Het Grote XT 550 Topic

Toch nog eens opzoek naar een sloop 550 blok. Heb jij toevallig een nokkenastandwiel van een 600, zou jij deze dan kunnen vergelijken met je 550 nokkenastandwiel. Heb hier namelijk 4 van die nokkenas tandwielen liggen, één daarvan wijkt de timing (tandjes patroon schuift een halve tand om ten opzichte van de andere 3 tandwielen. Heb begrepen dat de timing paar graden verschilt, ben benieuwd in hoeverre dat invloed heeft.

Heb hier zelf ook een 550 onderblok maar dat zit een xt600 topset op (3AJ) dus verwacht dat deze kleinere kleppen heeft. Vandaar mijn interesse.

Ik trek binnennkort het 600 blok open, dan zal ik ze es vergelijken en wat foto's posten.
 
Toch nog eens opzoek naar een sloop 550 blok. Heb jij toevallig een nokkenastandwiel van een 600, zou jij deze dan kunnen vergelijken met je 550 nokkenastandwiel. Heb hier namelijk 4 van die nokkenas tandwielen liggen, één daarvan wijkt de timing (tandjes patroon schuift een halve tand om ten opzichte van de andere 3 tandwielen. Heb begrepen dat de timing paar graden verschilt, ben benieuwd in hoeverre dat invloed heeft.

Heb hier zelf ook een 550 onderblok maar dat zit een xt600 topset op (3AJ) dus verwacht dat deze kleinere kleppen heeft. Vandaar mijn interesse.
Ik heb nog een sloop 550 blok liggen. Mist wel een zijdeksel.
 
Super, ga kijken of ik een bestandje kan maken mbt de verschillen en voordelen van de twee blokken. Je leest op verschillende website dat ze toch tot zo'n 15pk vermogens winst weten te behalen uit deze blokken. Wil wel eens zo'n 'dik'blok gaan bouwen, heb al wat ideetjes.
 
Ik heb even mijn bedrading nagekeken, en d'r was er eentje door. Gerepareerd en ik heb weer stroom! Maar nu zwakt het verder af hoe meer toeren ik maak, binnenkort maar weer eens meten.
 
Ik heb er wel 1, maar ik kan niet garanderen dat ie goed is. Wat kost reviseren ongeveer bij Jan Droog?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het gewoon vreemd om andere XT550's op de foto te zien. Ik heb zelf nog nooit, maar dan ook nog nooit een ander exemplaar gezien, en dan zie ik hier gewoon een paar foto's in het topic van exact de mijne.

Ik zal voor het mooie wel even een paar foto's van de mijne plaatsen net nadat ik hem had opgeknapt. Misschien leuk voor in de openingspost.
 
Laatst bewerkt:
1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg
 
Dit is mijnes gekocht in 2005 en nu moet er een en ander aan gebeuren want produceert geen vonk meer.

Mogelijk dat er maandag een broertje (zusje) bij komt .

groet T :) :)
full
 
Effe over het onluchten van het blok. Ik heb dat gedaan door een vetnippel waarmee je normaal de vetspuit opzet open te maken. Kogeltje en veertje eruit en dan op de plek in het blok draaien waar normaal de afdicht schroef in zit. Doorzichtig slangetje naar de olie tank en ontluchten maar. zal er es foto's van maken.
 
Laatst bewerkt:
He dat vind ik slim. Op die manier kan je ook nog eens onderzoeken hoeveel druk capaciteit je pomp leverd. Slang van 1.5 meter er aan, recht omhoog houden en kijken hoe hoog de olie in de slang komt. Ga ook een maken thx voor de tip.
 
Ik heb ook weer wat geprutst aan mn 550s . De frames en alle stalen delen opnieuw gespoten, en ik heb de cilinder van 1 blok vervangen. Verder wat blokdelen opnieuw gespoten. De voorvorken zijn allebei voorzien van nieuwe keerringen en olie en zitten weer in elkaar. De eerste carburateur ff uit elkaar getrokken, alle rotte schroeven vervang ik, en ik controleer of alles is zoals het moet zijn.

Ik heb de zwarte ff losjes in elkaar gezet. De tank moet nog worden gespoten, om het zadel moet nog een nieuw hoesje.

7071819653_1244f41dae_b.jpg


6925744462_0a95d80926_b.jpg
 
Ik trek binnennkort het 600 blok open, dan zal ik ze es vergelijken en wat foto's posten.

Ik heb mijn 600 kop open gemaakt, nokkenas en tandwiel heb ik er uit gehaald. Volgens mij zijn de tandwielen en nokkenassen exact gelijk aan elkaar. De nokhoogte komt overeen en de tandwielen passen precies op elkaar. Zie pics. Zijn er nog dingen die ik op moet meten? Ik heb ze nu naast elkaar liggen.

IMG_4335.JPG


IMG_4333.JPG


IMG_4336.JPG


IMG_4338.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan