De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Net effe met de CBR naar de TT geweest. Wel effe stille uitlaat eronder.
Ging prima, ook autosnelweg, 130 kmh continue geen probleem.
 
max snelheid 146km/u gps = exact 160km/u op teller, weet niet juist het toerental op die snelheid, maar dan zit je wel aan het maximum. 130km/u op teller is heel goed en comfortabel aan te houden voor langere afstanden zonder dat je het motortje pijn doet.
Onderhoud is elke 12000km en op 24000km kleppen stellen. Ik weeg net boven de 90kg en dat is perfect te doen. Maar toen ik hem klaar maakte voor de reis naar Schotland, bepakt en gezakt met tent en campeermateriaal viel er niet meer mee te rijden. Heb al de bagage gewogen en zat net niet aan 50kg. Het voorwiel was véééééél te licht en gaf geen grip meer, en bij het optrekken ging het voorwiel direct van grond. Andere veren van wilbers gestoken en het probleem was volledig opgelost. Heb er super goed kunnen mee rijden en bakken grip op overschot. Was een duren, doch noodzakelijke aanpassing als je met zoveel bagage (of duo passagier) wil gaan rijden. Rij je enkel solo dan hoef je dit absoluut niet te overwegen, zelfs niet met 120kg omdat dan het gewicht allemaal in het midden zit, ipv achteraan zoals bij bagage. Optrekken doet hij perfect. Zelfs met al dat gewicht, topkoffer, zijtassen, extra zakken aan de zijtassen gebonen en de rest op het duo-zadel vastgesjord reed hij alsof op rails, stuur maakte niet de minste ongewenste beweging, ging zoetjes door de bochten enzovoort. Heb al meerdere motoren achter de rug, deze is de allerleukste van allemaal. Het enige minpunt (voor mij toch een zeer belangrijk minpunt echter) is dat je niet goed beschermd zit voor weer/wind/regen. Hiervoor reed ik scooter en was het zodanig gewend om zelfs in hevige regenbuien min of meer droog toe te komen. Nu ben ik kletsnat na een kleine bui. En de koude zit ook veel meer aan jou. Toen ik de scooter ging wisselen voor de cbr voelde het frisjes aan (was dan tegen het vriespunt, begin van het jaar), toen reed ik met de cbr naar huis en ik was bevroren. Om eerlijk te zijn ben ik zelfs onderweg nog ne koffie gaan drinken omdat ik het niet haalde :$ en de afstand was slechts 15km :$ :$ :$ op de scooter was het slechts frisjes. Maar buiten dit is het een verbetering op alle vlakken.
Hmm.. ik voel me al stukken beter:p
Over dat regen gedoe, tja.. het is Nederland, ik probeer nog altijd te bedenken dat als ik wil toeren waar in Den Haag kan ik dan toeren..
 
Ik heb een tricolor bj 2012, zonder ABS.
 
Laatst bewerkt:
Wordt het niet stilletjes aan tijd voor een lijstje?

- the riding man: zwarte abs 2012
- 92Heinrich : zwarte abs 2012
- Slibber: zwart 2011
- Eip: tricolor 2012
- Tzrider: zwart abs 2011

Tip: jullie mogen ook kopieren/plakken en jullie naam erbij zetten hoor, zo hoef je niet te wachten tot ik op het forum kom. En anders doe ik het ook graag voor jullie natuurlijk.
 
Sinds gisteren trouwens gemerkt dat mijn voorvork lekt. Ik heb onlangs nieuwe wilbers veren laten steken (zowel voor als achteraan) maar na contact met hun blijkt dat dit er niets mee te maken heeft omdat ze enkel de veer veranderen en nieuwe olie erin. Het zou te maken hebben met de keerring en daar zijn ze niet aan geweest. Zal binnenkort eens langs mijn dealer moeten langsgaan.
 
Met die voorvorkvering is leuk qua garantie, omdat de voorvork niet meer geheel origineel is... of heeft dezelfde dealer waar je 'm kocht dit er voor je in gezet?
 
Eigenlijk mag een voorvorkkeering, helemaal niet lek gaan bij zo,n jonge motor. Ondanks dat de veren vervangen zijn. :( Een beetje vuiligheid mag er toch wel op zitten, of kunnen die keeringen daar ook al niet meer tegen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren opnieuw wezen tanken, 8,6 liter op 300km. dus zo,n 1op 34 netjes. :Y
 
He, kom ik nu pas erachter dat de motor geen versnellings indicator heeft..
Dit vind ik toch wel belangrijk en leuk om te weten in welk versnelling ik zit.
Nu moet ik zeker van GI pro halen voor weet ik veel hoeveel miljoen euro..
Velgen en raampje zwart verven, uitlaat erop, banden strips, kleding, gear indicator en de motor zelf..
allemaal kosten die mij hard gaat aanpakken><

Edit wat zijn de verschillen tussen 2011 en 2012?
 
Laatst bewerkt:
versnellings indicator ??
Als je 2 weken op zo'n ding rijd dan weet je toch zonder nadenken wel welke versnelling je zit zeker?
Dat had ik met mijn lesmotor al na een week ;)
 
Versnellingsindicatie lijkt me niet relevant. Als je boven of onder het gewenste toerental zit, moet je schakelen. Je merkt vanzelf wanneer dat niet verder lukt ;)
 
toen ik vroeger leerde auto rijden, had ik een instructeur die me geleerd had op mijn toerenteller te vertrouwen om te leren schakelen, bij een bepaald aantal toeren moest ik omhoog schakelen. Dit was zijn manier om het uit te leggen. Na de lessen moest ik nog een aantal maanden verder leren met een begeleider naar keuze (mijn vader heeft die taak op zich genomen) en hij merkte dat ik helemaal niet wist hoe en vooral wanneer ik moest schakelen met een auto, maar het was al zodanig een gewoonte om naar de toerenteller te kijken ipv naar het verkeer. Hij heeft toen heel het dashboard met schilderstape afgeplakt zodat ik wel verplicht was om op het gevoel en gehoor te vertrouwen.
Ik wil maar zeggen, zulke hulpmiddelen (ook een versnellings indicator) worden heel vlug een gewoonte en het lijkt alsof je niet meer zonder kan. Maar eigenlijk kan je beter even door de zure appel bijten en leren schakelen op je gevoel en gehoor, ga je veel verder mee komen.
 
Een versnellingsindicator koop je vaak al voor een paar tientjes toch? Best handig zo'n ding, maar niet noodzakelijk. Ik weet altijd precies in welke versnelling ik zit door de combi van tourenteller en snelheidsmeter.
 
Moet je op je instrumenten kijken om te weten in welke versnelling je zit dan?
Rijden en schakelen doe je toch op gevoel.
Zeker als motorrijder is het zaak zoveel mogelijk op het verkeer te letten en niet steeds op je klokken te kijken.

Zal aan mij liggen,maar zoals ik al zei tijdens mijn rijlessen wist ik al fijnloos in welke versnellng ik zat en wanneer ik moest schakelen.

Je weet gevoeldmatig de snelheid die je rijd en daarnaast voel je dan wat je motor doet aan toeren en zo weet je toch zonder te kijken in welke versnelling je zit zeker?

Ik zweer bij een motorscooter hoor,maar als ik een leenmotor mee krijg dan weet ik prima in welke versnelling ik zit.

Oogjes op de weg houden,veel beter ;)
 
ik weet niet, lijkt me leuk te weten.
ik weet misschien wanneer ik moet schakelen maar in welke versnelling zit je dan?
daarlijk schakel ik terug naar neutraal?
 
Hey allemaal. Mijn reisverhaal naar Schotland heeft het gehaald en is gepubliceerd in Scooterxpress. Het ultieme bewijs dat je ook met een klein lichte moto perfect een groot avontuur aankan. Iedereen die geinteresseerd is in hoe de reis op mijn cbr250 is verlopen moet zich haasten naar de krantenwinkel.
 
Kan je 'm niet hier plaatsen (geen scan, maar gewoon je eigen tekst en wat foto's)? Ik ga geen ScooterXpress kopen, paar keer gedaan over de afgelopen jaren, maar elke keer teleurgesteld geweest dat ik dat blad helemaal niet meer koop.
 
Zou ik kunnen doen, maar ik vind dit niet helemaal netjes tov de mensen bij scooterxpress die er hun brood mee moeten verdienen. Ik heb een goede verstandhouding met Jurgen van Son (redacteur van scooterxpress) en ik zou dit graag zo willen houden. Toch, als je concrete vragen of zo zou hebben, wil ik daar heel graag op antwoorden.


Wel even wat foto's om je een idee te geven.
Motor in volbeladen toestand (topkoffer, zijktassen, extra zakken aan zijtassen gebonden, volle tanktas, en al het grote campeermateriaal in een zeil gerold en op de duozit gebonden. In totaal ongeveer 50kg aan bagage. Valt uiteindelijk nog mee, uiteraard wel speciaal licht materiaal gekocht voor trektochten enzo.


typisch Schotse landschap



Nessie zijn we ook gaan zoeken, doch niet gevonden:



Nog een sfeerbeeldje, van "Loch Leven" als ik me niet vergis:



Enfin, het mag wel duidelijk zijn dat het de moeite was. Diegene die het boekje wel kopen zullen het volledige verslag met nog enkele mooie foto's te zien krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan