Hayabusa - deeltje tweeeeeeeeeeeeeeee !!!

dr. Kawa

MF veteraan
13 feb 2004
4.972
9
Nieuwerkerk aan den IJssel
Met ongekende snelheid is deel 1 volgekletst en dus is het na ruim 7 jaar tijd voor:

deeltje tweeeeeeeeeeeeeee !!!

Dankzij de immer voortschrijdende techniek kunnen we deel 2 voorzien van een foto:

full


Verder start dit topic met de legendarische woorden van Kelso the Wicked Witch die deel 1 startte en ongetwijfeld nog steeds dagelijks de wereldbol omcirkelt op zijn Hayabusa ..

Heyz,

Zijn er nog mensen die ervaring met een Hayabusa hebben?

Greetz...


Voor de uitslapers en liefhebbers van Uitzending Gemist, hierbij de link naar deel 1. ;)

Deel 1: Hayabusa
 
Hey Frank , Dat JIJJJJJJJJ dit Deel 2 post is tog wel een heel mooi gebaar naar de Busanisten.
Maar die Suzuki GSX1300R Hayabusa kompt dur voor jou ook nog wel een keer. O-)
(K'weet nog een mooie 1600 Black Stroker te koop) :Y :+

Om maar te starten met de Snellllllllllllllllste Brommert op deze Aardkloot.
Hier een clipje, van 2e Gen.busa op glad eisssssss.

geniet of niet ! ? :]

Groeten van Flakkee(s) 8-)
 
Allereerst .Frank super dat jij deel twee geopend hebt, (als KAWASAKI BIKKEL ) en laten we hopen dat er nog meer op geschreven wordt als op deel 1 , iedereen een mooi uiteinde en een super 2011 , grts rob
 
Klasse Doc, dat jij deel 2 hebt geopend! Ik lees graag mee wat er allemaal gebeurt hier! Maar, wat mij bevreemd, dat er 3 van de 4 posts (met deze erbij) Kawa-mannen in hart en nieren zijn... :?

Ik denk dat het in de loop van de tijd wel weer goed komt, als Ego het topic heeft ontdekt, maar voorlopig lopen we op kop...... O-)

Voor iedereen hier op dit topic Hayabusa ent frents: Een heel goede jaarwisseling, voor sommige misschien in gepaste dronkenschap (zei ikzelf....) en een heel goed en gezond nieuwjaar!!!
 
Hey Leo ,dat heb jij heel goed opgemerkt , Kawasaki mannen . KAWA zit je in je bloed . dat gaat er nooit meer uit . groeten van rob zrx
 
Ik denk dat er vandaag wat extra carbid-melkbussen afgeschoten moeten worden om onze oer-boesrijder 100% Puur Ego te laten ontwaken.

Tot hij zich persoonlijk meldt, heb ik maar even een klassieker afgestoft:

2006 - februari:
Ergens in een zo kalm dorpje in Nederland.
Mijn Busa verscheurt een Suzuki Swift automobiel in tweeen.
Dan rij ik terug en zie een verwarde chauffeur en twee delen Swift.
Hij zit op zijn stoeltje - hij had zijn gordel nog om.
"Heel goed" , dacht ik.
Dan verscheurt mijn Busa de twee exact gelijke delen nog eens in twee.
Vierendelen heet dat.
De chauffeur zal dit trauma nooit meer kunnen verwerken.

2016 - februari:
Jaren van psychische behandeling , electroshock niets haalt uit.
Ik besluit hem uit zijn lijden te verlossen en breng hem een bezoek.

2056 - februari:
Ik breng hem dan eindelijk zijn bezoek , laat , maar toch.
Had ie dan ook maar niet zoiets moeten zeggen.
Ik vind het een hele prestatie dat ik hem zo snel al vergeven heb.

Rij op mijn Busa de oprijlaan van het psychiatrisch centrum op.
Voor deze gelegenheid heb ik een nieuwe achterband gemonteerd.
De band oprokende rij ik zijn kamer binnen.
De Busa brult en spuugt enkel rook en vuur , zoals altijd.
Ik stap rustig af.
Ik zit naast zijn bedje : hij kijkt kwijlend naar het plafond.
Op het plafond staat in rode bloedletters geschreven : SWIFT.

Ik zeg em in zijn oor : luister ventje , het is NIET hetzelfde motorblok.

Zijn hart staat ogenblikkelijk stil , zijn ogen wijd geopend.
Ik sluit zijn ogen.
Hij heeft zijn loodje gelegt.

Ik vertrek zonder gezien te zijn in een deken van rook en in vuur.
Graniet , gietijzer en kokend lava achterlatend.

Ik denk nog - " en de waarheid zal uw verlossing zijn ".
Dan rijdt ik met een snelheid van 350 km per uur de oprijlaan af.
:9~ :9~ :9~

Zal ik het gaan verfilmen ?
Een korte film , zeg maar !
*D *D *D

Met deze vrolijke woorden wens ik iedereen een goed 2011 ! :)
 
Bedankt Frank

Vriend.

En bedankt voor deze geweldige start.

De beste wensen !

Ik ga je siennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn !!!!
 
Met ongekende snelheid is deel 1 volgekletst en dus is het na ruim 7 jaar tijd voor:

deeltje tweeeeeeeeeeeeeee !!!

Dankzij de immer voortschrijdende techniek kunnen we deel 2 voorzien van een foto:

[afbeelding]

Verder start dit topic met de legendarische woorden van Kelso the Wicked Witch die deel 1 startte en ongetwijfeld nog steeds dagelijks de wereldbol omcirkelt op zijn Hayabusa ..

Heyz,

Zijn er nog mensen die ervaring met een Hayabusa hebben?

Greetz...


Voor de uitslapers en liefhebbers van Uitzending Gemist, hierbij de link naar deel 1. ;)

Deel 1: Hayabusa

waar kan het ook anders als hier , dat een kawasaki rijder het suzuki hayabusa topic opent met de woorden :

"Zijn er nog mensen die ervaring met een Hayabusa hebben ... "

Dok / wat is jouw ervaring met de Hayabusa ? :P
 
Het vermogen aan het achterwiel 226 pk / 178 NM

We zijn uitgegaan van de volgende tover tuning formule:
Mijn Busa weegt 225 kg & ik weeg ca. 75 kg afgetraind.
de rem van de testbank is op op 300kg gezet , de charger levert 226 pk bij de beste AF waarde ( tussen de 12 en 13 meest perfect.
Als ik meer pk's zou willen - dan zou dat heel dom zijn.
De motor komt dan namelijk veel te vet te lopen.
Op de testbank getest met de rem op 500 kg deed de charger 270 pk aan het achterwiel.
Dat is trouwens wel het hoogst behaalde resultaat tot nu toe.
Zonder gebruik van interkoeler.
Maar dan had de busa een AF curve die echt nergens op slaat.
Bij volgas 85% te vet.
Of ik wil graag om de 100 km staan te tanken
Aan de pomp telkens weer die zelfde vrachtwagens voorbij zien rijden
Nee dat lijkt me tamelijk frustrerend.
Ik ben dus tevreden zo
Mijn busa staat mooi zuinig en heeft zonder instelbare nokaswielen een nagenoeg ook de perfecte kleptiming. (1 graad)
Ik kan af Stuttgart terug hopelijk op 3 tankvullingen ik ben benieuwd maar het gas gaat er wel op.
De compressieverhouding is net onder de 9 en dat is misschien net iets te laag maar
omdat ik zonder interkoeler ga rijden is dat beter
Een te hoge compressie smelt de zuigers en / of de cilinderkop etc.

Dus ergens januari ga ik met de sneltrein naar Stuttgart
eens kijken wat er over gebleven is van ooit deze zo machtige industriestad en daarna ga ik mijn busa terug racen , ja vele honderden km'sers over de duiste autobahn.
bahnburnen noemen we dat
sommige zeggen bahnbrennen
weer anderen die zeggen niks - maar die doen toch niet mee.

Voorbeeld van een zeer slechte LUFT / KRAFTSTOF of AIR / FUEL grafiek
Zo stond ie eerst afgeteld ..
Zo hebben we allemaal weer wat geleerd over afstellen op een testbank.
Enkel pk's of liever toch maar een rijdbare straat racer ?
Vroeger koos ik pk's m nu ben ik al wat ouder maar heel veel wijzer.
:X ;)


full
 
Laatst bewerkt:
full


setje banden in duitsland incl. monteren op euro 260.00
waarom is het in duitsland altijd goedkoper als hier in nl ?
omdat we hier in nl graag teveel betalen , daarom.
 
Mies hij heeft gepraat de blazende briezende canadees ,en 226 huppelende paarden aan de 200-50-17 nou dan is m,n buikpijn al die tijd voor niks geweest .ik koop en triumph 2300 met een charcher die haalt met gemak 300 pk , dan had jou mx turbo wel een beetje meer potentie . maar ik ben blij dat hij het weer doet na al die elende die je gehad hebt. en 226 pk is ook niet niks nog steeds ruim voldoende om dr kawa voor te blijven ............ oh jee ik was de 535 d twin turbo even vergeten!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Rob, de 535d twin turbo bi-xenon met head-up display gaat deze maand ook op de pijnbank voor een steroiden behandeling; we gaan voor 355 pk en 710 Nm koppel. Dat is het mooie van een turbo diesel - er zit nog zoveel reserve in het blok, niet normaal.
Ik zeg nog tegen de tjoenert van - kan dat wel ? Maar de tjoenert zei - ik zeg doen !
Dus ik doe het. Ik zeg nog - kan je mijn motorfiets ook zoveel extra power geven ? Maar de tjoenert zei - neen. Motorfietsen staan standaard al zo knerpendmesscherp getuned dat er geen lol aan is. B|

Maar jij hebt er wel lol aan, he Mies ?!
Mooi man, een oefening in geduld waar de monniken in Nepal nog een puntje aan kunnen zuigen, maar het lijkt er nu wel op dat je het voor elkaar hebt. Ik ben blij voor je.
Het is geen 710 Nm aan koppel, maar toch - best leuk voor de zondagochtendrit naar de brievenbus om je krantje op te halen. :P
 
Dat zijn dikke cijfers Frank , maar ik weet dat het geen pispraat is !!! de filmpjes op you tube liegen er niet om er zijn er zelfs bij die in de buurt van de 300 km/h halen met hun 3.0 dieselmotortje , het moet niet gekker worden . dat zou de ultime kick zijn om de zzr,n en hayabusa,s gewoon bij te houden met je stationwagen die tijd is heel dicht bij .ik rij met de alpina al bijna alle motoren eruit ze houden het namelijk niet zolang vol ik met 120 liter benzine in de tank en bijna net zoveel topsnelheid ben dan in het voordeel . maar ik rij nu een poosje met een 355 pk chevrolet avalanche 6.0 uit 2010 die is begrensd op 160 km per uur . veillig voor je roze papiertje. en die heeft geen moeite met de sneeuw met z,n 20 inch grote winterbanden en 4x4 aandrijving . en de V12 komt letterlijk en figUurlijk niet eens van z,n plek. maar dat probleem zal jij ook wel hebben met jou beemer .
 
Laatst bewerkt:
First off all: Gelukkig nieuw jaar allemaal.

Dat we maar weer en hoop onzin en grote verhalen mogen posten in dit tweede deel :)
Het tweede deel is net geopend ...en de pk's vliegen alweer om je oren..klasse.

Mies goed om te lezen dat je brommer weer operationeel is...toppie
Heb je voor de fans nog een mooie uitdraai ...lezen een hoop koppel liefhebbers mee ;)

Hierbij een pic van mij na een paar test runs...AF ratio loopt nu mooi vlak onder de 13.



full
 
Ja heel veel supermoto uit jouw hayabusa
een echte MCX turbo grafiek - voel de duw in je rug vanaf 5000 toeren en hou je vast aan je stuur , ik ken het gevoel het is echt dat je afgeschoten wordt
wel moeilijk om op de weg te houden zoveel power - eigenlijk onmogelijk.
 
Mies hij heeft gepraat de blazende briezende canadees ,en 226 huppelende paarden aan de 190-50-17 nou dan is m,n buikpijn al die tijd voor niks geweest .ik koop en triumph 2300 met een charcher die haalt met gemak 300 pk , dan had jou mx turbo wel een beetje meer potentie . maar ik ben blij dat hij het weer doet na al die elende die je gehad hebt. en 226 pk is ook niet niks nog steeds ruim voldoende om dr kawa voor te blijven ............ oh jee ik was de 535 d twin turbo even vergeten!!!!!!!!

yep rob - 226 paarden aan het 200mm rubber ik blijf in alle geval dok voor op het rechte stukkie ,

komen er ook bochten voor op een race circuit ?
 
weinig bochten Mies van Stuttgart naar noordholland ,dus daar ben je de r6 van frank altijd te snel af.

Arne bizarre man hoe is het met het seat turbo project ?
 
Hey Rob ,
De cupra is nog standaard..ben druk bezig om de juiste componenten bij elkaar te sprokkellen..net als met de busa...begint met een uitlaat systeem en de waslijst wordt als maar langer :)

Mies: Je hebt met de busa een goede indruk achter gelaten in Duitsland.

Die gasten zijn masaal in de ban van superchargers (Hebben al 4 kitjes besteld bij TTS)


full
 
Hey Rob ,
De cupra is nog standaard..ben druk bezig om de juiste componenten bij elkaar te sprokkellen..net als met de busa...begint met een uitlaat systeem en de waslijst wordt als maar langer :)

Mies: Je hebt met de busa een goede indruk achter gelaten in Duitsland.

Die gasten zijn masaal in de ban van superchargers (Hebben al 4 kitjes besteld bij TTS)


[afbeelding]


Ik weet het , het is een hype

het zijn de duitse turbo mannen van het eerste uur
ik ben lid van de duitse busa club alleen ik post zelden ze probeerden me al een jaar of zo te bereiken omdat ze info wilden over mijn charger project dat is via keessssssss uiteindelijk gelukt
ze willen allemaal overstappen op super charger - ik weet niet of dat nu zo wijs is - maar dat moeten ze zelf weten , vandaar dat ze mijn busa zo graag wilden aanpakken - als proef project om al vast warm te lopen - ze bouwen alles zelf op desnoods maken ze ook de chargers na - de eerste chargers komen nu van TTS (rotrex) de inspuiting etc komt van MCX Erik Marklund de interkoelers ook - ze willen meer dan 300 pk dus hebben een wat groter maatje charger - ja het zijn echt goeie gasten en ze hebben echt serieus mijn busa aangepakt - ik had mazzel
een ervan hij gaat er straks op proefrijden ik ben benieuwd wat hij er van vind.
 
Een compressor is mooi, een diesel heeft ook wel wat, maar er is altijd wel een Amerikaan die de overtreffende trap wil hebben.

 
Wat een TOVENAAR met MDF is die Baardman's

Wel heel leuk hoorrrrrrrrrrrrr.

Togggg hoor ik liever die V8tjes in de TopFuelers .

Lekkur proefdraaien in het paddock van Dr8ten
En dan de tranen in de oogjes krijgen.
Was het maar weer Lente ! !
 
Terug
Bovenaan Onderaan