Triumph Speed Triple topic deel17

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Ik blijf het probleempje met mijn 955i S3 houden dat mijn snelheidsmeter niet goed werkt.
Als ik heel erg mijn best doe dan gaat ie een keertje naar 7 km/u of zo.....

Ik rijd dus nu een beetje op de gok qua snelheid :$

Iemand er mee bekend? Eerder gehoord/gezien/geroken?

Thankx.....

P.S. Plof blijft verder tokkelen. Ondertussen 80 dkm op de tellert met als enige defect een kapotte dynamo. Dit voorjaar de tongrens maar eens passeren.
Degelijk spul die Triumphs.


Magneet van de meenemer controleren op breuken, ik heb toendetijd de hele meenemer
vervangen, probleem kwam later terug, heb toen de fiets aan de kast gezet, andere mapping
erin, probleem was over.
 
Magneet van de meenemer controleren op breuken, ik heb toendetijd de hele meenemer
vervangen, probleem kwam later terug, heb toen de fiets aan de kast gezet, andere mapping
erin, probleem was over.


Mapping?
Volgens mij gaat dat buiten de computer om en word de teller rechtstreeks (aangedreven) op de unit?
 
Moggels :W

Kabel naar voorwiel nazien op breuk
Meenemer in voorwiel nazien
Aansluiting op tellerunit nazien
Er zit ergens een storing in het signaal, in het ergste geval in de tellerunit zelf.
Wanneer je hem op contact zet gaat alles wel branden?
Krijg je alles te zien?
Neem aan dat je een digitale tellerunit hebt. :?

Kabel is (lijkt) ok.
Aansluiting ook. Meenemer is een goede!
Alles gaat gewoon branden. Toerenteller doet het ook goed. Ik heb een 2003 955i, die heeft inderdaad een digitale tellerunit.

Dank je.

heb tzelfde probleem ook ooit s gehad en bij mij kwam t idd door t meeneemding in t voorwiel

Herbevestiging is altijd mooi! Dank.

Magneet van de meenemer controleren op breuken, ik heb toendetijd de hele meenemer
vervangen, probleem kwam later terug, heb toen de fiets aan de kast gezet, andere mapping
erin, probleem was over.

Ok. Het lijkt een unanieme score :+


Lekker trouwens dat de lente weer begonnen is heren!
Winter heeft lang genoeg geduurd!
:+
 
heeft iemand toevallig een filmpje van een speed triple die voorbij komt met een arrow uitlaat? })
 
Laatst bewerkt:
te veel wijn gedronke kiwi :)
waar is het linkie of plaatje dan :)
Jaha, is weer een doos doorheen gegaan dit weekend. HEERLIJK!
Foto:
full

High Level uitlaat (klem uitvoering, dus niet die met de trekveren) voor Euro 150,=.
(Motor Mercuur heeft er 1 gebruikte op marktplaats staan voor Euro 225!!!)
 
Jaha, is weer een doos doorheen gegaan dit weekend. HEERLIJK!
Foto:
[afbeelding]
High Level uitlaat (klem uitvoering, dus niet die met de trekveren) voor Euro 150,=.
(Motor Mercuur heeft er 1 gebruikte op marktplaats staan voor Euro 225!!!)


die is wel kewl :9~

maar ik heb al 3 uitlaten voor de triple :X
 
Heren,

Ik blijf het probleempje met mijn 955i S3 houden dat mijn snelheidsmeter niet goed werkt.
Als ik heel erg mijn best doe dan gaat ie een keertje naar 7 km/u of zo.....
Ik rijd dus nu een beetje op de gok qua snelheid :$
Iemand er mee bekend? Eerder gehoord/gezien/geroken?

Thankx.....

Soort gelijke storingen gehad op me S4. Bleek een defecte connector in me ECU te zijn.
Enige oplossing was om de gehele draadboom vervangen, gelukkig destijds onder garantie.

Het kan zijn dat door de remapping bij MacMillan de bedrading in de connector iets verschoven is waardoor deze weer goed contact maakte.

opnemer => draadboom => ECU => draadboom => tellerunit
 
Laatst bewerkt:
Soort gelijke storingen gehad op me S4. Bleek een defecte connector in me ECU te zijn.
Enige oplossing was om de gehele draadboom vervangen, gelukkig destijds onder garantie.

Het kan zijn dat door de remapping bij MacMillan de bedrading in de connector iets verschoven is waardoor deze weer goed contact maakte.

Naar mijn weten is er geen remapping voor de Kmteller van de 955i

ik zit net in het WPHB te kijken en kan er niks over vinden vwb storingen tellerpartij snelheids aanduiding.

Opnemer voorwiel gaat rechtstreeks naar de tellerpartij

Bij de 1050 is dat anders, die zit op de versnbak

Maar het zou best kunnen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan