Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
iemand een idee hoe breed zo'n russencombi, met bak, totaal is?


1700 mm volgens de site.

Iemand enig idee of Gossie nog steeds actief is?
Laatste bericht op zijn website stamt uit 2013 :')
 
Laatst bewerkt:
Kiek an, dropje denkt echt serieus im back to basic te gaan :)

Waardoor rijd je eigenlijk zo weinig zijspan? Met een combi als de jouwe zou t toch juist een waar feest moeten zijn, of overrate ik m nou te makkelijk?
 
Kiek an, dropje denkt echt serieus im back to basic te gaan :)

Waardoor rijd je eigenlijk zo weinig zijspan? Met een combi als de jouwe zou t toch juist een waar feest moeten zijn, of overrate ik m nou te makkelijk?

beetje kieken maar.

ik ben toch zo 10 minuten tot kwartiertje bezig voordat span buiten heb en ik weg ben, het is niet sleutel er in en weg rijden, moet hem een klein beetje ontzetten. Daarnaast ligt alles waar ik eventueel moet zijn gewoon vrij kort bij, dus ben ik er al lang op de fiets, voordat ik überhaupt het span heb 'uitgepakt'.
Stel dat ik zo'n Rus zou kopen, dan zou ik die makkelijker wat vaker buiten laten staan denk ik, zodat ik hem ook weer sneller gebruik.

En de tijd ontbreekt mij een beetje, met onregelmatige diensten van vrouwlief en de kinderen met al hun activiteiten. Daarnaast fiets ik ook graag, wat ook weer tijd kost.
 
Gossie moet je gewoon even bellen, site loopt wat achter :+. Geen idee of ze nog actief zijn trouwens. En doe ze de groeten ;).
 
Gossie doet het nog steeds.

Het hok wat ik voor de deur heb sturen is 1 700 breed. Dat is wel van zijspan spadbort tot einde stuur.
 
Ik heb er ook diverse gereden en ze zijn er leuk. Maar ik wilde meer en verder rijden en dan is iets als een BMW toch handiger. Ik heb geen plaats voor meerdere spannen, maar voor erbij is een Rus zeker leuk.

De fijnste was een ural 650, half jaren 90. Precies zo één als nejra laat zien op zijn foto, de groene. Ding reed prima en startte zeer gemakkelijk. Ook een dnepr gehad, maar dat was het net niet (vond ik).

Zoals gezegd, Richard B heeft vaak leuk spul. Op MP of speurders staat ook al heel lang een babyblauwe ergens in zuid Holland te koop. Dat is het model dat ik zo weer zou nemen als ik plek had.

Ook een zijklepper gehad, deed het ook leuk. Maar dat vond ik zonde als winterfiets. Was al best een oud beestje en erg netjes.
 
Hou rekening met Genemuiden dat het eigenlijk allemaal sleutel motoren zijn. Hoe mooi de verkoop tekst ook is.

En eigenlijk is dat met elke rus die je niet van een bekende koopt.
 
Nou ja, het zal niet morgen zijn, maar heb nog ergens een bekende met een Rus, zal die eens aan spreken als ik hem weer eens zie, of ik eens een rondje kan doen.

Zal nog niet op korte termijn gebeuren denk ik, dat ik aan de rus ben. Mijn huidige bak is ook gewoon wat praktischer met de dames.
Had ik maar meer ruimte.....
 
Laatst bewerkt:
Één is geen: Ik heb er sinds gisteren een tweede Rus bij:

1k0.jpg

Een heuze Ural model 8.103-10 :P

1k0.jpg


:]
 
Leuk ding, proficiat!

Zelf 2 van deze gehad, reden en startten prima.

Welk model is dit? Niet de tourist toch? Die had toch een schommel? Je hebt er wel de zijkapjes op, maar niet de dubbele uitlaat.

Veel plezier ermee!
 
Welk model is dit? Niet de tourist toch? Die had toch een schommel? Je hebt er wel de zijkapjes op, maar niet de dubbele uitlaat.

Veel plezier ermee!
Dank je! *D

Voor zover ik kan nagaan is dit model 8.103-10 en was de schommelarm voorvork model 8.103-40. Voor wat het waard is, want hij is van begin jaren 90, en direct na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie waren ze in Irbit niet altijd even consequent met hun modellen.
En díe uitlaat... tja... bijna alle Ural 650/kopklepper motorfietsen vanaf de M66 hadden af-fabriek een 2in1 op de zijspanuitvoeringen zitten. Soms werden die al bij de importeur gewisseld om diverse redenen (marketing, emissieeisen etc). Russische motoren zijn net Mecano:een uitlaat kost maar een paar tientjes en is heel snel te wisselen...
 
Laatst bewerkt:
@Nejra,

Kwam dit nog tegen in de kast;

720.jpg

720.jpg

720.jpg


Boekje in het Duits met best aardige tekeningen. Als je het leuk vind stuur maar PB met je adres, stuur ik het op.
 
MT12 ja, met 6 volt.

op de foto is het moeilijk vast te leggen, maar het lijkt wel alsof je in een lachspiegel kijkt :P
 
Lachspiegel?? Als in "glimt wel heel erg"?? ;)

6 volt is redelijk standaard op zijkleppers.

Veel plezier er mee!!

Tip: het vermogen van de dynamo is heel laag:65 watt, maar alleen op "doorgaande weg snelheid". Als je met de originele lampjes rond gaat rijden teer je binnen de bebouwde kom (en met wat pech ook op 60 km/u wegen) aardig in op je accu. Voor bijna alle lampjes (behalve de koplamp) zijn redelijk betaalbaar 6volt led-alternatieven te vinden. (Oa bij leddel.nl) Gewoon in de bestaande fitting schroeven, klaar.
 
Laatst bewerkt:
Nee alles is vervormt en niks is recht ;)

hij is niet van mij hoor, hij is te gast :)

goeie tip van die lampen, dankjewel :)
 
Nee alles is vervormt en niks is recht ;)

ah.. op die manier... ja.. handwerk hè. Niet altijd helemaal strak naar moderne maatstaven.

Soms zit er wel opvallend net vakwerk onder die "bobbels". Mijn K750 moest volledig kaal en dan ontdek je dat zo'n tank bijvoorbeeld uit losse plaatjes bestaat die met de hand zijn gevormd en vervolgens zo netjes gelast zijn dat je de naad alleen ziet aan de verkleuringen in het metaal. Was gewoon gelakt zonder plamuur en je zag door de lak heen geen naden. Sindsdien kijk ik iets anders tegen dat "net niet strak" aan, want ik ken maar heel weinig lasers die op die manier een tank zouden kunnen maken.

En verder heb je het natuurlijk over een machine die 30 jaar lang door het bos gerost, omgevallen en op een boom geklapt is voordat iemand besloot dat hij in opgelapte toestand geld waard was....
Op blikken spatborden en tanks laat zoiets nu eenmaal lasting uit te wissen sporen na.
 
ik twijfel ook absoluut niet aan de vaardigheden die vaklui hebben, waar ook ter wereld.
en hoe armer het land met hoe minder gereedschap ze vaak uit de voeten kunnen.

alleen had bij bij de vorige eigenaar geen benul dat het reserve wiel wisselen geen goed idee is als de remtrommel in dat wiel compleet verroest is.
de afstandsbussen omgedraait zaten en daardoor het wiel aanliep en alle wielen speling hadden .

maar het is geen typisch Russisch gebeuren dat de alle zorgvuldigheid van de monteur compleet vervolgens teniet word gedaan door de gebruiker :P
 
Hahaha.. Daarzeg je zoiets. Die vorige eigenaren ook altijd. Moesten ze afschaffen.
Onderschrijft mijn stelling dat iedere oltimer/Rus/oudere motor zo goed is als zijn verleden: tegen sommig geknutsel is geen kruid gewassen.


Paar voorbeelden voor de liefhebber:

Klepstel-bouten verwisselen door exemplaren van pisbakkenblik:
1k0.jpg


Versnellingsbaklager (schijnt dat er geen water in zo'n bak hoort, en waarom zou je de olie wisselen??):
1k0.jpg

1k0.jpg



en deze koppelingsplaat wilde ook niet meer zo lekker soepel aangrijpen:
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan