CB750 caferacer alutank en zit

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
We gaan proberen om een nette alucaferacer tank en zit te maken voor een CB750,is de bedoeling om het spul blank te laten,heb wat dikkere plaat genomen dan normaal.
Nadeel van dikkere is uiteraard wat moeilijker te vormen maar voordeel is het vervormd minder bij het aflassen en je hebt een beetje meer vlees om het strak te werken met de lamellenschijf.Normaal gebruik ik 1.5mm en nu 2mm dikte.
De uitdaging! *O*


Extra frame erbij voor de bouw,kan ik een keer met de flex in hangen. _O-

Gr.Gerard
full
 
ff bij chopper gedeelte kijken kom je er zo achter wat de wankelschijf daadwerkelijk is...
 
Precies,laat hem maar effe zoeken.Is toch een fiets wat niet stuurt,toch niet intressant voor Carloss. O-)
 
Precies,laat hem maar effe zoeken.Is toch een fiets wat niet stuurt,toch niet intressant voor Carloss. O-)~[/quote]


zojammer weer dit antwoord 8-)

'n oud gezegde gaat;
Wat niet stuurt ,
kan wel mooi gelast zijn. _O-
 
Precies,laat hem maar effe zoeken.Is toch een fiets wat niet stuurt,toch niet intressant voor Carloss. O-)\


zojammer weer dit antwoord 8-)

'n oud gezegde gaat;
Wat niet stuurt ,
kan wel mooi gelast zijn. _O-[/quote]

_O- Is wel een heeeeeeeeel oud gezegde volgens mij,voor mijn tijd,ben ook een stuk jonger dan u natuurlijk. _O- :W
 
_O- Heb je weer gelijk in,je vind toch niks. _O-

Goed de bovenkant van karton gemaakt(bij de hoeken word die nog afgerond uiteraard),zit nog wat te dubben of die langer moet. :?
Wil de tank uiteraard mooi horizontaal houden.
Nouja,de baas zal straks wel instappen,zegt die het maar. O-)
full
 
Ah gezellig JerryT weereens bij de brikkers! Ga het volgen :Y
Ooit, als ik later groot ben (en een normaal salaris krijg), wil ik ook een custommade tank laten bouwen :')
 
:) Hallo Jerry, met dit plan begint mijn jaar pas echt goed. Ik zoek namelijk al een tijdje naar een vervangende tank, liefst aluminium, voor de polyester Dunstal die ruim dertig jaar op mijn CB750 (1973) ligt. Ondervind al heel lang veel last van steeds weer vervuilende sproeiers.
Ik ben dus erg geinteresseerd in welke vormen jouw creatie gaat krijgen, om daar dan evtl. een copy of variant van in opdracht te geven. Die polyester tank van mij wil ik graag ter beschikking stellen om maten of vormen van over te nemen. Hij mag gerust in stukken gezaagd worden, want ik ben hem hartstike beu. Geef svp even een reactie op: franken.j@kpnmail.nl of 06-10911973. Veel plezier gewenst met het knippen, kloppen en rollen ! :]
 
:) Hallo Jerry, met dit plan begint mijn jaar pas echt goed. Ik zoek namelijk al een tijdje naar een vervangende tank, liefst aluminium, voor de polyester Dunstal die ruim dertig jaar op mijn CB750 (1973) ligt. Ondervind al heel lang veel last van steeds weer vervuilende sproeiers.
Ik ben dus erg geinteresseerd in welke vormen jouw creatie gaat krijgen, om daar dan evtl. een copy of variant van in opdracht te geven. Die polyester tank van mij wil ik graag ter beschikking stellen om maten of vormen van over te nemen. Hij mag gerust in stukken gezaagd worden, want ik ben hem hartstike beu. Geef svp even een reactie op: blablabla@kpnmail.nl of 06-1xxxxxxxx. Veel plezier gewenst met het knippen, kloppen en rollen ! :]
Hallo Jan,

Welkom op dit forum.
Een "Dunstall" Honda=>daar moet je zuinig op zijn.
Heb je er ook foto's van?

Je kunt Jerryt beter een PB (=PrivéBericht) sturen. (even op z'n logo klikken)
En je 06 en email-adres uit je bericht verwijderen. Je weet maar nooit waar dit voor gebruikt gaat worden.

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
gaan we ook weer volgen, altijd weer mooi om zo iets te zien ontstaan.
en ik zou ook wel graag een alu verzie van mijn huidige tank willen maar dat zit er kwa financien de komende twee jaar nog niet in.

wie weet, misschien ooit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan