Tanktastochten uit 1993 t/m 2004 in gdb formaat

LeonS

Die hard MF'er
30 apr 2009
301
6
Zwijndrecht (Zuid Holland)
..--== Is inmiddels 1992 t/m 2007 geworden ==--..


In de zomer van 2010 zag ik op marktplaats.nl een advertentie van iemand die voor een prikkie een aantal oude jaargangen Promotor verkocht Dus: contact opgenomen met de verkoper en met een flink aantal oude jaargangen Promotor achter in de auto op weg naar huis.

Tijdens het doorbladeren van die oude bladen viel het me op dat in de periode 1994 - 1995 er een 15-tal Tanktastochten in een serie zijn uitgezet die uiteindelijk zorgden voor een rondje Nederland, zowel tekstueel als nagetekend op een landkaart.
In september 2010 heb ik, gewapend met vergrootglas en leesbril, deze routes geprobeerd om te zetten naar Mapsource. Dit met behulp van de tekstuele aanwijzingen en daar waar die niet voldeden om de weg via Mapsource te vinden heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een ouderwets vergrootglas.
Daarna heb ik me voorgenomen om alle niet-digitaal aangeboden promotor TankTasTochten op deze manier te digitaliseren en te publiceren op mijn website http://www.tanktastocht.nl.

Op dit moment vind je er de tanktastochten uit 1993 t/m 2004. Ze zijn nog niet helemaal compleet. 2002 t/m 2004 moet ik nog digitaliseren en van de jaren daarvoor mis ik nog een aantal explemparen van het blad. Maar het begint aardig wat te worden.
Ik mis er dus nog een paar. Mocht een van jullie dus in het bezit zijn van deze routes of de promotor uitgave waarin deze gepubliceerd is, dan zou ik het heel fijn vinden als je die voor mij kan inscannen, of als je mij het blad zou willen uitlenen. Na gebruik, buplicatie en natuurlijk eervolle vermelding op de site stuur ik hem dan terug.

Neem dus gerust eens een kijkje op mijn website http://www.tanktastocht.nl en als je een van de routes besluit te rijden dan houd ik me aanbevolen voor de opgedane ervaringen en eventueel de track.

Schrijf ook gerust wat in het gastenboek.

Groeten en veel toerplezier,
:] :] :] :] :]

Leon Stolk
 
Laatst bewerkt:
Heel indrukwekkend Leon, mijn complimenten! Ik heb er meteen een 'favoriet' van gemaakt. Mocht ik er aan toe komen om één van die routes te rijden, dan zal ik je zeker mijn ervaringen melden.

:} :}
 
Heel indrukwekkend Leon, mijn complimenten! Ik heb er meteen een 'favoriet' van gemaakt. Mocht ik er aan toe komen om één van die routes te rijden, dan zal ik je zeker mijn ervaringen melden.

:} :}


Hoi F-six

Dankjewel voor de complimenten. Voor een track van een gereden route en eventuele ervaringen van het rijden houd ik me altijd aanbevolen.
:]

Ik ben nog op zoek naar een nette manier om dit te verwerken op de site zodat ook degene die de track of ervaring heeft opgestuurd daar leuk benoemd kan worden.
 
Geweldig Leon! Ook ik heb 'm nu als favoriet staan en zal zeker enkele tochten gaan rijden... Ik hou je op de hoogte over mijn ervaringen.
 
Leo, geef even aan welke je nog mist............. wie weet heb ik die nog wel ergens....

Bij de weg........ een super goed initiatief *O*
Omdat de tanktastochten door het hele land gaan kan iedereen aan zijn trekken komen.... Toppie :}
 
Laatst bewerkt:
Leo, geef even aan welke je nog mist............. wie weet heb ik die nog wel ergens....

Bij de weg........ een super goed initiatief *O*
Omdat de tanktastochten door het hele land gaan kan iedereen aan zijn trekken komen.... Toppie :}


Hoi Henk,

Bedankt voor je aanbod. Als je eens zou willen kijken, heel graag! Het zou mooi zijn als ik op deze manier de zaak compleet krijg

In promotor 6 van 1993 zat een los boekje met daarin een 3 daagse tanktasroute Nijmegen, Roosendaal,Geleen Nijmegen Ik weet niet per wanneer ze exact begonnen zijn met deze tochten maar nummer 6 1993 was het oudste exemplaar van Promotor dat ik hier heb.
Verder mis ik de losse nummers:

Promotor 3 1996, met TTT 02 1996: Veluwe en Graafschap
Promotor 2 1998, met TTT 01 1998: Veluwemeer
Promotor 3 1998, met TTT 02 1998: Fivelingo
Promotor 8 1999, met TTT 07 1999: Rondje Amersfoort

Ik geloof dat ik ook heel 2004 nog mis, maar dat moet ik nog eens goed uit gaan zoeken. Volgens mij heeft de ANWB die zelf ook al ooit op internet gepubliceerd, dus zou publicatie op mijn site een beetje overbodig worden. Dat zoek ik tegen de tijd dat ik zover ben nog wel eens uit. Eerst 2002 en 2003 nog maar eens volledig maken :P
 
Laatst bewerkt:
Henry,
Leo kan wat met scans......!! (Lees zijn openingspost) Als jij die promotors zo bij de hand hebt zou dat prachtig zijn, ik moet namelijk mn hele zolder overhoop gaan halen vrees ik....
 
Henry,
Leo kan wat met scans......!! (Lees zijn openingspost) Als jij die promotors zo bij de hand hebt zou dat prachtig zijn, ik moet namelijk mn hele zolder overhoop gaan halen vrees ik....
Ik was met allerlei andere dingen bezig dus was zijn openingspost niet helemaal goed tot me doorgedrongen...

Of is het gewoon ouderdom?

Ik kan de hele artikelen niet compleet inscannen omdat Promotor toen nog in het grote formaat (krantenpapier) werd gemaakt en mijn scanner niet groter dan A4 scant.

Ik neem aan dat Leon aan de routebeschrijvingen genoeg heeft??
 
Heb er ook een favoriet van gemaakt. :Y

Geweldig idee en petje af voor het werk. :} Ga er zeker een aantal tochten van rijden.
 
Ik kan de hele artikelen niet compleet inscannen omdat Promotor toen nog in het grote formaat (krantenpapier) werd gemaakt en mijn scanner niet groter dan A4 scant.

Ik neem aan dat Leon aan de routebeschrijvingen genoeg heeft??

Het zou in ieder geval al hartstikke gaaf zijn als je me alleen al met de teksten daarmee kan helpen :}

Ik heb overigens zelf ook een paar stukken uit die oude promotors ingescand voor op het forum van de TDM-TRX club. Dat heb ik toen opgelost door ze gewoon in de breedte op de scanner te leggen en dan een scan van het bovenste deel én een scan van het onderste deel van de pagina te maken. Levert en flinke overlapping op, maar daar heb je vooral met het overnemen van de routes totaal geen last van.

Vooral bij de oude routes is het toch wel makkelijk als ik toch een beetje op een kaartje kan zien hoe de route ongeveer loopt. Het komt namelijk nogal eens voor dat er bijna geen straatnamen genoemd worden in de tekstuele aanwijzingen, en dan raak je al gauw de weg kwijt :+ als er iets aan de wegen is veranderd in al die jaren.

Overigens is "iets" al veel beter dan helemaal "niets"

Groeten, Leon
 
Geweldig initiatief! Ik heb zelf een keer een route zitten intekenen in Mapsource en ik weet wat voor rotwerk dat is. Hulde!

Dit doet me denken aan de http://www.road-concept.eu/uebersicht-msd (Motorradstrasse Deutschland), waarbij ze een route van 10.000km door Duitsland gemaakt hebben, verdeeld in 4 secties (N-Z-O-W).

Een aantal routes zijn echt systematisch een rondje door een bepaalde sector van het land; anderen lijken weer willekeurige routes/rondjes. Misschien is het mogelijk om wat routes aan elkaar te knopen zodat je ook een soort motortoerkaart van Nederland krijgt. Heel Nederland door over de mooiste wegen...lijkt me wel wat.
 
De volgende routes heb ik je via mail opgestuurd:

Promotor 3 1996, met TTT 02 1996: Veluwe en Graafschap
Promotor 2 1998, met TTT 01 1998: Veluwemeer
Promotor 3 1998, met TTT 02 1998: Fivelingo
Promotor 8 1999, met TTT 07 1999: Rondje Amersfoort
 
Hoi Mike,
Promotor heeft daarin al voorzien in 1994 en 1995. De tanktastochten van die jaren vormen samen een rondje :] Nederland.
Je hebt nog gelijk ook! ;) Ik zag wel dat er een heel stuk aaneengesloten het land door ging (1993), maar toen ging ie ineens weer willekeurig door het land. En vanaf dat punt lette ik niet goed meer op waar ie allemaal heen ging. Ziet er wel leuk uit. Duitsland is natuurlijk ietsiepietsie groter, maar evengoed kun je zo wel even bezig zijn en het hele land door crossen.
 
ziet er mooi uit :9~ heel nl :] :]

nederlandttt.jpg


ps 07 Mosselland 134 km uit 2000 linkje mosselland werkt niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan