ZX10R Turbo naked/streetfighter

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmilleR

MF veteraan
27 okt 2006
6.191
178
Midden Nederland
Hier een overzicht van mijn project. Ik weet de scheidslijn niet tussen naked en streetfighter, dus noem het wat je wilt ;)


Eerst een schademotor gekocht

foto1zi.jpg


foto2qg.jpg



Verbogen valblok

foto3td.jpg



Afgebroken clip-on

foto4io.jpg



Deksel van startmotorhuis gebroken

foto5jv.jpg



Eerst maar eens alle kuipdelen verwijderen

foto6hg.jpg



Nog meer onbruikbare onderdelen verwijderd

foto7on.jpg


foto8d.jpg



Een nieuw startmotorhuis deksel gemonteerd

foto9f.jpg



De bedrading van koplampen, knipperlichten, tellerunit en gear indicator ontrafeld

foto10q.jpg



Vervolgens de bedrading niet langs maar door het frame gelegd, door wat normaal het ram-air kanaal is

foto11g.jpg


foto12dg.jpg


foto13e.jpg



De originele kroonplaat verwijderd

foto14e.jpg



De uitlaat en radiator verwijderd. Die demper moet onder het blok komen

foto15ey.jpg



Het subframe ingekort en verbogen om een klein kontje pas te maken

foto16a.jpg


foto17f.jpg



Een kroonplaat met risers en een zwart conisch stuur gemonteerd

foto18k.jpg


foto19oy.jpg



Een (omstreden) koplamp gemonteerd en daarop de tellerunit en gear indicator geplaatst

foto20v.jpg



Remtangen van een R1 in combinatie met RVS omvlochten remleidingen en Brembo RCS radiale rempomp gemonteerd

foto21n.jpg


foto215.jpg



Voor de montage van de turbo eerst testen of het motorblok in goede staat is. Met 155 DIN pk op het achterwiel is dat in orde.
De afstelling van de turbo gebeurt door Erik Jennes van E&R Turbosystems http://www.erturbosystems.com (www.erturbosystems.com)

foto22v.jpg



Carterpan verwijderd om oliekanaal naar turbo aan te sluiten

foto23e.jpg



Een bak met onderdelen die gemonteerd moeten worden

foto24p.jpg



De inlaat drukbox en up-pipe vanaf de turbo gemonteerd

foto25x.jpg



De aangepaste uitlaatbochten met daaraan de turbo

foto26r.jpg



In het kontje de Power Commander en Ignition Module

foto27.jpg



Stuurlucht slangen naar de dump valve en wastegate actuator van de turbo

foto28i.jpg



foto29o.jpg



De uitgang van de turbo verbonden met de demper onder het blok

foto30z.jpg



Hier een tank kap en ander voorspatbord gemonteerd

foto31k.jpg



Mile Pajic heeft een extra Laser Hotcam demper pas gemaakt om het geluidsniveau voor circuitgebruik te krijgen

foto32l.jpg


foto33n.jpg


foto34mx.jpg


foto35x.jpg



Een boost meter voor de turbodruk gemonteerd

foto36l.jpg



De motor is inmiddels opnieuw afgesteld bij E&R Turbosystems met de extra demper.
Vervolgens de voorpoten eruit gehaald om te laten reviseren en aanpassen bij André Stamsnijder (SO Products)

foto37aj.jpg


foto38z.jpg



Ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:

foto39o.jpg



Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:

foto40n.jpg


foto41tq.jpg


foto42i.jpg



Carbon achterwiel passen:

foto43.jpg



Luchtfilter verticaal plaatsen:

foto44cn.jpg


foto45.jpg



Carbon wiel met verse band:

foto46z.jpg



Ondertussen de wijzerplaat ook maar wit gemaakt, past beter bij de rest:

foto47.jpg


foto48z.jpg



De gemodificeerde voorpoten (extra geleidebussen en gepolijste glijvlakken) weer gemonteerd met het voorwiel:

foto49s.jpg



De bouten van de remtangen en de pen door de remblokken worden geborgd. Net als vul- en aftappluggen van olie en koelvloeistof, klembouten van voorwiel-as, moeren van voor- en achter-as enz.:

foto50y.jpg



Om alles een beetje in één stijl te maken, worden de blokdeksels, achterbrug en frame bedekt met carbon:

foto51.jpg


foto52f.jpg


foto53.jpg



Montage van een Matris stuurdemper:

foto54r.jpg


foto55y.jpg



Vandaag lekker met blokken gespeeld *D

foto56.jpg


foto57a.jpg



Rijklaargewicht (incl. koelvloeistof olie en halve tank benzine) 176,7 kg!

foto58x.jpg


foto59.jpg



Eindelijk eens foto's in het wild kunnen maken :)

foto60m.jpg


foto61.jpg


foto62m.jpg



26 april 2011 mijn eerste circuitkilometer gemaakt op Assen. De rondetijden laten nog te wensen over, maar genoten heb ik wel!

rsz2153.jpg


rsz2822.jpg


rsz2823.jpg


rsz2824.jpg



Alleen de grondspeling bij de turbo moet nodig verbeterd worden:

foto63g.jpg


foto64y.jpg



Dus maar de zaag in de turbo gezet. Verder ook de wastegate actuator naar boven verplaatst, zodat hopelijk de grondspeling voldoende is. Zo niet dan zal ik een plat filterje op de ingang van de turbo moeten plaatsen die ik regelmatig moet reinigen.

foto65t.jpg


foto66.jpg


foto67z.jpg



Inmiddels een ander filter geplaatst voor meer grondspeling en daarmee de tweede ZAC race gereden op Assen:

foto68e.jpg



Helaas de laatste ronde van de tweede race op de zevende plek iets te wijd in de (vervuilde?) Strubben en het voorwiel weggeschoven. Ik heb dus weer wat te knutselen voorlopig….

foto69r.jpg


foto70u.jpg


foto71.jpg


foto72tf.jpg



Handen dus uit de mouwen en alle kapotte onderdelen vervangen of repareren:

foto73o.jpg


foto74vu.jpg




Een andere koplamp met klein windschermpje aangeschaft en daarvoor en voor de teller-unit nieuwe montagebeugels gemaakt:

foto75ih.jpg


foto76k.jpg


foto77q.jpg




Het huidige resultaat:

foto78.jpg


foto79c.jpg


foto80w.jpg



Ook maar mijn helm in dezelfde stijl gemaakt:

foto81p.jpg



Met Xenon inbouwen deze spaghetti opgelost:

foto82s.jpg



Helaas tijdens het rijden erachter gekomen dat de turbo bijna geen druk meer leverde.
Dit bleek te komen door vuil tussen het BOV-membraam wat opgezogen is tijdens de val. Verder was de wastegate actuator door de val wat verplaatst waardoor de wastegate valve niet genoeg bediend werd. De turbo moest voor reparatie er af.

foto83c.jpg



Gelukkig was de turbo inwendig nog heel:

foto84vx.jpg



Het turbohuis is door Erik Jennes van E&R Turbosystems gelast en gerepareerd.

foto86.jpg


foto85.jpg



Daarna op de rollenbank afgesteld en weer tevreden naar huis

foto87o.jpg



Het zadel opnieuw laten verkleden en het Kawasaki logo laten aanbrengen:

p1020625qt.jpg


p1020630e.jpg



Een nieuwe turbodrukmeter gemonteerd en de gear indicator op een stabielere beugel geplaatst:

foto90i.jpg



Verse foto’s:

foto91h.jpg


foto92n.jpg


foto93q.jpg


foto94g.jpg



Ook op de kalender 2012 van XtremeBikez:

foto95z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het project ligt even stil omdat ik aan een hernia geopereerd ben. Zodra ik weer verder kan gaan wordt er een WP Super Competition 4618 schokdemper gemonteerd en de voorpoten moeten bij SO aangepast worden voor circuitgebruik.
Het kontje, de tank kap en voorspatbord zijn nu in het wit gespoten, er moeten nog stickers op komen.
Er komen Dymag carbon wielen in met wit hart.
En hier en daar zullen nog wat carbon afdekkapjes komen.
 
WOW! Die word bruut! Is dat goed bevallen bij Pajic? Mijn VTR project krijgt een seatpipe en daarvoor moet de hele uitlaatlijn aangepast worden en zit te denken om dat bij hem te laten doen.
 
WOW! Die word bruut! Is dat goed bevallen bij Pajic? Mijn VTR project krijgt een seatpipe en daarvoor moet de hele uitlaatlijn aangepast worden en zit te denken om dat bij hem te laten doen.

Hij is een tovenaar met uitlaten! Misschien niet een koopje maar hij maakt alles exact naar wens :Y
 
Laatst bewerkt:
supervet!!.. ben dol op kawa's!!... alleen denk ik dat je VEEELS te recht op zit met het stuur zo op je schoot....
 
Heb je het blok standaard gelaten,of de compressie verlaagd? Hoeveel psi ga je rijden?

Ik zie dat je Erik's kit hebt geconfisqeerd :+ waar gaat hij nou mee rijden?

Anyway,mooi project.... [duimomhoogsmiley] ;)
 
Heb je het blok standaard gelaten,of de compressie verlaagd? Hoeveel psi ga je rijden?

Ik zie dat je Erik's kit hebt geconfisqeerd :+ waar gaat hij nou mee rijden?

Anyway,mooi project.... [duimomhoogsmiley] ;)



Standaard blok.
Erik gaat met een grotere turbo dragracen, want hij had "maar" 260 pk op het achterwiel met deze turbo. ;)
Ik rij met zo'n 4,5 psi volgens Erik, je moet ergens mee beginnen :)
 
Voor mijn rug is dat juist prima! :Y Maar ik zal evengoed gaan platliggen als ik echt ga gassen ;)


recht stuur is prima... maar toch heb je bij een echt kaarsrechtop houding sneller last van je onderrug heb ik geconstateerd, heeft beetje met de rijwindt te maken! ... mijn broer en vader hadden beide nakeds (xjr en cb1000) en daar kreeg ik veel sneller last van dan op mn kawa die ook recht stuur heeft maar iets minder gebogen en naar voren..

maar dat kan je zelf evt ook ondervinden!
 
Laatst bewerkt:
recht stuur is prima... maar toch heb je bij een echt kaarsrechtop houding sneller last van je onderrug heb ik geconstateerd, heeft beetje met de rijwindt te maken! ... mijn broer en vader hadden beide nakeds (xjr en cb1000) en daar kreeg ik veel sneller last van dan op mn kawa die ook recht stuur heeft maar iets minder gebogen en naar voren..

maar dat kan je zelf evt ook ondervinden!

Ik weet uit ervaring dat dit voor mij een goede houding is :Y
Het is wel belangrijk dat je de buikspieren spant en niet onderuit zakt.
En na drie hernia's ben ik extra zuinig op mijn rug, voor zover dat nog helpt ;)
 
gaaf project zeg :9~ en die draadboom door het balhoofd *D mooie oplossing :Y lekker clean :}

ben benieuwd wat ie straks doet op de bank.

maar dan voor mij de hamvraag, is een standaard ZX10R je te tam op het circuit? :+ (of beter geformuleerd, kan je met een Turbo ZX10 wel knap uit de voeten?)
leuke motor voor de JoeBar raceklasse :} daar mag alles zolang het maar niet standaard eruitziet en is _O-
 
Super vet project! Alleen ik denk wel dat je een soort kamikaze gevoel krijgt als je hier op gaat rijden :P Misschien een idee om je achterbrug wat te verlengen? Om te zorgen dat je voorwiel niet 24/7 in de lucht zit
 
Niet de looks van een Corsaro Veloce ;) , maar dit wordt wel een hele vette fiets (met hele fijne spulletjes).

Wedstrijdje doen wie het LANGST zijn voorwiel aan de grond kan houden bij stoplichtsprintje :+
 
Niet de looks van een Corsaro Veloce ;) , maar dit wordt wel een hele vette fiets (met hele fijne spulletjes).

Wedstrijdje doen wie het LANGST zijn voorwiel aan de grond kan houden bij stoplichtsprintje :+

Tja geen Italiaans design, maar een doe-het-zelf kaaskop ontwerp :+ Tja je probeert weer eens wat anders hè. *D
Het wordt inderdaad een enorme uitdaging om hiermee "normaal" weg te rijden denk ik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan