer mee gereden heb.

Fotostelefoon002.jpg

Fotostelefoon001.jpg


En heb een ander frame welke ik aan het ombouwen ben naar monoshock.

DSCN5634.jpg

DSCN5639.jpg
 
Dat zijn wel serieuze verstevigingen zeg, kun je straks wel wat pk,s mee op de weg houden.
Ik ga van de week ook eens nadenken over het verstevigen van mijn frame.
Dat moet nu gebeuren voordat ik mijn frame spuitklaar ga maken en alles weer uit elkaar gaat.
Die oude kawa's zijn ook bekend om hun kauwgomballenframes.
Mooie oplossing wel voor je bovenste schokbrekerophanging, lekker compact :}
Ik heb mijn geldboompje al flink gesnoeid helaas _O-
Maar met een beetje struinen vind je af en toe nog wel leuke spullen voor vriendelijke prijsjes.
Doe je best tijdens de vakantie :W
 
Ik vind anders jouw schokker ophanging ook een hele mooie oplossing.
Voor de verstevigingen heb ik een voorbeeld van het net gebruikt wat op veel plaatsen bekend is.
En dat is deze:

frame_stiffer.jpg
 
hoi hydroleo,

gaaf project, blijf het volgen!

Heb dit jaar een z1000 uit 1978 gekocht. Hou deze echter standaard. Weet alleen nog niet welke kleur ik de 1000 laat spuiten.
full
 
Mooie kawa heb je gekocht Magere Hein, die van jouw ziet er nog best knap uit zeg :Y
Ik ben benieuwd voor welke kleur je gaat kiezen uiteindelijk.
Bedankt voor je positieve reactie, geeft mij weer een beetje moed om zo door te gaan.
Ik heb zelf ook nog een Z1000A1 uit 1977, die wil ik wel weer helemaal origineel maken.
De kleur was rood, maar hij is in de jaren 80 al overgespoten.
Nu heb ik er even een ander tankje opgezet om hem aan het lopen te krijgen, hij had 23 jaar stil gestaan en de tank en carbs zaten vol bagger en gom :r

:W
full
 
Mooi project; zeker de originele looks behouden !
Moderne aanpassingen subtiel aanbrengen blijft nog het mooist.

Ben ook al jaren (ben gestopt met tellen......) bezig met een z900 classic-fighter, maar het project einde wil niet lukken..... (vast heel herkenbaar voor vele..)

Succes met het bouwen......
 
Vraagt om een plaatje hier, Kwasuz :Y
En ook voor jouw geldt net als voor Madurarider;
Aan de knutsel in de kerstvakantie *:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan