Newbie's-Moezelrit-2011 deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens, het gaat er niet om wat je mooi vindt of niet, het gaat erom wat wél en wat niet mag. Rijden met een uitlaat die niet voorzien is van een E-keur mag in Dld niet. Al produceer je maar 5dB, de betreffende agent mag en kan je verbieden verder te rijden. Net als Paul_K al meegedeeld heeft. Als jij verdedigt met het argument dat je het een acceptabel geluid vindt, vraag ik me af waarom je de initiële vraag überhaupt gesteld hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de organisatie en heb er zelf geen problemen mee of er nu een Ekeur op zit! Graag zie ik wel mensen met een db killer komen dat met anders roep je het op je af dat de hele groep waar in je rijdt aan de kant wordt gezet :X
De andere verplichtingen zijn aan je motor dat hij gewoon de rdw regels nageleeft! Dus dat ezel bruggetje wat ik nu niet meer ken :+ _O-
 
*D Komt goed zet jouw gewoon op een 1 persoonskamer :+
Want zelf ga ik voor de slaapzaal en als ik snurk hebben ze gewoon pech gehad :+

Ps Als je iemand kent die mee wilt gewoon mee nemen he ;)
Hoe meer man hoe meer vreugd

*O*
 
Strikt gezien ben je nog steeds in overtreding. Je mag Duitsland alleen in met een standaard uitlaat of een vervangende uitlaat, mitst deze voorzien is van een E-keurmerk. Er zijn dempers met losse dB-killers erin. Het E-keur is alleen geldig als de dB-killer op de juiste manier in de uitlaat is geplaatst.

Een uitlaat zoals jij hebt, heeft geen E-keur en voldoet daarmee niet aan de wet, zelfs als deze minder dan 93dB zou produceren. Een agent kan je staande houden en verbieden verder te rijden, totdat je voertuig conform de wet is. Komt de bekeuring nog bovenop. Mocht je uitlaat geen E-keur hebben, maar wel binnen de geluidsnorm vallen, zelfs dan mag de agent je nog staande houden en verbieden verder te rijden. Met een beetje geluk kom je in de laatste situatie weg met alleen een bon en mag je nog wel verder rijden.

Ik kom al een aantal jaren in Duitsland met niet goedgekeurde uitlaten, maar heb nog nooit last gehad. Als je een beetje normaal rijdt val je niet op/trek je geen aandacht en is de kans op staande houden relatief klein. Je moet alleen een beetje bij de bekende evenementen wegblijven (GP, Superbike wedstrijden), maar dat geldt in Nederland ook.

:W
 
Ik kom al een aantal jaren in Duitsland met niet goedgekeurde uitlaten, maar heb nog nooit last gehad. Als je een beetje normaal rijdt val je niet op/trek je geen aandacht en is de kans op staande houden relatief klein. Je moet alleen een beetje bij de bekende evenementen wegblijven (GP, Superbike wedstrijden), maar dat geldt in Nederland ook.

:W
oke dus is niet zo erg als je regelmatig leest?
 
Maar je kan er ook om vragen, dus ik zou die DB killer er gewoon in doen bij jou, in die "bergen" galmt het gigantisch. :+
full

Dat is ook voor deelname verplicht :+
 
Jaaa, wat leuk *O* *O* een discussie over DB killers :o :o

Alhoewel ik eigenlijk nooit met killers in Nederland en sommige delen van Duitsland rij ben ik het er mee eens dat je met een groep op pad bent ze er beter in kunt prutsen.
In Duitsland is het wel heel verschillend per deelstaat hoe de Grüne Polizei op uitlaaten reageert. In de Eifel en Sauerland heb ik nooit problemen gehad, maar weet ook dat ze in de Hartz en zuid Duitsland heeeeeel moeilijk kunnen doen :(
 
[afbeelding]
Dat is ook voor deelname verplicht :+

Dan moet je wel DB-killers kunnen kopen. Ik rij met een Yoshimura vol racesysteem, waarvoor geen DB-killers verkrijgbaar zijn. Voordeel is dat mijn uitlaten geen teringherrie maken (het geluid klinkt donkerder en zwaarder dan standaard); niet asociaal dus.

:W
 
Laatst bewerkt:
@K1100LTse
:^

@gixxer-san
Het blijft praktijkervaring versus wetboek. Ik zeg ook niet dat je de hel over je afroept als je met een dergelijke systeem Duitsland in gaat, enkel en alleen wat er kan gebeuren en hoe de regels in elkaar steken.

@Plof
Heb jij vervangende pijpen dan, niks van gemerkt :?


Verder laat ik het maar aan de organisatie van deze rit over hoe er omgegaan wordt met het uitlatenbeleid. De vraag van Jager is beantwoord over het hoe-en-wat rondom de regelgeving en verder kan ik er weinig meer aan toevoegen aan dit onderwerp. Behalve de ervaring dat ik met m'n legale uitlaat nog nooit problemen heb gehad dan.
 
Verder laat ik het maar aan de organisatie van deze rit over hoe er omgegaan wordt met het uitlatenbeleid. De vraag van Jager is beantwoord over het hoe-en-wat rondom de regelgeving en verder kan ik er weinig meer aan toevoegen aan dit onderwerp. Behalve de ervaring dat ik met m'n legale uitlaat nog nooit problemen heb gehad dan.

Zie mijn vorige post hierover!
 
en een universele er in doen :?
of deze kopen :+ [afbeelding]

Verkrijgbaar hier Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

Helaas, is voor een TRS-demper (Yoshimura USA): past dus niet. Maar zoals gezegd nog nooit last gehad (geen blerpijp), dus dat gaat wel goed komen.

BTW: hoe staan de zaken m.b.t. het hotel? Op welke termijn moet je boeken/betalen? Het lijkt me niet nodig dat je voor iedereen gaat voorschieten, dus wanneer verwacht je dat wij betalen?

Edit: geld overgemaakt (kan er maar vanaf zijn) *O*

:W
 
Laatst bewerkt:
@Plof
Heb jij vervangende pijpen dan, niks van gemerkt :?

Ik denk dat het komt dat 2 cilinders meestal niet zoveel lawaai maken als 4 cilinders, maar de laatste rit had ik de DB killers er niet inzitten :P
full
 
Ach, het lawaai vind ik wel meevallen, behalve als je h'm boven de 6-7000 rpm draait. Maar officieel is het natuurlijk niet toegestaan *D
Een keer aangehouden in Nederland door koekblik agenten die vonden dat m'n brommert teveel lawaai maakte, waarop ik reageerde dat ik dat ook wel vind en daarom altijd oordopjes in doe 8-)
Mocht nog doorrijden ook nog :Y
 
Helaas, is voor een TRS-demper (Yoshimura USA): past dus niet. Maar zoals gezegd nog nooit last gehad (geen blerpijp), dus dat gaat wel goed komen.

BTW: hoe staan de zaken m.b.t. het hotel? Op welke termijn moet je boeken/betalen? Het lijkt me niet nodig dat je voor iedereen gaat voorschieten, dus wanneer verwacht je dat wij betalen?

Edit: geld overgemaakt (kan er maar vanaf zijn) *O*

:W
_O- LOL Je hebt de OP eeen keer gelezen *O*

Zodra ik het geld zie dan gaat je OVB WEG :Y
Welkom alvast als eerste *O*
 
Ach, het lawaai vind ik wel meevallen, behalve als je h'm boven de 6-7000 rpm draait. Maar officieel is het natuurlijk niet toegestaan *D
Een keer aangehouden in Nederland door koekblik agenten die vonden dat m'n brommert teveel lawaai maakte, waarop ik reageerde dat ik dat ook wel vind en daarom altijd oordopjes in doe 8-)
Mocht nog doorrijden ook nog :Y
_O-

Maar ja Weet jij al zeker of je mee gaat :+
 
Zo heb ook eens de route voor zaterdag uitgezet *O*
mede door Peter Aka Plofkop :}
Voor zijn al voorgereden route :]

Kleine aanpassingen gemaakt en via Google ziet het er geweldig uit :]

Zaterdag route is ongeveer 300 km, Alle wegen zijn goed te rijden doordat het Nwegen zijn en daardoor die kmters voorbij vliegen -O-

Maar niet getreurd als je na 200 km al helemaal dood bent kun je afhaken,
mede doordat we de moezel in een cirkel
rijden! maar niet eerder zijn gereden door vorige editie's Newbies :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan