How to install Alarmlichtmodule

sschouten

MF'er
16 dec 2010
67
0
Baarn
How to install
Alarmlichtmodule met GrootLichtknipper

Deze module is met zijn 5 draden eenvoudig
aan te sluiten op je knipperlichten.
Je activeert de alarmlichten met de richtingaanwijzer schakelaar,
dus geen extra knopjes op het stuur !!
Gekocht bij Webwinkel MotoTroniX
Benodigheden.
• Soldeer bout.
• Strip tang.
• Kniptang
• Krimpkous
• Sleutel setje om je kappen los te halen.
• Tyraps om je kabels weg te werken.


Het is idd vrij simpel aan te sluiten zoals ze beweren.
Het apparaat heeft 5 snoertjes.
2 voor de plus en de min op de accu. (soldeer tussen de plus draad en de accu voor de zekerheid een 10 amp zekering.)
1 gele draad voor het groot licht. (heb ik niet aan gesloten).
2 voor de richting aanwijzers L,R.

P1010548.jpg


Haal je kappen los zodat je goed bij alle knipperlichten komt.
Ik heb er voor gekozen om achter ook mee te laten knipperen je zou ook alleen voor kunnen doen.

Nu je weet welke draden bij je knipperlichten horen is het nog uit vinden welke de plus draad is van het knipperlicht.
Hier voor pak je een volt meter de min zet je op een stuk schoon ijzer van de motor met de plus kijk je op welke van de knipperlicht draden er spanning staat zodra het betreffende knipper licht is ingeschakeld.

Nu weten we welke draad we moeten hebben.
Ik heb nu een stuk box snoer gepakt om op de plus draden aan te sluiten om ze te verlengen naar de plek waar het kastje zelf zit.

P1010549.jpg


Je hebt maar en snoer nodig per knipperlicht kant.
Dus met een boxsnoer die twee aders heeft kan je prima voldoen.
De zwarte sluit je op 1 helft aan en de rode ook nu voer je de kabel netjes naar de plek toe waar je het kastje wilt gaat plaatsen.
Ik heb er voor gekozen om het bij me buddyseat te maken aangezien ik hier mooi de ruimte voor heb en vlak bij de accu.

P101055022.jpg


Het zelfde doe je voor de achterkant de knipperlichten onthoud goed welk snoer voor wel knipperlicht is

Nu soldeer je de draden die voor rechts zijn aan de juiste draad van het kastje dit kan je vinden op de beschrijving van het kastje.
Dit zelfde doe je voor de linker kant.
nu je alles aan gesloten hebt sluit je de plus en min aan op de accu en ga je het geheel testen.

Mocht alles netjes naar behoren werken kan je alle draden mooi bij elkaar binden en netjes weg werken.

En klaar.

P1010553.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die er ook op gezet, werkt perfect. En inderdaad het werk op je orginenele knipperlichtschakelaar. aktivatie, is simpel , knipperlicht naar links en binnen een seconde weer naar rechts, en de alarmlichten doen het, op het midden drukken en het alarm is weer uit. Lekker handig voor een wat oudere motor, waar dit niet standaard aanqwezig is
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die er ook op gezet, werkt perfect. En inderdaad het werk op je orginenele knipperlichtschakelaar. aktivatie, is simpel , knipperlicht naar links en binnen een seconde weer naar rechts, en de alarmlichten doen het, op het midden drukken en het alarm is weer uit. Lekker handig voor een wat oudere motor, waar dit niet standaard aanqwezig is


Ik heb het ook gehad op de dragstar, die had geen alarmlichten.
Nadeel in de praktijk is als je 2 keer achter elkaar afslaat en dus kort na elkaar van links naar rechts richting aangeeft je ook de alarmlichten activeert.
Dus wel opletten.

Kastje van Motronix ligt nog ergens naast de Safety Duplo Headlights en ook nog een Safety Running Lights kastje.

Huidige motor heeft wel alarmlichten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook gehad op de dragstar, die had geen alarmlichten.
Nadeel is als je 2 keer achter elkaar afslaat en dus kort na elkaar van links naar rechts richting aangeeft je ook de alarmlichten activeert.
Dus wel opletten.

Ja maar dan moet je binnen 1 seconde links en daarna rechts afslaan, dat kan natuurlijk als je raket aandrijving hebt :~) Ik denk dat ze de aktivatie tijd hebben vernanderd, ten opzichte van eerdere oudere modellen. Wordt daar onder eigen beheer gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dan moet je binnen 1 seconde links en daarna rechts afslaan, dat kan natuurlijk als je raket aandrijving hebt :~) Ik denk dat ze de aktivatie tijd hebben vernanderd, ten opzichte van eerdere oudere modellen. Wordt daar onder eigen beheer gemaakt.


Ja, is mogelijk.
Dat zijn dingen die in de praktijk naar voren komen en dan door hen anders geprogrammeerd worden.
Alleen ik had 'm al ;(
 
Ik heb het ook gehad op de dragstar, die had geen alarmlichten.
Nadeel in de praktijk is als je 2 keer achter elkaar afslaat en dus kort na elkaar van links naar rechts richting aangeeft je ook de alarmlichten activeert.
Dus wel opletten.

Kastje van Motronix ligt nog ergens naast de Safety Duplo Headlights en ook nog een Safety Running Lights kastje.

Huidige motor heeft wel alarmlichten.

Verkoop je niet het e.e.a???
 
Heb nog een gewoon setje liggen voor alarmlichten, wel dus met appart schakelaartje, is van heingericke, nog nieuw. Ligt pas 5 jaar bij mij in de garage haha
 
Laatst bewerkt:
ik vindt het vooral handig in files je bent echt een heel stuk beter zichtbaar hier door.
daarom heb ik het er op gezet :D


Ga er nou maar vanuit dat ze je niet zien.
Meeste filerijders kijken of hun voorganger niet stopt of harder gaat rijden.
Dus wordt er niets steeds gespiegeld op tussendoor komende motorrijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan