Het grote GSX-F topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
de mijne staat bijna het hele jaar 's nachts onder een zeiltje (alleen 's winters niet dan staat ie in de garage), maar ik kan het niet aanraden.
 
wel lekker gereden trouwens dit weekend. Lekker een beetje langs het strand getuft en langs de amstel
 
't zal er wel op neer komen dat hij hier in Brabant wat zinniger wordt;)

Zeker als je voor maart een kamer hebt want het weekend van 5/6 maart is het hier: CARNAVAL
 
Hmm de laatste week ruikt de garage nogal naar benzine.. Net na het rijden ff geroken.. het ruikt in de buurt van de benzinekraan naar benzine. Hmm.

Nu kan dat natuurlijk een slecht zittend klemmetje zijn van na het onderhoud de vorige keer, maar wat ik vooral vind hier op het forum is een slecht benzinekraantje. Een nieuwe zou best duur zijn, maar er zijn revisiesetjes.. Echter, die kan ik voor de GSXF niet vinden op motozoom/japparts?

Heeft iemand hier meer info over, of eventueel een kraan? Binnenkort gaan de kappen er af om wat te spuiten/stickeren/onderhouden, dus dan kan ik er naar kijken (ook wat er precies mis is). Zolang er geen benzine op m'n plastic komt kan het weinig kwaad voor een weekje of twee toch?

edit: 15 pleuro op MP. Als hij lek is koop ik wel een 'nieuwe'.


Ik heb het ook twee keer gehad met mijn eerste GSXF (bj 1998).
Eerste keer het slangetje weer goed gemonteerd en goed vast gedraaid, maar toen niet 100% goed. Toen dus maar een ander slangtje erop gezet en een steviger klemmetje en het probleem was opgelost.
Je zou dus eerst eens een ander steviger slangetje+klemmetje kunnen proberen, misschien is dat al voldoende....

Succes ermee!
 
hee dames,
zo ik zit elke dag nu op stage, net boven de rivieren, vreselijk dat stuk land er boven! :9

Verder kan ik me de hele dag vermaken, en morgen een opdracht onder de rivieren *D
jammer dat het nog redelijk fris is om 70 km heen en terug te rijden (s middags kan wel maar 's ochtends is nog wat aan de koude kant).

Maar dat komt een deze dagen vast wel goed :Y

Slaap lekker!
 
even een praktisch vraagje, niet gerelateerd aan rivieren....
Ik ben het boutje kwijt van de min-pool op mijn accu, waardoor ik 'm niet meer goed kan vastschroeven. Nu heb ik geen uitgebreide werkplaats, dus ik kan niet zelf even zo'n ding maken. Dus mijn vraag is: zijn die dingen te krijgen bij een Praxis of zo?
 
zo'n boutje zal vast wel universeel zijn eventueel een te lange kan je nog wat afzagen.
gewoon lokale ijzerboer zal dat wel hebben neem ik aan
 
is nog best lastig om het goede boutje te vinden. Ik heb toen maar een nieuwe gevraagd bij de garage, kostte me niets.

Je kunt een ander type boutje en moertje pakken, maar het blijft een beetje gedoe. Er is nagedacht over het voerkante moertje. Tijdelijke had ik 'm met een m4 vastgemaakt, ik geloof dat de orginele m5 is.
 
even een praktisch vraagje, niet gerelateerd aan rivieren....
Ik ben het boutje kwijt van de min-pool op mijn accu, waardoor ik 'm niet meer goed kan vastschroeven. Nu heb ik geen uitgebreide werkplaats, dus ik kan niet zelf even zo'n ding maken. Dus mijn vraag is: zijn die dingen te krijgen bij een Praxis of zo?

gewoon boutje bij de praxis halen M6x15 plus een moertje. en een veerringetje.
 
Ik heb het ook twee keer gehad met mijn eerste GSXF (bj 1998).
Eerste keer het slangetje weer goed gemonteerd en goed vast gedraaid, maar toen niet 100% goed. Toen dus maar een ander slangtje erop gezet en een steviger klemmetje en het probleem was opgelost.
Je zou dus eerst eens een ander steviger slangetje+klemmetje kunnen proberen, misschien is dat al voldoende....

Succes ermee!
Zat ik inderdaad aan te denken. En while I'm at it vervang ik ook het slangetje maar. Rubber uit '96 kan (zeker met 2 jaar stilstand) droog zijn... En zo lang geleden is het niet dat de kappen er af geweest zijn. Misschien is het toen mis gegaan :)

Maar ik ga nu eerst verhuizen, dus het motor-onderhoud wordt wederom uitgesteld :')
 
even een praktisch vraagje, niet gerelateerd aan rivieren....
Ik ben het boutje kwijt van de min-pool op mijn accu, waardoor ik 'm niet meer goed kan vastschroeven. Nu heb ik geen uitgebreide werkplaats, dus ik kan niet zelf even zo'n ding maken. Dus mijn vraag is: zijn die dingen te krijgen bij een Praxis of zo?
ik heb hier nog een oude accu waar alles nog op zit
 
dan compenseer ik wel voor jullie twee door vandaag lekker mn helm een kleurtje te geven in de zon. Was heerlijk weer :D, vandaag mijn eerste (mini)mijlpaaltje: de eerste 1000 km op mijn eerste motor zitten erop :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan