Het Grote XT 550 Topic

Is een ecoslang....... zodra de benzine daar door geweest is kan het nergens meer ecoschade aanrichten........is nieuw !
 
Mooi gezegd Enzo ;)

Ik zal trouwens gelijk even m'n gebrek aan laadspanning neerleggen hier. O-)
Geval is;
- voldoende wisselspanning vanaf dynamo (+60V bij +4000 TPM).
- spanning van dynamo ''zakt in'', na het aansluiten van verbruiker (SR, die warm wordt).
- geen laadspanning op accu te meten, loopt leeg tijdens rijden (met licht aan).
- meerdere SR's geprobeerd die allen goed zijn.
mogelijke oorzaken;
- spoelen bekeken en laten doormeten op sluiting, niets mis mee..of toch?
- magneten kunnen aan hun einde zijn (snap alleen niet waarom hij dan nog vonkt/loopt).
heb een extra vliegwiel liggen dat ik wil gaan proberen.

accu is een jaartje oud, yuasa, geeft keurig voltage na opladen.
het gezeur begon na de n8rit in oktober, paar keer kort platgelegen e.d. :z
hele winter dus amper/niet gereden :N
 
Woehoe, vanmiddag ritje blubber met Casu. Lekker fris! En de XT doet het prima :] .
full
 
Hey leuk topic. *O*

De XT550 was mijn allereerste motor.
Destijds stond hij in de showroom voor fl6500,--.
Met een beetje onderhandelen zonder inruil kon ik er eentje kopen voor fl6000,--


Helaas werd ik 2 jaar later wegens financiele tekortkomingen (dienstplicht) genoodzaakt de XT te verkopen.
Later heb ik nog diverse andere motoren in bezit gehad maar het gevoel dat de xt550 me destijds gaf bleef altijd knagen, volgens mij heeft iedereen dat wel met z`n 1e motor of auto.

Het kon ook niet uitblijven en in 2006 kocht ik een oud barrel voor een euro per cc.
De bedoeling was om deze xt weer in optima forma te maken (leuk projectje) en sinds vorig jaar kan ik er weer mee de weg op.
Ik heb in die tijd nog wel een donormotor erbij gekocht en heb nog een aantal reserveonderdelen.

Zo staat hij er nu bij.
100_1488.jpg


Er zit nog veel werk aan maar dat is voor later.
Op dit moment heb ik een xtz750 waar ik m`n vrije uurtjes mee in kan vullen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 25 jaar geleden een XT550 gehad. Ik zal eens een foto inscannen.
Wil er wel weer eentje hebben. Dus als er een tip is hoor ik dat graag.
 
Hey leuk topic. *O*

De XT550 was mijn allereerste motor.
Destijds stond hij in de showroom voor fl6500,--.
Met een beetje onderhandelen zonder inruil kon ik er eentje kopen voor fl6000,--


Helaas werd ik 2 jaar later wegens financiele tekortkomingen (dienstplicht) genoodzaakt de XT te verkopen.
Later heb ik nog diverse andere motoren in bezit gehad maar het gevoel dat de xt550 me destijds gaf bleef altijd knagen, volgens mij heeft iedereen dat wel met z`n 1e motor of auto.

Het kon ook niet uitblijven en in 2006 kocht ik een oud barrel voor een euro per cc.
De bedoeling was om deze xt weer in optima forma te maken (leuk projectje) en sinds vorig jaar kan ik er weer mee de weg op.
Ik heb in die tijd nog wel een donormotor erbij gekocht en heb nog een aantal reserveonderdelen.

Zo staat hij er nu bij.
[afbeelding]

Er zit nog veel werk aan maar dat is voor later.
Op dit moment heb ik een xtz750 waar ik m`n vrije uurtjes mee in kan vullen. O-)



Ziet er nu toch ook prima uit ?
 
Dank je, zo op de foto ziet hij er idd leuk uit.

Maar er zit nog een deuk in de tank die ik eruit wil hebben.
Dan kan ik meteen de zijkapjes (laten) spuiten en opnieuw bestickeren.
En het blok wil ik ook nog overspuiten en zo zijn er nog meer dingetjes die ik wil doen.

Toch blijft het leuk zo`n 550. :]
 
''dit is mijn topic, mijn iedaal. dit is de mooiste topic van allemaal''
melvin.jpg


full


jeugdherberg naumburg
na rondje pilzen/praag

schapenvacht in polen gekocht voor een prikkie, in me reet :N
 
binnendoor,
terug wel over de snelweg.
dik 700 km in 10 uur (laatste dag).
 
Mijn kawa z900 is verkocht aan een liefhebber:
Kawasaki z900 bj 1976 voor de liefhebber
Heb ook nog wat foto's gevonden van mijn TX550 die ik heb gehad.
xt550_wielie-1.jpg

xt550_gras-1.jpg

xt550_gaby-1.jpg


Nu ga ik op zoek naar een 1-cilinder.
Het zou een TX550 kunnen worden maar die zijn er niet zoveel.
Heb wel een Tenere XT600 op het oog maar ik kijk ook naar een SR 500 en BMW f650.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan